Hernandez en Kortenoeven stappen uit PVV, einde in zicht?
Moderator: Moderators
Re: Hernandez en Kortenoeven stappen uit PVV, einde in zicht
Ik ben ook benieuwd welk idee er achter de nieuwe verkiezingslijst zit die vrijdag bekend wordt gemaakt. Ik vermoed dat dat vooral ja-knikkers zullen zijn en dat de dissidenten op onverkiesbare plaatsen komen, of geheel van de lijst verdwijnen. Zoiets kan natuurlijk ook bij Hernandez en Kortenoeven het geval zijn geweest, ze zagen het aankomen probeerde nog zoveel mogelijk schade aan te richten.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Dit soort mensen kun je beter weg hebben, kijk naar Dibi, die brengt momenteel GroenLinks ten gronde omdat hij vindt dat het allemaal anders moet dan Jolande Sap wil. Ferrier en Koppejan hebben ook veel schade aangericht, alhoewel ik al tijden zat te wachten op de tenondergang van het CDA.
Het is dus heel mooi dat het duo vertrekt uit de PVV, als ze erin zouden blijven zouden ze pas echt schade kunnen aanbrengen. Je moet nu eenmaal een soort eenheid hebben in een partij, als er telkens mensen roepen dat het anders moet breng je de kiezers in verwarring. Ik begrijp het ook niet. Als je het er niet mee eens bent, ga je toch gewoon weg, of ga je naar een andere partij? Waarom stennis schoppen?
Het is dus heel mooi dat het duo vertrekt uit de PVV, als ze erin zouden blijven zouden ze pas echt schade kunnen aanbrengen. Je moet nu eenmaal een soort eenheid hebben in een partij, als er telkens mensen roepen dat het anders moet breng je de kiezers in verwarring. Ik begrijp het ook niet. Als je het er niet mee eens bent, ga je toch gewoon weg, of ga je naar een andere partij? Waarom stennis schoppen?
Loeki1 schreef:
Het is eerder de vraag welke mensen wel geschikt zijn in de pvv-fractie, en ik vermoed dat dat vooral ja-knikkers zijn. Die hele partij is gebaseerd op maar 1 persoon, andere geluiden en onafhankelijk denken zijn dan niet echt handig. Voor iedere partij geldt natuurlijk dat een zekere cohesie belangrijk is, maar die partijen kennen in ieder geval nog een democratische partijstructuur, iets dat juist gebaat is bij diversiteit.Bij de centraal geleide pvv is dat niet het geval, en is diversiteit alleen maar lastig.Dit soort mensen kun je beter weg hebben, kijk naar Dibi, die brengt momenteel GroenLinks ten gronde omdat hij vindt dat het allemaal anders moet dan Jolande Sap wil. Ferrier en Koppejan hebben ook veel schade aangericht, alhoewel ik al tijden zat te wachten op de tenondergang van het CDA.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
- Mahalingam
- Ervaren pen
Maar die PVV-ers zijn wel moedig . De rest van hun leven zullen ze het stempel PVV-er met zich dragen.
En zelfs na hun dood wordt hun PVV-schap vermeld als uiterst belangrijk. Lees maar alle krantenkoppen over de dood van Jos van Hal Scheffer. 'Lichaam in opspraak geraakt PVV-Statenlid gevonden', "Lichaam PVV-Statenlid gevonden in bos", "PVV-statenlid dood gevonden " terwijl de man een maand geleden uit de PVV stapte.
Ik moet denken aan de kinderen met een NSB-vader en hoe 'melaats' die werden behandeld vlak na de oorlog.
En zelfs na hun dood wordt hun PVV-schap vermeld als uiterst belangrijk. Lees maar alle krantenkoppen over de dood van Jos van Hal Scheffer. 'Lichaam in opspraak geraakt PVV-Statenlid gevonden', "Lichaam PVV-Statenlid gevonden in bos", "PVV-statenlid dood gevonden " terwijl de man een maand geleden uit de PVV stapte.
Ik moet denken aan de kinderen met een NSB-vader en hoe 'melaats' die werden behandeld vlak na de oorlog.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Loekie, heb jij het verkiezings programma van de PVV gelezen? Vind jij je daarin terug?Loekie1 schreef: Ik begrijp het ook niet.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 10&t=11070" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ik snap dat het helpt om 'dictatortje' te spelen als je snel een politieke partij groot wil maken (kijk naar 'iedereen doet mee' TON dat niet werkte), maar het zou nu toch op moeten gaan vallen.
