Wiet pas
Moderator: Moderators
Wiet pas
Vandaag in het nieuws, een maand nadat in Maastricht deze pas werd ingevoerd.
Het bezorgt meer overlast!
Dat had elk normaal denkend mens al bedacht.
Bovendien, het waarom van de coffeeshops was/is tweeledig, en beide redenen worden door de pas onderuit gehaald:
1. de tussenhandel elimineren.
2. betere kwaliteit van de wiet garanderen.
Het invoeren van zo'n pas kan alleen maar bedacht zijn door iemand die zelf in de tussenhandel zit. Zo simpel moet het zijn.
(ik zal nu wel iemand op de ziel trappen, maar het was/is ook zo'n domme maatregel. Hoezo beleid?!)
Dat had elk normaal denkend mens al bedacht.
Bovendien, het waarom van de coffeeshops was/is tweeledig, en beide redenen worden door de pas onderuit gehaald:
1. de tussenhandel elimineren.
2. betere kwaliteit van de wiet garanderen.
Het invoeren van zo'n pas kan alleen maar bedacht zijn door iemand die zelf in de tussenhandel zit. Zo simpel moet het zijn.
(ik zal nu wel iemand op de ziel trappen, maar het was/is ook zo'n domme maatregel. Hoezo beleid?!)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
- Doppelgänger
- Bevlogen
Re: Wiet pas
Meer overlast? Wie had dat kunnen denken!
Laat dit soort beleid alsjeblieft over aan de lokale overheden, die kunnen dat prima zelf.
Laat dit soort beleid alsjeblieft over aan de lokale overheden, die kunnen dat prima zelf.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
- Peter van Velzen
- Site Admin
Iedereen zou het sinds de drooglegging in Amerika moeten weten, maar politici hebben nu eenmaal een slechter geheugen dan wie ook. Gewoon niet moeilijk doen. Zelfde regels als voor sigaretten en basta. Hardrugs? Zelfde regels als voor Alcohol. Proost Henk!HenkM schreef:Vandaag in het nieuws, een maand nadat in Maastricht deze pas werd ingevoerd.
Ik wens u alle goeds
Wat is er nu weer mis met die wietpas? Als je die rotzooi wilt hebben dan vraag je toch gewoon een wietpas aan en dan kan je je suf blowen.
Nu wordt er weer op straat gedeald. Waarom dan ? Te beroerd om ff zo'n pasje aan te vragen?
Drooglegging: Ja, als we zo gaan redeneren dan kan je de politie wel helemaal opdoeken. Zakkenrollen, inbraken, bankovervallen, verkrachtingen enz enz....... doe er maar niets aan hoor want het helpt toch niet.
Lekker gedogen maar weer. Wietpasjes. Watjesland.
Nu wordt er weer op straat gedeald. Waarom dan ? Te beroerd om ff zo'n pasje aan te vragen?
Drooglegging: Ja, als we zo gaan redeneren dan kan je de politie wel helemaal opdoeken. Zakkenrollen, inbraken, bankovervallen, verkrachtingen enz enz....... doe er maar niets aan hoor want het helpt toch niet.
Er is van alles mis mee, zoals de praktijk (én de geschiedenis) uitwijst.Cactus schreef:Wat is er nu weer mis met die wietpas? Als je die rotzooi wilt hebben dan vraag je toch gewoon een wietpas aan en dan kan je je suf blowen.
We hebben het hier over de wiet-verkoop, Cactus, niet over normale politiezaken.
Die wietverkoop in shops diende een aantal doelen, zoals hierboven uitgelegd.
En, juist van belang voor een grensgebied waar Maastricht ligt, zo'n pas is er niet voor ausländer.
Daarom wordt er op straat verkocht. Daarom worden er nu weer dealers rijk.
Drooglegging moet een politie zich helemaal niet mee bemoeien. Die heeft, zoals je zelf al aangaf, belangrijkere dingen om te doen.
