Amen!Klikzoi schreef:Israel zal nooit zijn staat opgeven. Dus die optie zal nooit de weg naar vrede zijn.Cactus schreef:
Vrede zou betekenen dat zij uit de bezette gebieden zouden moeten terugtrekken en de Palestijnse staat moeten erkennen. Dat strookt niet met hun plannen voor een Eretz Israel.
Velen begrijpen nog steeds niet dat Israel uit is op de permanente bezetting van de westbank en die illegale bouw van nederzettingen is een deel van dat plan.
Zolang er mensen zijn die de propagandistische roeptoeters van het zionisme geloven kweekt men een vijandige situatie die geheel onnodig is en veel onschuldige levens zal gaan eisen.
Natuurlijk worden zoals vaak burgers en kinderen hiervoor opgeofferd.
De enige weg is dat de palestijnen hun terrorisme opgeven. Beide partijen zullen moeten erkennen dat ze samen in dat gebied leven en werken. Onvoorwaardelijke samenwerking (ook op politiek vlak) zal de enige uitkomst zijn voor deze voortdurende negatieve spiraal. Dan geef je pas alle kinderen in die regio de hoop die ze verdienen.
Israël mishandelt Palestijnse kinderen.
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Superposter
Re: Israël mishandelt Palestijnse kinderen.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
-
siger
Zonder het hier nog eens over te willen hebben, maar dit is duidelijk een cirkelredenering die in elke conflictsituatie opgaat.Klikzoi schreef:Israel zal nooit zijn staat opgeven. Dus die optie zal nooit de weg naar vrede zijn.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik ben verbaasd. De laatste paragraaf is mij uit het hart gegrepen. Inderdaad is samenwerking de enige vreedzame manier om een conflict op te lossen. Helaas, tot nu toe willen beide partijen niet eens met elkaar praten. Ze neigen er tot nu toe toe, om elkaar waar mogelijk te negeren, als misdadigers te beschouwen (wat wellicht ook deels waar is), en alleen serieus te nemen als ze elkaar bestoken met geweldsmiddelen. Maar onderhandelen moet je met je vijanden; niet met je vrienden.Klikzoi schreef: Israel zal nooit zijn staat opgeven. Dus die optie zal nooit de weg naar vrede zijn.
De enige weg is dat de palestijnen hun terrorisme opgeven. Beide partijen zullen moeten erkennen dat ze samen in dat gebied leven en werken. Onvoorwaardelijke samenwerking (ook op politiek vlak) zal de enige uitkomst zijn voor deze voortdurende negatieve spiraal. Dan geef je pas alle kinderen in die regio de hoop die ze verdienen.
Zolang Israel en Hamas(helaas: De democratische keuze der palestijnen) elkaars bestaan niet eens willen erkennen, zal dit conflict nog wel even door sudderen vrees ik . . . .
Ik wens u alle goeds
Je verdraait mijn woorden Klikzoi! Ik heb het nergens over gehad dat Israel zijn staat zou moeten opgeven. Het is juist andersom. Israël verkreeg een deel van Palestina (VN Resolutie 181) en ging daarmee akkoord. Later veroverde het met oorlogen grote delen van het gebied dat aan de Palestijnen was toebedeeld. De Palestijnen willen gewoon het deel dat aan hen werd toebedeeld terug verkrijgen om daar de staat Palestina op te vestigen hetgeen Israël juist NIET wil!Klikzoi schreef:Israel zal nooit zijn staat opgeven. Dus die optie zal nooit de weg naar vrede zijn.Cactus schreef:
Vrede zou betekenen dat zij uit de bezette gebieden zouden moeten terugtrekken en de Palestijnse staat moeten erkennen. Dat strookt niet met hun plannen voor een Eretz Israel.
Velen begrijpen nog steeds niet dat Israel uit is op de permanente bezetting van de westbank en die illegale bouw van nederzettingen is een deel van dat plan.
Zolang er mensen zijn die de propagandistische roeptoeters van het zionisme geloven kweekt men een vijandige situatie die geheel onnodig is en veel onschuldige levens zal gaan eisen.
Natuurlijk worden zoals vaak burgers en kinderen hiervoor opgeofferd.
Het is daarom dat ik achter de rechtvaardige eisen van de Palestijnen sta omdat de VN dat land zó verdeeld heeft in 1948. Het kan en mag nooit zo zijn dat door roof en oorlog verkregen land van anderen gewoon aanvaard wordt door de rest van de wereld en de VN. Dat kon eeuwen geleden nog wel maar met het tot stand komen van de VN behoort ieder land zich te houden aan de aanvaarde resoluties. Ook Israel!
