Dat is ironisch bedoeld, neem ik aan? Die Lea Manders is een ordinaire zweefmadam waar je weinig goeds van kunt verwachten. Daarom moet ik niets hebben van de Partij van Mens en Spirit (alleen al niet vanwege die Spirit), ondanks dat sommige van hun ideeën wel sympathiek zijn. Maar zulke ideeën vind je ook bij de PvdD terug met meer en beter en bovendien rationeel onderbouwd en wars van zweverigheid.Cluny schreef:Mijn stemadvies.
Geef je stem aan Lea Manders!
Deze mevrouw verdient een zetel.
Stemwijzer 2012
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Stemwijzer 2012
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
@Cluny:
Het zorgwekkende is dat er mensen zijn die, als je tegen ze zegt "Maar ze is een astrologe" reageren met "Ja, en?"
En dan niet in de zin van "Ja, en? Wat heeft dat te maken met haar beroepskwalificatie?"
Dat zou een goede vraag zijn, want naast haar astrologie zou ze bijvoorbeeld ook nog een goed econoom kunnen zijn, als ze de astrologie er buiten laat.
Eerder zou het een reactie zijn als "Ja, en? Dat betekent dat ze meer inzicht heeft dan de meeste mensen, dus is ze beter gekwalificeerd dan de meeste mensen."
Zoals ik al zei, zorgwekkend.
Het zorgwekkende is dat er mensen zijn die, als je tegen ze zegt "Maar ze is een astrologe" reageren met "Ja, en?"
En dan niet in de zin van "Ja, en? Wat heeft dat te maken met haar beroepskwalificatie?"
Dat zou een goede vraag zijn, want naast haar astrologie zou ze bijvoorbeeld ook nog een goed econoom kunnen zijn, als ze de astrologie er buiten laat.
Eerder zou het een reactie zijn als "Ja, en? Dat betekent dat ze meer inzicht heeft dan de meeste mensen, dus is ze beter gekwalificeerd dan de meeste mensen."
Zoals ik al zei, zorgwekkend.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams

Mens en Spirit dus.
De meesten van deze toekomstige kamerfractie zijn overigens niet zo spiritueel als de astrologische wijsneus.
Dit citaat is voor mij maatgevend.Lijsttrekker Lea Manders heeft 14 jaar politieke ervaring als raadslid van een lokale partij te Arnhem. Andere kandidaten op de lijst hebben een uitgebreide politieke training gevolgd die door een politicoloog binnen Mens en Spirit werd gegeven.
Door het combineren van alternatieve/complementaire en reguliere aanpak blijkt door huisartsen 15% goedkoper gewerkt te kunnen worden, terwijl de patiënten ook nog gezonder zijn.

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Supermario
SP
PVV
PvdD
PvdA
VVD
D66
GL
Niet verbazend.. SP lid.
PVV
PvdD
PvdA
VVD
D66
GL
Niet verbazend.. SP lid.
Wanneer iedereen de uitkomsten van de wijzers, de kompassen en ook deze meetlat serieus zou nemen, hoefde GL zich weinig zorgen te maken over de uitkomst van de verkiezing...Fenomeen schreef:Niet echt een stemwijzer, een politieke meetlat deze keer:
Politieke meetlat Humanistische Alliantie 2012
http://www.humanistischverbond.nl/politiekemeetlat2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou daar het optimisme dat Jolanda Sap uit blijft stralen misschien op gebaseerd zijn...
Ni dieu, ni maître.
Bij belangrijke beslissingen worden "Les Propheties de M. Michel Nostradamus" geraadpleegd en astrologie wordt, vanzelfsprekend een verplicht vak op school.Cluny schreef:Mijn stemadvies.
Geef je stem aan Lea Manders!
Deze mevrouw verdient een zetel.
Breng het hart naar de politiek.
.
.Astrologie is een van de mooiste en diepzinnigste methoden om jezelf en de wereld om je heen beter te leren begrijpen.
Kijk naar de rol die astrologen in oude culturen hebben gespeeld...
Nee, dit lijkt me een uitstekend advies...