Vluchtelingen verjagen. Krakers in elkaar meppen. Scholieren, 16 jaar, de toegang weigeren (Koreaanse jongen die hier al 14 j woont). Of, zoals in A'dam, voetbalsupporters- echte- doodschieten, en er mee wegkomen. Of, zoals in Nootdorp, als idioten te keer gaan met honden en wapenstok. Ik noem maar wat.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Het consumeren van drugs hoort bij de menselijke conditie. Varkens rollen door de blubber, honden likken hun ballen en mensen gebruiken drugs. zo is het, zo was het en zo zal het altijd zijn, en verbieden helpt niet zelfs niet als je draconische straffen hebt voor dingen als simpel drugsbezit. Het enige wat verbieden doet is de georganiseerde misdaad in de kaart spelen. Gewoon alles legaliseren, reguleren en accijnseren. Dan kun je de politie ook een heel eind opdoeken trouwens, want een stuk minder drugsgerelateerde criminaliteit wat een gigantisch aandeel van de totale criminaliteit is.. Het is echt een win/win/win: én het kost minder geld én je verdient geld én problematiek rondt drugs zal dalen.Cactus schreef: Drooglegging: Ja, als we zo gaan redeneren dan kan je de politie wel helemaal opdoeken. Zakkenrollen, inbraken, bankovervallen, verkrachtingen enz enz....... doe er maar niets aan hoor want het helpt toch niet.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
-
- Forum fan
Ja klopt, sommige mensen vinden het namelijk niet fijn om geregistreerd te worden bij het kopen van drugs. Ik vraag me ook weleens af wat er met die namenlijsten gaat gebeuren.Cactus schreef:Wat is er nu weer mis met die wietpas? Als je die rotzooi wilt hebben dan vraag je toch gewoon een wietpas aan en dan kan je je suf blowen.
Feitelijk kan men juist spreken van een succes. Buitenlandse toeristen blijven weg en het aantal blowers wat zich daadwerkelijk laat registreren als druggebruiker is te verwaarlozen. Coffeeshophouders krijgen hierdoor minder inkomsten waardoor ze hun zaken moeten sluiten. Uiteindelijk zal het overgrote deel van de coffeeshops verdwijnen uit het straatbeeld, iets wat Opstelten beoogde.
Drugsgebruik zal men nooit weten uit te bannen. De cannabishandel gaat nu gewoon weer ondergronds.
Drugsgebruik zal men nooit weten uit te bannen. De cannabishandel gaat nu gewoon weer ondergronds.
Een aantal denkfouten, lijkt me:Klikzoi schreef:Feitelijk kan men juist spreken van een succes. Buitenlandse toeristen blijven weg en het aantal blowers wat zich daadwerkelijk laat registreren als druggebruiker is te verwaarlozen. Coffeeshophouders krijgen hierdoor minder inkomsten waardoor ze hun zaken moeten sluiten. Uiteindelijk zal het overgrote deel van de coffeeshops verdwijnen uit het straatbeeld, iets wat Opstelten beoogde.
de toeristen blijven niet weg. die zorgen juist voor meer last, nu. Zie Maastricht
de tussenhandel wordt gestimuleerd.
de wiet zal onzuiverder zijn. de zorgkosten, achteraf, zijn voor alle nederlanders
zaken die sluiten betekent minder inkomsten voor de overheid
zaken die sluiten zorgen voor meer mensen in de WW
Waar zit nu de winst???
Ik ben het hier eens met Marinus: gewoon legaliseren; (tussen)handel elimineren; toezicht door KvW
Zo, ik lees dat er geen buitenlanders in aanmerking komen voor een wietpas. Waarom zouden buitenlanders HIER die rotzooi moeten kunnen kopen? Zij kunnen dat toch ook in hun eigen Heimat doen? Nee, Nederland is zo'n vrij watjes- en gedoogland dat Francois uit Frankrijk en Belgie en Heinrich uit Duitsland hier hun rotzooitje komen kopen want dat kan n .l. in tegenstelling to HUN land. In hun landen schijnt men het beter aan banden te hebben gelegd. Waarom kan dit dáár wel en hier niet?
Weer zo'n excuus om geen wietpas aan te vragen. Privacy! Iedereen kan zien in welke wietwinkel je binnen gaat en dan is een pas plotseling aantasting van hun privacy. Belachelijk.
En dan de ellende die dat teweegbrengt. Die idiote blower ( agent van politie n.b.) uit Dordrecht was zo stoned dat hij zegt niets meer te weten van wat hij dat arme buurmeisje heeft aangedaan. Sexueel misbruiklt en toen gewurgd. Zo zijn er nog vele misdadige voorbeelden van drugs gebruik.
Niemand heeft soft- of harddrugs nodig om te leven. Dat fabeltje is dus gewoon een uit de duim gezogen reactie.
Mijn mening is dus hierbij overduidelijk bekend. Afbranden die coffee shops ( hoe komt men aan die naam?) en wie dealt 25 jaar in de bak.
