Israël mishandelt Palestijnse kinderen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Israël mishandelt Palestijnse kinderen.

Bericht door Cluny »

Deze wil ik toch even kwijt.
De bron is Israël zelf.
Ik ben niet verrast.
Het cynische is: Waarschijnlijk niemand hier op Freethinker.
Het is ook niet slim van de israelische bezetter.
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!
Zo zorg je voor nog meer aanwas van zelfmoordterroristen voor de komende tientallen jaren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Klikzoi
Ervaren pen

Re: Israël mishandelt Palestijnse kinderen.

Bericht door Klikzoi »

Ach, die palestijnse jeugd wordt per definitie opgevoed om een zelfmoordterrorist te worden.

Ze voegen niets toe aan deze wereld.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Klikzoi schreef:Ach, die palestijnse jeugd wordt per definitie opgevoed om een zelfmoordterrorist te worden.

Jouw post ook niet.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Klikzoi schreef:Ach, die palestijnse jeugd wordt per definitie opgevoed om een zelfmoordterrorist te worden.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat Israelische kinderen worden opgevoed met de gedachte dat zij de rechtmatige inwoners zijn van v.m. Palestina en dat Palestijnen maar uitgeroeid of onderdrukt moeten worden.
Die zionistische doctrine zorgt alleen maar voor meer haat en geweld. Zij vergeten echter dat hun ouders en grootouders voor het grootste deel uit Rusland en Polen kwamen.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Kijk nu eens naar de Gazastrook waar de palestijnen hun autonomie terug kregen en vervolgens een broeinest werd van terrorisme. Er is geen vooruitgang, geen enkel doel. Het is een poel van ellende en bloedvergieten waar kinderen in worden opgevoed. Het voegt niets toe aan de verbetering van deze wereld.

Men kan telkens de schuld geven aan Israël, maar dat zou iets té gemakkelijk zijn.

PS: ik wenst géén privé post te ontvangen waarin staat dat ik mijn mening beter voor mij kan houden. De vrijheid van meningsuiting is mijnsinziens het grootste goed.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Jaag alle Friezen eens naar Drenthe. Zet er vervolgens een hek om heen, en zorg ervoor dat ze verstoken blijven van hulp. Dan beweren dat ze hun autonomie teruggekregen hebben? Ik denk dat die Friezen niet zullen rusten voor ze naar hun eigen stukje grond terug kunnen en daarbij geen enkel middel zullen schuwen. Je aanvankelijke post heeft trouwens niets te maken met de openingspost van Cluny en wekt de indruk dat je het mishandelen of misschien wel vermoorden van kinderen gerechtvaardigd vindt omdat ze niets toevoegen aan deze wereld. Iets anders lees ik er niet uit, en dat vind ik verachtelijk.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

kiks schreef:Jaag alle Friezen eens naar Drenthe. Zet er vervolgens een hek om heen, en zorg ervoor dat ze verstoken blijven van hulp. Dan beweren dat ze hun autonomie teruggekregen hebben? Ik denk dat die Friezen niet zullen rusten voor ze naar hun eigen stukje grond terug kunnen en daarbij geen enkel middel zullen schuwen. Je aanvankelijke post heeft trouwens niets te maken met de openingspost van Cluny en wekt de indruk dat je het mishandelen of misschien wel vermoorden van kinderen gerechtvaardigd vindt omdat ze niets toevoegen aan deze wereld. Iets anders lees ik er niet uit, en dat vind ik verachtelijk.

