ASP
Moderator: Moderators
-
Oscardebest
ASP
De Atheïstische Seculiere Partij staat voor volledige seculariteit en daarmee dus voor het afschaffen van alle voorrechten van gelovigen tegen anders- en ongelovigen. Dat betekent de volledige scheiding van kerk en staat. Het word niet meer toegestaan om iets te doen dat gewoon echt niet kan maar wel religieus voorgeschreven is. Twee voorbeelden hiervan zijn besnijdenis en rituele slacht. Als je naar de feiten kijkt staan deze rituelen gelijk aan het onnodig laten lijden van dieren en het snijden of laten snijden in het lichaam van kinderen. De ASP staat ook voor het afschaffen van religieus onderwijs. Het heeft ook een economisch beleid, maar dat is ondergeschikt aan deze standpunten.
Dit is de website:
http://www.atheistischseculierepartij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie van deze standpunten? Ik zou het graag in de tweede kamer terug zien komen, het zou zeker mijn stem krijgen. Volgens mij sluit het enorm goed aan op het gedachtengoed dat op deze website centraal staat. Helaas is de partij nog erg onbekend, waardoor de partij ook niet verkiesbaar is. Als ze genoeg bekendheid verkrijgen de komende jaren, dan kunnen ze misschien wel bij de volgende verkiezingen ingeschreven worden.
Dit is de website:
http://www.atheistischseculierepartij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie van deze standpunten? Ik zou het graag in de tweede kamer terug zien komen, het zou zeker mijn stem krijgen. Volgens mij sluit het enorm goed aan op het gedachtengoed dat op deze website centraal staat. Helaas is de partij nog erg onbekend, waardoor de partij ook niet verkiesbaar is. Als ze genoeg bekendheid verkrijgen de komende jaren, dan kunnen ze misschien wel bij de volgende verkiezingen ingeschreven worden.
- vegan-revolution
- Superposter
Re: ASP
Natuurlijk onderschrijf ik die standpunten van de ASP. Voorlopig stem ik nog PvdD, maar als de ASP aan de verkiezingen zou meedoen, dan zou ik zeker overwegen ASP te stemmen. Dat zal dan ook afhangen van hoe serieus de ASP de aan de gang zijnde wereldwijde roofbouw op aardse middelen van bestaan wenst te nemen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Leuk Oscardebest dat je het logo van de ASP als avatar gebruikt.
Ik hou mij bezig met de ASP en zoals volgens mij al bij een andere draad op het forum is gemeld doen we helaas nog niet mee aan de verkiezingen:
# Pas sinds januari 2012 en ledenpartij (Je wordt hierbij uitgenodigd om lid te worden)
# Het financiële budget, ofwel we hebben nog geen spaarpot (fondswerving moet opgepakt worden)
Wel hebben we onze energie gestoken in het maken van en atheistische kieswijzer, heb je hem al bekeken op de website.
Ik hou mij bezig met de ASP en zoals volgens mij al bij een andere draad op het forum is gemeld doen we helaas nog niet mee aan de verkiezingen:
# Pas sinds januari 2012 en ledenpartij (Je wordt hierbij uitgenodigd om lid te worden)
# Het financiële budget, ofwel we hebben nog geen spaarpot (fondswerving moet opgepakt worden)
Wel hebben we onze energie gestoken in het maken van en atheistische kieswijzer, heb je hem al bekeken op de website.
- Superposter
Zo te zien is die atheïstische kieswijzer er nog niet. Hoe zit dat? Graag ook een directe link.