Weer zo'n excuus om geen wietpas aan te vragen. Privacy! Iedereen kan zien in welke wietwinkel je binnen gaat en dan is een pas plotseling aantasting van hun privacy. Belachelijk.
En dan de ellende die dat teweegbrengt. Die idiote blower ( agent van politie n.b.) uit Dordrecht was zo stoned dat hij zegt niets meer te weten van wat hij dat arme buurmeisje heeft aangedaan. Sexueel misbruiklt en toen gewurgd. Zo zijn er nog vele misdadige voorbeelden van drugs gebruik.
Niemand heeft soft- of harddrugs nodig om te leven. Dat fabeltje is dus gewoon een uit de duim gezogen reactie.
Mijn mening is dus hierbij overduidelijk bekend. Afbranden die coffee shops ( hoe komt men aan die naam?) en wie dealt 25 jaar in de bak.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Beste Cactus,cactus schreef:Mijn mening is dus hierbij overduidelijk bekend. Afbranden die coffee shops ( hoe komt men aan die naam?) en wie dealt 25 jaar in de bak.
Ga je nu ook nog brandstichten?
Dat is zelfs voor Cactussen wellicht gevaarlijk hoor!
Bedenk: Hoe meer je verbied, des te meer misdaad er zal zijn.
Dus: verbied alleen het tegen hun wil schade toebrengen aan anderen
niet het faciliteren van een wellicht ongezonde levenstijl
Wie is er met jouw voorstellen geholpen?
Geef svp redenen. Dat is wat volgens GayaH en Doppelgnger vrijdenkers horen te doen.
En dat lijkt me een goed uitgangspunt.
Ik wens u alle goeds
Nee, Peter, dat is geen brandstichten maar gecontroleerd affakkelen.
Dus je mag niet verbieden te stelen, verkrachten, roofovervallen plegen etc want anders zal de misdaad toenemen. Nou, ik houd er een ander standpunt op na. Beetje ouderwets, maar ik zie alleen maar ellende ontstaan vanwege dat gedoogbeleid aangaande drugs.
Soms moeten mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Zo is er b.v. een helmdraagplicht op motoren en een veiligheidsgordel in auto's . Zo staat er op sigarettenpakjes dat roken dodelijk is.
Ik kan nu niet alle ongevallen en misdaden weergeven die onder invloed van drugs zijn begaan want ik heb dat niet bijgehouden maar je leest er heel vaak over. Zou jij b.v. willen vliegen wetende dat de piloot stoned is? Hoeveel ongelukken en andere idioterie worden er met auto's uitgehaald door chauffeurs die stoned zijn? dan heb ik het nog niet over de overlast die mensen ervaren die in de buurt van zo'n "coffeeshop"wonen. Jan Rap en zijn maat komen uit Belgie en Duitsland en zelfs uit Frankrijk omdat het hier zo lekker gedoogd wordt. Nederlandse verslaafden zijn gewoon te beroerd om een wietpas aan te vragen. Daarmee houd je die buitenlanders iig bij onze wietkramen vandaan. Weer minder overlast voor omwonenden! Ben ik voldoende duidelijk geweest?
Dus je mag niet verbieden te stelen, verkrachten, roofovervallen plegen etc want anders zal de misdaad toenemen. Nou, ik houd er een ander standpunt op na. Beetje ouderwets, maar ik zie alleen maar ellende ontstaan vanwege dat gedoogbeleid aangaande drugs.
Soms moeten mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Zo is er b.v. een helmdraagplicht op motoren en een veiligheidsgordel in auto's . Zo staat er op sigarettenpakjes dat roken dodelijk is.
Ik kan nu niet alle ongevallen en misdaden weergeven die onder invloed van drugs zijn begaan want ik heb dat niet bijgehouden maar je leest er heel vaak over. Zou jij b.v. willen vliegen wetende dat de piloot stoned is? Hoeveel ongelukken en andere idioterie worden er met auto's uitgehaald door chauffeurs die stoned zijn? dan heb ik het nog niet over de overlast die mensen ervaren die in de buurt van zo'n "coffeeshop"wonen. Jan Rap en zijn maat komen uit Belgie en Duitsland en zelfs uit Frankrijk omdat het hier zo lekker gedoogd wordt. Nederlandse verslaafden zijn gewoon te beroerd om een wietpas aan te vragen. Daarmee houd je die buitenlanders iig bij onze wietkramen vandaan. Weer minder overlast voor omwonenden! Ben ik voldoende duidelijk geweest?