Vrees echter dat de enige bedreiging voor de PVV een populistisch alternatief is (en dan kan nog wel jaren duren...)
Vrees echter dat de enige bedreiging voor de PVV een populistisch alternatief is (en dan kan nog wel jaren duren...)
tanager schreef:
De SP lijkt wel een aardig alternatief voor de pvv te zijn en daar halen ze ook een deel van de stemmen vandaan. Al zou ik de SP niet populistisch willen noemen, wel zullen zij redelijk wat mensen aanspreken die ' minder europa' willen. En ik denk dat de grootste bedreiging voor de pvv wilders zelf is, het lijkt mij dat die partij onder zijn dictatoriale drang zal imploderen. En daarbij zal het straks gewoon weer een oppositiepartij zijn waardoor ze sowieso al veel minder schadelijk zijn.Vrees echter dat de enige bedreiging voor de PVV een populistisch alternatief is (en dan kan nog wel jaren duren...)
Bij de VVD, SP en PvdA zeg je dat niet, terwijl daar ook iedereen achter de partijleider staat.Juglans schreef:Het is eerder de vraag welke mensen wel geschikt zijn in de pvv-fractie, en ik vermoed dat dat vooral ja-knikkers zijn.
Daar zijn het opeens geen 'ja-knikkers'.
Dronkelappen en vechtersbazen kun je beter uit een partij hebben. Dat heeft niks met ja of neeknikkers te maken.
Ik heb het niet allemaal gelezen, ook de programma's van andere partijen niet. Maar ik vind dat PVV-bashen zo doorzichtig en dom!Fish schreef:Loekie1 schreef:
Loekie, heb jij het verkiezings programma van de PVV gelezen? Vind jij je daarin terug?
Een partij is nu eenmaal gestoeld op een partijleider en op een programma. Als daar leden tegenin gaan en de publiciteit zoeken, is dat in de eerste plaats aandachttrekkerij en/of stennis willen schoppen. Want anders zouden ze wel op een normale manier kunnen zeggen dat ze van mening zijn veranderd, iets anders willen of naar een andere partij willen overstappen. Daar is niets mis mee, iedereen kan van gedachten veranderen.
Mensen die luidruchtig andere meningen gaan verkondigen, daar trek je geen stemmen mee. Ik denk dat het CDA hoger in de peilingen zou staan als Ferrier en Koppejan gewoon waren opgestapt, hetzelfde geldt voor GroenLInks met Dibi.
Loeki1 schreef:
Ik vind het dus dom dat je pvv bashen dom vindt, zeker als je mijn bovenstaande opmerkingen al niet ziet, en nog steeds denkt dat de pvv wel een respectabele partij is, net als de andere partijen.
Je snapt er ook niks van he. We hebben hier te maken met een partij waar 1 persoon het voor het zeggen heeft en de rest heeft er vrijwel niets tegenin te brengen, dat is een stalinistische manier van een partij besturen. Overige fractieleden hebben dan vooral de taak om zetels te bezetten en om ja te knikken. Er zijn recent denk ik voldoende inkijkjes in de pvv gegeven die die visie ondersteunen. Andere partijen hebben in ieder geval een democratische structuur waarin iedereen een stem heeft, zelfs de leden, maar die heeft pvv dan ook weer niet, nog zoiets.. daarbij hebben andere partijen een fractieleider en een partijleider, bij de pvv is dat 1 persoon. Door deze verschillen bepaald 1 persoon wat er op de agenda komt, wat in het verkiezingsprogramma komt etc. Bij andere partijen ligt die verantwoordelijk dus niet bij 1 persoon.Bij de VVD, SP en PvdA zeg je dat niet, terwijl daar ook iedereen achter de partijleider staat.
Daar zijn het opeens geen 'ja-knikkers'.
Ik vind het dus dom dat je pvv bashen dom vindt, zeker als je mijn bovenstaande opmerkingen al niet ziet, en nog steeds denkt dat de pvv wel een respectabele partij is, net als de andere partijen.