... maar helaas is de functie van hofnar in de Tweede Kamer niet vacant.
Ni dieu, ni maître.
Kieswijzer voor mensen die het niet meer weten:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil zo ontzettend graag anti-kwakzalverij, anti-islam en een klein beetje links van het midden stemmen.
Dat gaat woensdag niet lukken.
Hier een vlugschrift van het kwakzalverijgilde der homeopaten.
Hier een vlugschrift van het kwakzalverijgilde der homeopaten.
Verkiezingen 2012
Op 12 september aanstaande gaat Nederland voor de vijfde maal in tien jaar naar de stembus.
Dat betekent opnieuw een kans om uw stem te laten horen met betrekking tot complementaire zorg. Partijen als GroenLinks, Partij voor de Dieren, D66 en de Partij voor Mens en Spirit staan positief tegenover complementaire zorg. Andere partijen zijn minder positief of staan zelfs negatief tegenover complementaire zorg.
Klik hier>> voor inzage in de standpunten van de verschillende politieke partijen.
Demissionair minister Schippers heeft in juli van dit jaar de regelgeving met betrekking tot indicaties op homeopathische zelfzorgmiddelen verboden. Daartoe is er op burgerinitiatief een petitie gestart onder de naam: "Handen af van de homeopathie".
Bent u het hier ook niet mee eens? Teken dan de petitie>>
Bovendien is op de homepage van http://www.vereniginghomeopathie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een poll opgenomen met de stelling: "Ik vind het belangrijk dat de politieke partij waarop ik stem, positief staat tegenover homeopathie".
Heeft u de poll nog niet ingevuld? Klik dan hier>>
Laat uw stem horen; samen maken we de homeopathie toegankelijk voor iedereen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik zit min of meer met hetzelfde probleem. Ik zweef dan ook nog hevig.Cluny schreef:Ik wil zo ontzettend graag anti-kwakzalverij, anti-islam en een klein beetje links van het midden stemmen.
Misschien de SP maar voor een sterkte linkse oppositie (ik voorzie een paars kabinet waarbij de PvdA stem in compromissen verwatert richting VVD en D'66).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Re: Atheïstisch Kieswijzer Stem met Rede
De Atheïstisch Seculiere Partij en het Atheïstisch Verbond hebben samen de Atheïstische Kieswijzer samengesteld. Zie de site van de ASP: http://www.atheistischseculierepartij.nl
Drie voor mij opvallende punten waren:
http://www.atheistischseculierepartij.n ... 12_a-g.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Drie voor mij opvallende punten waren:
- 1)De christelijke partijen (CDA&CU) die in hun verkiezing noemen voor de scheiding van kerk en staat te zijn is die een vrijbrief om de volledige religieuze uitingen op te eisen in de publieke ruimte.
2) Er is geen enkele politiek partij die uitgaat van het Openbaar Onderwijs.
3) De SGP stelt duidelijk voor het stichten te zijn van een christelijke theocratische maatschappij ter afscherming van de Islam. Verder waarschuwt de SGP voor het gevaar van de seculiere moraliteit, wel 11 keer expliciet in haar verkiezingsprogramma.
- A Scheiding van Staat en Kerk
B Plaats van religie in de samenleving
C Grondwet en gelijkheidsbeginsel
D Openbare voorzieningen en Seculiere aspecten
E Openbaar Onderwijs en Artikel 23
F Individuele zelfbeschikkingsrecht
G Vrijheid van expressie
http://www.atheistischseculierepartij.n ... 12_a-g.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mee eens.Fenomeen schreef:Nou?
Als ze Ineke (elke kans die ik zag om positief over Ineke te schrijven heb ik aangegrepen) nou gehouden hadden, wie weet?
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Bij mij stond the Libertarische partij en de SP bovenaan, niet verrasend stond de SGP onderaan.
Ik wist ook niet dat er een atheistische partij was, is het een nieuwe partij?
Ik wist ook niet dat er een atheistische partij was, is het een nieuwe partij?
"Teach a man to reason, and he'll think for a lifetime."
- Phil Plait
- Phil Plait