Je rukt dingen uit zijn verband met deze opmerking. Er zijn geen verkrachters en roofovervallers die niemand kwaad doen. Er zijn heel veel blowers die niemand kwaad doen.Cactus schreef:Dus je mag niet verbieden te stelen, verkrachten, roofovervallen plegen etc want anders zal de misdaad toenemen.
Het idee lijkt me nu juist dat als je wilt beweren dat wiet en ongevallen/misdaden zo nauw met elkaar verbonden zijn, meer dan bv bij alcohol, je dit soort dingen wel aanhaalt, cijfers opzoekt. 'je leest er zo vaak over' is slechte politiek.Cactus schreef:Ik kan nu niet alle ongevallen en misdaden weergeven die onder invloed van drugs zijn begaan want ik heb dat niet bijgehouden maar je leest er heel vaak over.
Als ik nog of weer zou blowen, zou ik zo'n pasje niet aanvragen, nee. Ik zou de thuisdealer wat vaker bellen, waarschijnlijk. Waarom? privacy!Cactus schreef: Nederlandse verslaafden zijn gewoon te beroerd om een wietpas aan te vragen
Vergelijking: iedereen kan zien wat je doet op je werkplaats en bij het koffie-apparaat op je werk, dus mag de baas daar best een camera hangen. Ik heb ook nog steeds die verdomde chipkaart van NS niet geactiveerd op mijn kortingskaart omdat ik er gewoon geen trek in heb dat ik zo traceerbaar word. Ik heb verder niets te verbergen.Cactus schreef: Privacy! Iedereen kan zien in welke wietwinkel je binnen gaat en dan is een pas plotseling aantasting van hun privacy. Belachelijk.
Het idee dat ik geregistreerd zou staan als coffeeshopbezoeker spreekt me dus ook niet aan, vooral niet omdat je zo weinig zicht hebt op wat er nu precies met die informatie gebeurt of kan gebeuren.
De coffeeshops mogen geen buitenlanders meer helpen dus de overlast van straatdealers neemt toe. Dat is precies wat er nu gebeurt.Cactus schreef:Daarmee houd je die buitenlanders iig bij onze wietkramen vandaan. Weer minder overlast voor omwonenden! Ben ik voldoende duidelijk geweest?
Een aantal café's zullen weer proberen een deel van de markt over te nemen, en net tegen de tijd dat buitenlanders hun weg weer wat gaan vinden naar die veiligere plekken, komt er weer een café-razzia. Het is een zichzelf versterkende beweging van criminalisering van blowers.
the possible ranks higher than the actual
- Peter van Velzen
- Site Admin
Cactus, begrijpend lezen is wel toegestaan hoor.Cactus schreef:Nee, Peter, dat is geen brandstichten maar gecontroleerd affakkelen.
Dan zie je misschien ook wat een ander probeert te zeggen. . .
Ik wens u alle goeds
Ja, maar geef nu eens antwoord op mijn vraag waarom die buitenlanders HIER komen om die rotzooi te kopen? Hebben de regeringen van die andere landen wél de verkoop daar aan banden gelegd?Qualia schreef:De coffeeshops mogen geen buitenlanders meer helpen dus de overlast van straatdealers neemt toe. Dat is precies wat er nu gebeurt.
Een aantal café's zullen weer proberen een deel van de markt over te nemen, en net tegen de tijd dat buitenlanders hun weg weer wat gaan vinden naar die veiligere plekken, komt er weer een café-razzia. Het is een zichzelf versterkende beweging van criminalisering van blowers.
Blowers blijken dus gewoon verslaafde zielenpoten te zijn die niet zonder die rotzooi kunnen. Wie worden er rijk van? De dealers en coffeeshops. Wie hebben er last van? Zij die niet blowen! Mijn jongste zoon kwam (jaren geleden) terug van een concert in het Feyenoord stadion. Hij was gewoon ziek van die smerige blowers en zijn kleding heeft dagen lang buiten gehangen om te luchten. Gezond he?
Privacy? Ach toch! Stel je voor dat anderen weten dat jij blowt! Verschrikkelijk toch he?

Ik hou staande dat gebruik van sof- en hard drugs mensen zover in de vernieling helpen dat ze niet meer weten wat ze doen. Het is even erg als onder invloed van alcohol autorijden. Ik ga naar oranje kijken. Ik vrees het ergste. Hoogstens gelijkspel verwacht ik.