Ik ben ook benieuwd. Wil er zelfs een apart topic voor inruimen.vegan-revolution schreef:Zo te zien is die atheïstische kieswijzer er nog niet. Hoe zit dat? Graag ook een directe link.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hierbij specifiek de link: http://www.atheistischseculierepartij.nl/index.php
Verder een korte samenvatting van de bevindingen:
Verder is er ook een rapport opgesteld per gescand atheïstisch onderwerp: http://www.atheistischseculierepartij.n ... 12_a-g.pdf
Verder een korte samenvatting van de bevindingen:
- * Slechts vijf van de 19 partijen noemen de scheiding van Staat en Kerk in hun verkiezingsprogramma;
* Zes van de 19 partijen vinden dat er specifiek aandacht moet zijn voor religie in de samenleving, zij beroepen zich op privileges;
* Twaalf van de 19 partijen erkennen het gelijkheidsprincipe in de grondwet;
* Twaalf van de 19 partijen geven aan open te staan voor seculiere samenlevingsaspecten, van deze 12 geven er zes partijen aan vorm te willen geven aan deze seculiere aspecten;
* Geen enkele deelnemende politieke partij pleit voor enkel openbaar onderwijs; vier van de 19 zijn uitgesproken voor bijzonder onderwijs;
* Acht van de 19 partijen besteden in positieve zin aandacht aan het individuele zelfbeschikkingsrecht op abortus, euthanasie en vrijwillige levensbeëindiging;
* Zelfs één partij vindt dat er bij de vrijheid van expressie terughoudendheid moet worden betracht voor een niet passend geloof en dat er gevaar dreigt voor de aanwezige seculiere moraal.
Verder is er ook een rapport opgesteld per gescand atheïstisch onderwerp: http://www.atheistischseculierepartij.n ... 12_a-g.pdf
Nou dit is een politieke partij waar ik lid zou van willen worden, het heeft erg goeie ideeen en a goeie naam.
Alleen ik zou wat meer details willen weten over all hun standpunten zoals waar zij precies staan op abortie, homohuwlijk, prostitutie en ook waar ze economisch meer voor staan.
Ik hoop dat zij in de toekomst kunnen meedoen in de electies en hopelijk uiteindelijk een zetel kunnen halen.
Alleen ik zou wat meer details willen weten over all hun standpunten zoals waar zij precies staan op abortie, homohuwlijk, prostitutie en ook waar ze economisch meer voor staan.
Ik hoop dat zij in de toekomst kunnen meedoen in de electies en hopelijk uiteindelijk een zetel kunnen halen.
"Teach a man to reason, and he'll think for a lifetime."
- Phil Plait
- Phil Plait
- vegan-revolution
- Superposter
Ik zie het al: over all is op dit moment de Partij voor de Dieren de beste keuze voor seculier-atheïsten (de ASP doet nu immers nog niet mee).
Onze uitgangspunten zijn:Near schreef:Nou dit is een politieke partij waar ik lid zou van willen worden, het heeft erg goeie ideeen en a goeie naam.
1 Volledige scheiding van Religie en Staat.
2 Alleen openbaar onderwijs.
3 Er is maar één wet en die geldt voor iedereen, dus geen aparte wetten voor welke religie dan ook.
We gaan daarbij uit van het volledig doorvoeren van het gelijkheidsprincipe in de maatschappelijke context.
Geen enkele privileges voor welk geloof of verzinsel dan ook. Zie ook ons uitgangspunt met betrekking tot het door voeren van het laïcisme in de samenleving:
http://www.atheistischseculierepartij.n ... -nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Near:
Aansluitend op je vragen met abortus, homohuwelijk, etc.
Wij gaan uit van het zeefbeschikkingsrecht van het individu; ofwel voor eigen keuzes op abortus, euthanasie en voltooid leven.
Gender-discriminatie is uit den boze; homohuwelijk is gelijk aan gewoon huwelijk met alle rechten en plichten. Gezien ons uitgangspunt van geen privileges voor gelovigen is het niet trouwen van homoparen door trouwambtenaren: werkweigering, namelijk ambtenaar dient er voor elke ingezetten in gelijke mate te zijn.
Ten aanzien van prostitutie is het uitgangspunt dat er in geen enkele op zich mensen/vrouwen handel dient te zijn. Als vrouwen/mannen dit uit eigen wil doen en zich laten registreren dienen ze ook beschermd te worden. Hierover spreek ik nu uit mijn eigen persoon, namelijk we hebben het niet uitdrukkelijk in onze programma beschrijvingen staan.
@ vegan-revolution:
Helaas hadden we te weinig middelen.
We zijn sinds Januari 2012 leden partij; dus een ieder die zich geroepen voelt kan lid worden en er voor zorgen dat we bij de volgende verkiezingen wel van de partij zijn.
http://www.atheistischseculierepartij.n ... p_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;