Reactie op Bigal (
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p335645" onclick="window.open(this.href);return false; )
Beste Bigal,
Quoten kun je dus ook al niet! Is ook moeilijk hoor!
Dus hier mijn reacties op een rijtje. Elke streepje slaat op een stukje vette tekst van jou dat in de quote van mijn tekst verdwaald was. Hopelijk, slaag je er in te begrijpen welk streepje op welke vette tekst slaat.
- Ja nageslacht krijgen is een ingenieus systeem, en nee het wijst niet op voorzienige schepper, wel op evolutie
- Nee het doorgeven van gunstige genen heeft geen maximum en gaat wel degelijk onbeperkt op. Succesvolle soorten verdringen minder succesvolle (kijk maar eens wat voor gevolgen het succes van de mens heeft voor talloze soorten wiens leefgebied wij vernietigen) Dat wijst niet op een voorzienige schepper, wel op natuurlijke selectie.
- Ja sommige fossielen komen in latere periodes nog steeds voor, van de zeesoorten die in het Trias voorkwamen kwam 4% nog steeds voor in de Jura en van de landsoorten ongeveer 30%. Dat wijst echter niet op een voorzienige schepper, wel op evolutie
- Nee het is geen onbewezen stelling dat er geen overblijfselen van mensen zijn gevonden in het Cambrium, het Ordovicium, het Siluur, het Devoon, het Carboon, Het Trias, het Jura, het Krijt, het Paleogeen en het Neogeen maar uitsluitend in het Kwartair. Dat is een feit. Dit wijst niet op een voorzienige schepper, wel op evolutie.
- Het aanpassen aan de omstandigheden, is het kenmerk van de natuurlijke selectie. Een onafscheidelijk onderdeel van de evolutie. Het wijst niet op een voorzienige schepper. die zou de omstandigheden immers gelijk kunnen houden.
- Of iets een aparte soort is, is iets wat mensen beslissen. Als er al een specifieke regel is die soorten zou scheiden, dan zijn we er wellicht al lang in geslaagd die scheiding te bewerkstelligen. Er zijn - heb ik ooit eens ergens gelezen - gekweekte rassen die zich niet meer op natuurlijke wijze kunnen voortplanten met andere takken van wat eens een enkel ras was. Sterker nog: We hebben rassen gekweekt die zich helemáál niet natuurlijk kunnen voortplanten! Ik koop zelf regelmatig druiven zonder pit. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen! NB Een ras is het woord voor een door mensen gekweekte variant. Het is geen onderverdeling van wat er in de natuur voorkomt.
- De overeenkomst tussen mens en Chimpansee is 98% geen 89%. En nee ik ben geen worm, maar ik lijk meer op een worm dan op een eucalyptusboom en ik ben al helemaal geen kluitje rode aarde. Dit wijst niet bepaald op een schepping, maar wel op evolutie.
- Dat je een eenvoudige jongen bent, betekent nog niet dat je de resultaten van de wetenschap dan maar moet inruilen voor verhalen van 2000 jaar oud, toen men vleermuizen nog onder de vogels schaarde, en dacht dat de zon rond de aarde draaide. Je mag best een beetje vertrouwen hebben in de kunst van de kennis.(=wetenschap)
Voor mijn mening hoef je geen respect te hebben, maar wel voor wetenschappelijke resultaten. Voordat je die resultaten voor mijn persoonlijke mening aanziet, zou je beter eerst eens wat kunnen leren over de biologie. Kom dan terug en vervolg deze discussie.