-
siger
Het kan en mag ook nooit zo zijn dat jouw land door de VN wordt weggegeven aan anderen.Cactus schreef:Het kan en mag nooit zo zijn dat door roof en oorlog verkregen land van anderen gewoon aanvaard wordt door de rest van de wereld en de VN. Dat kon eeuwen geleden nog wel maar met het tot stand komen van de VN behoort ieder land zich te houden aan de aanvaarde resoluties. Ook Israel!
Je doelt hiermee zeker op de verdeling van Palestina denk ik.siger schreef:Het kan en mag ook nooit zo zijn dat jouw land door de VN wordt weggegeven aan anderen.Cactus schreef:Het kan en mag nooit zo zijn dat door roof en oorlog verkregen land van anderen gewoon aanvaard wordt door de rest van de wereld en de VN. Dat kon eeuwen geleden nog wel maar met het tot stand komen van de VN behoort ieder land zich te houden aan de aanvaarde resoluties. Ook Israel!
Daarin heb je gelijk maar Palestina was om eerlijk te zijn ook geen bestaande staat met een eigen regering etc. Het was een Brits mandaat en de toenmalige sterke landen, met de VS voorop, vonden dat ze de Europese joden wat verschuldigd waren voor hun wangedrag toen veel uit Duitsland gevluchte joden in 1938/39 niet in de VS en Engeland werden toegelaten. Ik ben het in feite geheel oneens met die verdeling maar omdat dit nu eenmaal door de meeste landen in de VN zo besloten werd zullen we er mee moeten leven. Omdat israël zich niet houdt aan die verdeling is er daar nu zoveel ellende waar de kinderen zoals altijd bij conflicten de dupe zijn. .
.
-
siger
Maakt niet uit voor wie er al eeuwen woont en werkt.Cactus schreef:Daarin heb je gelijk maar Palestina was om eerlijk te zijn ook geen bestaande staat met een eigen regering etc.
Hierin heb je volledig gelijk. Zo bekeek de VN met o.a. Nederland het echter niet. Uncle Sam had veel slippendragers en die liepen zoals gewoonlijk als blatende schapen in die judeo/christelijke kudde mee.siger schreef:Maakt niet uit voor wie er al eeuwen woont en werkt.Cactus schreef:Daarin heb je gelijk maar Palestina was om eerlijk te zijn ook geen bestaande staat met een eigen regering etc.
Landen die niet wilden tekenen werden onder zware economische druk gezet zoals enkele landen in Zuid Amerika. Zo kon resolutie 181 door de VN worden geperst. De Palestijnse kinderen van anno 2012 ondergaan hiervan nog steeds de gevolgen.
*
De Palestijnse kinderen van anno 2012 ondergaan hiervan nog steeds de gevolgen,
omdat (de leiders van) hun voorouders de Joden geen thuisland binnen één Palestina gunden.
Dat veel Palestijnse kinderen opgevoed worden tot terrorist is echter geen excuus om structureel en willekeurig kinderen te mishandelen, ik hoop en verwacht dat de verdachten zich voor de rechter zullen moeten verantwoorden.
De Palestijnse kinderen van anno 2012 ondergaan hiervan nog steeds de gevolgen,
omdat (de leiders van) hun voorouders de Joden geen thuisland binnen één Palestina gunden.
Dat veel Palestijnse kinderen opgevoed worden tot terrorist is echter geen excuus om structureel en willekeurig kinderen te mishandelen, ik hoop en verwacht dat de verdachten zich voor de rechter zullen moeten verantwoorden.
*Cactus schreef:<< >>
Zo kon resolutie 181 door de VN worden geperst.
De Palestijnse kinderen van anno 2012 ondergaan hiervan nog steeds de gevolgen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
-
siger
Geen eigen thuisland, maar wel een thuis, zoals Hannah Arendt elders heeft uiteengezet.GayaH schreef:...omdat (de leiders van) hun voorouders de Joden geen thuisland binnen één Palestina gunden.
Had jij de Joden een eigen thuisland in Nederland gegund?
*
Ik gun noch de Joden nog enige andere religieuze groepering en/of volk een thuisland in Nederland!
*
Ik gun noch de Joden nog enige andere religieuze groepering en/of volk een thuisland in Nederland!
Ik gun de Palestijnen binnen Palestina een thuisland.siger schreef:<< >>
Had jij de Joden een eigen thuisland in Nederland gegund?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...