Blues-Bob schreef:
Dan zijn we het eens dat de hardwerkende, veel belastingbetalende Nederlander niet mag zeuren over een gebrek aan inspraak in beleid. Je had het over jouw belastingscenten, en die zijn dus niet van jou, maar van de overheid.
MIJN belastinggeld? Lees nog eens goed.
Waarom zouden de hardwerkend belastingbetalende Nederlander niet mogen zeuren?
Zeuren is toch een recht?
Waarom kan ik niet mijn mening geven hoe mijn betaalde belastingcenten zouden moeten worden besteed?
Nergens heb ik dat gezegd, ik heb zelfs aangegeven waarin te investeren.
Dat dacht ik uit te kunnen opmaken, als ik het fout heb, excuses.
Maar je wilt eigenlijk op de oude voet verder?
Kun je nu echt China met zijn huizenbubbel, de critici in cellen, gebrek aan mensenrechten behartiging. etc als beste voorbeeld noemen? Volgens mij zit je hier de boel te dollen. Je weet net zo goed als ik dat omdat wij de telefoons kopen die de gemiddelde arbeider daar zelf niet kan betalen china rijk wordt. Wanneer is China rijp om een echte democratie te worden? Of meen je werkelijk dat China een democratie is?
Wie zijn degenen die in China rijk worden?
Is dat de regering of is het weer de elite?
Wat is het verschil met het westen? Hoeveel miljarden hebben de rijken weer weggesluisd?
Het klootjesvolk mag de restjes hebben, niet? Kijk naar de armoede in de arme wijken in bv de VS, kijk naar de voedselbanken in Nederland. Of iedereen het hier zo goed hebben.
Sommige zullen altijd buiten de boot vallen.
In dit geval is het de pot die de ketel verwijt tot........
Als jij en de meesten geen idee hebben hoe de mensen daar leven, zeg tussen 30 jaar terug en nu en slechts vierde hand informatie heeft via de media en mensen met een gekleurde visie...tja.
BTW wie zijn degenen die dit soort wantoestanden in de hand houden?
Je weet de projecten als afghanistan waar we grote boeven aan het werk gezet hebben, om andere boeven (die ons minder zinden, zoals communisten) uit de weg te ruimen. Uiteindelijk hebben we ook die rekening zelf moeten betalen.
Dat is toch democratie? Het gebrek om inspraak te hebben in het beleid.
Waarom zeur je dan?
Om van de domheid nog te zwijgen, dat hen die wij boeven noemen, ons ook boeven noemen.
Hoezo dom?
Zijn wij dan geen boeven, plunderen wij dan hun land dan niet leeg?
Vissen wij hun zeeën niet leeg, beroven wij (de multinationals) hun grondstoffen dan niet.
Dat laten wij allemaal toe, niet?
Wil je dat beeld dan echt zo graag bevestigen door milities te bewapenen, burgeroorlogen te ontketenen en bloedvergieten wilt aanmoedigen? Als je niet inziet dat wij net zo goed boeven zijn voor de tegenpartij, dan leef je toch echt in een flat character wereld.
Die bloedvergieten is er al, geef de mensen daar tenminste een kans om zichzelf te verdedigen. Die mensen vluchten niet voor niets.
Voor jou is het makkelijk praten, zo hou jij je handen tenminste schoon.
Wordt wakker, wij zijn boeven en beroven die mensen van hun bestaan (direct en indirect).
Doordat wij de bestaande machthebbers betalen werken wij mee aan het handhaven van deze situatie.
Vraag je je wel eens af waarom alle landen de afspraken die gemaakt zijn in de UN kunnen handhaven?
Waarom worden de universele rechten van de mens niet eens gehandhaafd als alle landen voor akkoord zijn gegaan?
De hoeveelheid asielaanvragen an sich doe je niet zo gek veel mee. Enkel de procesvoering als mensen hier zijn. Om enigzins grip te krijgen op het aantal asielaanvragen zul je in de regio moeten zijn.
Niet alleen in de regio, doch ook de mensensmokkelaars aanpakken.
Diplomatie zal niet altijd geweld stoppen, maar het opent grenzen voor hulpgoederen, medicijntransporten en laat artsen binnen die deskundige hulp aan alle gewonden, van alle partijen kunnen bieden. Diplomatie heeft meer krijgsgevangenen vrij gekregen, of vrij van marteling gekregen. dan martelingen en geweld.
Dat was blijkbaar niet gelukt met de miljoenen Russische gevangenen tijden de WOII.
Puur geweld heeft de nazi's en de jappen verslagen.
Puur geweld heeft Djengis Khan de grootste rijk van de geschiedenis gegeven.
Mensen die vluchten omdat ze het geweld beu zijn, gebieden terug te gaan om geweld te gaan gebruiken... Je moet je diep schamen. Ookal zijn het er nog te weinig om geweld te stoppen, uiteindelijk kun je hun wens in vrede te leven beter prijzen dan kapot stampen en ze tot geweld aanzetten. Ik vermoed dat je dat zelf ook wel in kunt zien.
Groet,
Bob
Nee, absoluut niet.
Ik zie dat toch behoorlijk anders, mensen zullen pas inbinden als zij weten dat geweld nog meer geweld zal uitlokken en zij daar zelf behoorlijk schade van zal ondervinden.
Mensen moeten beseffen dat weglopen niet de oplossing is en dit is het huidige beleid is.