Amerikaanse kerk weigert trouw zwart echtpaar

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

KluukKluuk

Re: Amerikaanse kerk weigert trouw zwart echtpaar

Bericht door KluukKluuk »

siger schreef:Op gebied van racisme scoort de islam beter dan christendom en jodendom.
Daar ben ik persoonlijk niet van overtuigd.
Racisme, en trouwens ook xenofobie, vindt men overal en niet zeker alleen bij gelovigen.

De VS is nogal gevarieerd, de 'Bible belt' is heel anders dan de staten aan de oost- en westkust. Persoonlijk ben ik erg bezorgd om de ontwikkelingen in Nederland waar xenofobie door velen met trots wordt verkondigd.
siger

Bericht door siger »

KluukKluuk schreef:
siger schreef:Op gebied van racisme scoort de islam beter dan christendom en jodendom.
Die discussie is al gevoerd hoor. Misschien eens teruglezen?
KluukKluuk schreef:Racisme, en trouwens ook xenofobie, vindt men overal en niet zeker alleen bij gelovigen.
Heb je volkomen gelijk in, maar dat neemt niet weg dat men kan verkiezen twee religies tegenover elkaar af te wegen. Wat hier nu het geval is.

En in de context van die vergelijking heb ik dus aangehaald, dat racisme een theorie is die voorgebracht werd door het culturele christendom in de negentiende eeuw.

Wat niet wil zeggen dat er niet vanalles is.
KluukKluuk

siger schreef:
KluukKluuk schreef:
Die discussie is al gevoerd hoor. Misschien eens teruglezen?
Pardon?
Ik mag mijn mening misschien niet geven omdat u vindt dat de discussie is afgesloten?
siger

Bericht door siger »

KluukKluuk schreef:Ik mag mijn mening misschien niet geven omdat u vindt dat de discussie is afgesloten?
Wie belet je je mening te geven? Je kan alleen niet verwachten dat anderen zichzelf daarom gaan herhalen. Of wieweet!
KluukKluuk

siger schreef:
KluukKluuk schreef:Ik mag mijn mening misschien niet geven omdat u vindt dat de discussie is afgesloten?
Wie belet je je mening te geven? Je kan alleen niet verwachten dat anderen zichzelf daarom gaan herhalen. Of wieweet!
Ik verwacht niets, ik geef aan dat ik het niet eens ben met een bepaalde stelling hierop vond u het gepast te antwoorden met: "Die discussie is al gevoerd hoor. Misschien eens teruglezen? "

Wat heeft u toch tegen mij?
siger

Bericht door siger »

Vind je nu echt dat ik je onheus behandel? Op een discussieforum is het vanzelfsprekend dat je kennis neemt van wat anderen schrijven. Dat heeft niet met "iets tegen iemand hebben" te maken. Ik zou dezelfde raad geven aan om het even wie, en zelf wil ik ook weten wat in een topic gezegd is voor ik er iets aan toevoeg.
KluukKluuk

siger schreef:Vind je nu echt dat ik je onheus behandel?
Onheus?
Welnee, ik vind het meer 'nipping at my heels' situatie.
siger schreef:Op een discussieforum is het vanzelfsprekend dat je kennis neemt van wat anderen schrijven.
Ja, en hoe concludeert u dan dat ik dat niet gedaan zou hebben?

U schrijft iets, en 1,000 mensen kunnen hierop reageren, en dan kom ik ook nog eens met mijn mening erachteraan. Dat schijnt u te storen.
siger

Bericht door siger »

Haha, u bent aan mijn been aan het trekken.
Plaats reactie