Groet

kiks
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.Waar aan ik nog wil toevoegen dat iemand die meent zich te kunnen verschuilen achter een zogenaamde vrijheid van meningsuiting geen knip voor de neus waard is als die mening niet deugt, vrijheid of niet.
En ik neem denk ik de vrijheid om zoveel mogelijk privé post naar Klikzooi op te sturen, ik vind namelijk die vrijheid het grootste goed dat er is. Niet dat ik het doe, maar het is iets voor Klikzooi om rekening mee te houden.
Vrijheid is voor mij toch echt iets anders dan intellectuele incontinentie, eigenlijk vind ik dat gezeur om vrijheid steeds walgelijker vormen aannemen, vooral omdat degenen die zich er steeds maar op beroepen eigenlijk helemaal niet de verantwoording van die vrijheid aan kunnen en nemen .
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Klikzoi schreef:
PS: ik wenst géén privé post te ontvangen waarin staat dat ik mijn mening beter voor mij kan houden. De vrijheid van meningsuiting is mijnsinziens het grootste goed.
Als één van de beheerders jou iets toestuurt, dan kun je de desbetreffende persoon dat meedelen. Waarom doe je dat publiekelijk????. Ik lees ineens deze kreet en sta even te kijken van dit soort ongein. Los van hetgeen wat er dus tegen jou is gezegd en wie dat heeft gedaan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
siger

Bericht door siger »

Klikzoi schreef:De vrijheid van meningsuiting is mijns inziens het grootste goed.
Incontinentie daarentegen...
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

De poging mij uit mijn tent te lokken dient geen enkel doel. Ik heb mijn statement gemaakt en daar laat ik het bij. Ik probeer juist de discussie publiekelijk binnen dit format te voeren. Daarvoor is het ook bedoeld.

Het is mijnsinziens té simplisch over deze kwestie te spreken over de goede en de slechte partij. Ik ben heus niet pro-israelisch, maar indien je buurman je blijft bestoken met terrorisme heb je het volste recht daar tegen te verdedigen. Israel heeft het recht zich te verdedigen.

De palestijnen zijn mede de oorzaak van hun eigen slachtofferrol. Bovendien zijn ze onderling ook nog eens zwaar verdeeld.

Het is niet alleen Israël die wordt aangevallen. Recent doden moslimextremisten uit de Gazastrook grensbewakers bij de egyptisch-israelische grens. De onderlinge verhoudingen en spanningen zijn zo veel méér complex dan wat we hier uit de media vernemen.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Dat de materie complex is zal ik niet bestrijden. Dat kinderen opgevoed worden tot zelfmoordterrorist wel. Je onderbouwing ontbreekt. Je opmerking over "niets toevoegen" vind ik ronduit stuitend. Het valt me trouwens op dat je alle nare dingen m.b.t. Palestijnen hier uit de doeken doet, maar vergeet te noemen, wat Israëli's voor fraais uithalen. De onderlinge verdeeldheid onder Palestijnen is wel een vreemde dooddoener. Denk je dat alle Israëli's eensgezind zijn? Ik besef me trouwens dat de laatste vraag volledig off-topic is. Dus beantwoordt die maar niet. Het zou het zoveelste Palestina-topic zijn.

Groet

kiks
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Klikzoi schreef:De poging mij uit mijn tent te lokken dient geen enkel doel. Ik heb mijn statement gemaakt en daar laat ik het bij. Ik probeer juist de discussie publiekelijk binnen dit format te voeren. Daarvoor is het ook bedoeld.

Het is mijnsinziens té simplisch over deze kwestie te spreken over de goede en de slechte partij. Ik ben heus niet pro-israelisch, maar indien je buurman je blijft bestoken met terrorisme heb je het volste recht daar tegen te verdedigen. Israel heeft het recht zich te verdedigen.

De palestijnen zijn mede de oorzaak van hun eigen slachtofferrol. Bovendien zijn ze onderling ook nog eens zwaar verdeeld.