Als ik terug denk aan de week na het stoppen van het Catshuisoverleg, en de lachende gezichten zie van de fractieleiders van het Kunduzaccoord, die daarmee ons Nederlanders een poot uitdraaien om het de niet gekozen Europa-politisie het naar de zin te maken, kan ik echt wel kotsen.Juglans schreef: Ik vind het dus dom dat je pvv bashen dom vindt, zeker als je mijn bovenstaande opmerkingen al niet ziet, en nog steeds denkt dat de pvv wel een respectabele partij is, net als de andere partijen.
Want vraag jij je wel eens af waarom die gigantische bezuinigingsoperatie nodig is? Dat is te danken aan de grote bek van Kees de jager over de begrotingsnorm van 3% zodat Europa aan haar trekken kan komen en we dat oplichterszooitje in Zuid_Europa aan het eten kunnen houden. En als ons dat niet lukt, krijgen we nog een ruime miljard aan boete ook. Kunnen we extra bloeden. Gnif gnif.
Ik sta vierkant achter het verkiezingsprogramma van de PVV. En dan kan je de partijstructuur van de PVV wel vergelijken met die van Stalin, dat is bij alle andere partijen bij stemmingen in de 2e kamer net zo.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
getses schreef:
Het is alleen spijtig dat je vierkant achter een verkiezingsprogramma staat waarvan wilders zelf al heeft gezegd dat zeker de helft toch niet uitvoerbaar is. Weet je waar zo'n verkiezingsprogramma uit bestaat? Juist, bladvulling, met 2 redenen, om mensen een goed gevoel te geven, en om zelf macht te verwerven, en je trapt er nog in ook!
Ik geef gewoon aan dat de partijstructuur verschillend is, een stemming in de tweede kamer heeft dat niks mee te maken, net als je verdere relaas niks te maken heeft met de dingen die ik schreef.Ik sta vierkant achter het verkiezingsprogramma van de PVV. En dan kan je de partijstructuur van de PVV wel vergelijken met die van Stalin, dat is bij alle andere partijen bij stemmingen in de 2e kamer net zo.
Het is alleen spijtig dat je vierkant achter een verkiezingsprogramma staat waarvan wilders zelf al heeft gezegd dat zeker de helft toch niet uitvoerbaar is. Weet je waar zo'n verkiezingsprogramma uit bestaat? Juist, bladvulling, met 2 redenen, om mensen een goed gevoel te geven, en om zelf macht te verwerven, en je trapt er nog in ook!
Jij citeert weer de onrustzoeker die net uit de PVV is gestapt. (Gelukkig)Juglans schreef: Het is alleen spijtig dat je vierkant achter een verkiezingsprogramma staat waarvan wilders zelf al heeft gezegd dat zeker de helft toch niet uitvoerbaar is. Weet je waar zo'n verkiezingsprogramma uit bestaat? Juist, bladvulling, met 2 redenen, om mensen een goed gevoel te geven, en om zelf macht te verwerven, en je trapt er nog in ook!
Wilders heeft gezegd dat het citaat uit zijn context is getrokken. Hoe meer mensen PVV stemmen, hoe meer kans dat er rekening gehouden wordt met de zaken die de PVV voorstaat.
Nogmaals in elke partij is er een programma waar de meerderheid zich achter schaart. Wie dat programma heeft opgesteld, dat zijn altijd maar een paar personen.
Onderschat trouwen de rollen van Fleur Hagema en Martin Bosma niet. Wilders doet het echt niet allemaal alleen. Hij is nu eenmaal een ideeënrijk persoon, die uitmuntend zijn verhaal kan doen. Het is dus niet vreemd dat hij in de spotlight staat. Rutte krijgt denk ik minder steun vanuit zijn fractie dan Wilders vanuit zijn fractie. Dat heeft met de kwaliteit van de persoon te maken.
Dat viel mij ook al op, maar ik dacht, ik laat het hier maar bij. Want Juglans is net een gelovige. Die moeten het ook allemaal hebben van via via.Loekie1 schreef:
Jij citeert weer de onrustzoeker die net uit de PVV is gestapt. (Gelukkig)
.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Einde PVV in zicht?
Mag ik de reeks van voorspellingen van FT-forummers openen?
Ik voorspel 14 PVV-zetels in September.
Mag ik de reeks van voorspellingen van FT-forummers openen?
Ik voorspel 14 PVV-zetels in September.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.