Het is niet alleen Israël die wordt aangevallen. Recent doden moslimextremisten uit de Gazastrook grensbewakers bij de egyptisch-israelische grens. De onderlinge verhoudingen en spanningen zijn zo veel méér complex dan wat we hier uit de media vernemen.
Je kunt je afvragen wat nu de terreur eigenlijk is, terrorisme is en nogal subjectieve term. Nederlandse verzetsstrijders werden in WO II door de Duitse bezetter terrorist genoemd en om iets meer on topic te blijven Menachem Begin werd gezien als de verantwoordelijke voor de bomaanslag op Het Koning David Hotel en beschouwd door de Britten die het mandaat hadden over het toenmalige Palestina, als terrorist.
Wie is hier nu de terrorist moet je je heel erg afvragen, Israël heeft in feite net zo weinig of net zo veel recht om zich te verdedigen als de Palestijnen dat hebben .
Kwestie van die geschiedenis kennen en niet zo maar wat roepen, de stichting van Israel is de oorzaak van de slachtofferrol van de Palestijnen.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Klikzoi schreef:Kijk nu eens naar de Gazastrook waar de palestijnen hun autonomie terug kregen en vervolgens een broeinest werd van terrorisme. Er is geen vooruitgang, geen enkel doel. Het is een poel van ellende en bloedvergieten waar kinderen in worden opgevoed. Het voegt niets toe aan de verbetering van deze wereld.

Men kan telkens de schuld geven aan Israël, maar dat zou iets té gemakkelijk zijn.

Dat stukje Gazastrook waar de Palestjnen z.g. autonomie hebben is in feite één groot getto. Afgesloten aan alle zijden en waar Israel naar believen zijn bombardementen op uitvoert. Er mag niets worden in- of uitgevoerd anders dan via Israel. Is dat autonomie? Verder bezet Israel nog steeds grote delen ten noorden en ten zuiden van Gaza dat deel uitmaakte van de VN verdeling en was toegewezen aan de Palestijnen! Daar schiet de Hamas vaak raketjes op af omdat dit gewoon HUN land is! Zie de verdeling van Palestina door de VN in 1948 en zie hoe het nu is.
Verder overdrijf je schromelijk door te beweren dat alle Palestijnse kinderen worden opgevoed als zelfmoordenaars cq terroristen. Er zijn extreme Moslims die zoiets doen maar de meerderheid doet dat zeker niet.

P.S. Ik heb jou nog nooit privé post gestuurd en zal daar mijn tijd ook nooit aan verspillen!
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Ik schrijf nergens op dat alle palestijnse kinderen worden opgevoed als zelfmoordterrorist. Maar je kunt niet ontkennen dat de palestijnse jeugd in bepaalde gebieden worden opgevoed met de opvatting dat alle joden de personificatie van de duivel zijn. Er bestaat zelfs een palestijnse variant op Sesamstraat waar joden als de grote vijand worden afgeschilderd. Net zoals in bepaalde moslimlanden de indoctrinatie bestaat dat alles wat Westers is gelijk staat aan verderf en kwaad.

Duizenden raketten staan op Israël gericht door Hezbollah. Hamas-militanten vuren haast dagelijks raketten af op israelisch grondgebied. Meerdere palestijnse intifada's hebben door een rits aan zelfmoordacties Israël gedwongen deze harde lijn te voeren, waaronder de bouw van de Muur.

Dat neemt niet weg dat de respons van Israël ronduit grof mag worden genoemd en in een aantal gevallen de mensenrechten aan zijn laars lapt. Maar het is wel een gevolg van een spiraal die steeds hardere vormen zal aannemen. Beide partijen hebben bloed aan hun handen en het is naïef dit te ontkennen.

Wat in deze regio plaatsvind is geen verbetering van deze wereld. Het voegt buiten veel ellende niets toe. Men mag dit een harde uitspraak van mijn kant noemen, maar ik sta wel achter deze stelling.

Cactus, ik beschuldig je ook niet van het sturen van privé post. Degene die het mij heeft gestuurd heeft dit ook netjes onder zijn naam gedaan. Ik heb ook geen zin daar een groot punt van te maken. Ik discusseer alleen via forums en heb geen behoefte om daarbuiten nog verder op door te gaan. Afgesloten zaak.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Klikzoi schreef:Ik schrijf nergens op dat alle palestijnse kinderen worden opgevoed als zelfmoordterrorist.
Euh.....
Je klets klinklare onzin.
Beter: Jij voegt niets toe aan deze wereld.

Groet

kiks
Plaats reactie