Boek uitgeven

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Boek uitgeven

Bericht door Rereformed »

Destinesia schreef:ik had een paar jaren geleden eerlijk gezegd vaak problemen om ontspannen te kunnen blijven lezen vanaf een bureaustoel starend naar een lichtend scherm. Dan waren er nog de vele links binnen jouw hoofdstukken waar ik dan zo nodig op moest klikken, waarin wéér links te vinden waren om daarna met vier vensters tegelijk geopend volledig de draad kwijt te raken vanwaar ik ook al weer begonnen was met lezen. Daarna ging ik met prikkende ogen, pijn in mijn rug en een muisarm slapen.

Ik wist ook nooit waar ik gebleven was. :lol:
't Is en blijft een lange reis. :wink:
In het boek zeg ik het zo op bladzijde 481:

"Maar wanneer de reis tot over de helft komt ervaart de afvallige opeens dat er veel meer licht uit de richting van waarheen hij zich naartoe begeeft kan ontwaren dan uit de richting vanwaar hij komt. Wat later terugkijkend op zijn oude geloof kan dezelfde persoon glimlachen om vele zaken, zoals je terugkijkt op je kindertijd. Je ziet alles anders, alsof je ogen voor het eerst open zijn, alle zaken waar je vroeger in geloofde en nooit als schaduwen onderkende zijn opeens zulke overduidelijke ontsieringen van het leven. En ze hebben geen enkele kracht meer om je angst in te boezemen, noch kunnen ze je op enige manier inspireren. Zit u, lezer, in zo’n overgangsfase, wandel dan rustig verder op dat pad. Op een gegeven moment kom je uit het kreupelhout."
Born OK the first time
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Het boek is binnen! Wat een pil zeg, De Dikke Vegetarier lijkt er bijna slank naast. Mooie omslag, duidelijke letters aan de zijkant (om de discussie uit te lokken met mensen die je boekenkast inspecteren). Het lettertype moet ik nog even aan wennen, maar na 10 pagina's zie je het niet meer. De letter is lekker groot (niet té, maar gewoon goed). De verschillende kopjes, punten, lettertypes, hoofdstukken, cursiveringen, intermezzo's, quotes, voetnoten en uitspraken maken het wel wat onrustig, maar ook wel lekker afwisselend. De binnenmarge is iets aan de kleine kant, waardoor je het boek wel bijna helemaal moet openslaan. De kleurenpagina's zien er goed uit evenals de overige foto's.
Al met al, niet alleen met de inhoud, maar ook met het uiterlijk is het een produkt waar je trots op kan zijn. Hopen dat het heel wat boekenkasten gaat sieren!
Jinny

Bericht door Jinny »

Kun je nu nog wel normaal zitten Rereformed, met al die veren in je kont? :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kiwi schreef:Het boek is binnen! Wat een pil zeg, De Dikke Vegetarier lijkt er bijna slank naast. Mooie omslag, duidelijke letters aan de zijkant (om de discussie uit te lokken met mensen die je boekenkast inspecteren). Het lettertype moet ik nog even aan wennen, maar na 10 pagina's zie je het niet meer. De letter is lekker groot (niet té, maar gewoon goed). De verschillende kopjes, punten, lettertypes, hoofdstukken, cursiveringen, intermezzo's, quotes, voetnoten en uitspraken maken het wel wat onrustig, maar ook wel lekker afwisselend. De binnenmarge is iets aan de kleine kant, waardoor je het boek wel bijna helemaal moet openslaan. De kleurenpagina's zien er goed uit evenals de overige foto's.
Al met al, niet alleen met de inhoud, maar ook met het uiterlijk is het een produkt waar je trots op kan zijn. Hopen dat het heel wat boekenkasten gaat sieren!
:)
Het is ook mooi wit papier dat wit blijft. En aan de zwaarte ben ik zelf al gewend geraakt.
Wat de omslag betreft, ik heb een iets ouder exemplaar dat ik ook slecht behandeld heb, en daarvan gaat aan de uiterste rand de plastic overtrekking die het glimmend maakt een beetje los. Dus iemand die het mooi wil houden zal het moeten kaften met doorzichtig plakplastic.

De binnenmarges zijn iets aan de kleine kant (hoewel ze breder zijn dan de buitenmarges), aangezien het boek zo dik is. Maar ze nog groter maken maakt het boek nog langer, tenzij alles in een kleinere letter opgemaakt wordt. Ik lees net een nieuwe (Finse) uitgave van de Gulag Archipel, en dat boek heeft wel 1200 bladzijden, en het is in een iets kleinere letter opgemaakt, iets waar ik me heel erg aan stoor. Dus liever een krappe binnenmarge. Het was me nog niet eens opgevallen voordat jij het nu zegt.
O wacht, de binnenmarge kan ook groter gemaakt worden ten koste van de buitenmarge, dan blijft de tekst exact op dezelfde plaats. Dat kan ook nog indien het beter zou zijn.

Wat 'de verschillende kopjes, punten, lettertypes, hoofdstukken, cursiveringen, intermezzo's, quotes, voetnoten en uitspraken' betreft, overdenk het allemaal lang. Ik kan op elk moment een nieuwe versie oploaden die dan vanaf de volgende dag gedrukt wordt. Bij het doorlezen ontdek ik ook steeds weer kleine dingen die gecorrigeerd moeten worden.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jim schreef:Kun je nu nog wel normaal zitten Rereformed, met al die veren in je kont? :D
Ik kan er nu het in boekvorm is eindelijk bij liggen. Ik lees altijd het liefst in bed. :lol:
Maar rust heb ik nog niet ermee. Ik erger me altijd vreselijk bij ieder klein foutje dat ik opmerk. Ik merkte vanmorgen dat er een woord psyché staat, dus geschreven met een accent erboven! #-o Grrrrrrrr, hoe overleef ik dat.
Born OK the first time
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Rereformed schreef: Maar rust heb ik nog niet ermee. Ik erger me altijd vreselijk bij ieder klein foutje dat ik opmerk. Ik merkte vanmorgen dat er een woord psyché staat, dus geschreven met een accent erboven! #-o Grrrrrrrr, hoe overleef ik dat.
Dat heb ik ook, iets wat je zelf geschreven hebt moet perfect zijn! Als dat niet zo is dan steekt en prikt dat de hele dag. Zo heb ik vannacht een gedichtje gepost op een gedichtensite en vanmorgen zag ik een klein foutje! Vreselijk, dat foutje steekt en prikt in mijn ziel, de hele dag door!

:(
Non sum qualis eram
Rereformed
Moderator
Contacteer:

elle schreef:Vreselijk, dat foutje steekt en prikt in mijn ziel, de hele dag door!

Wel, de volgende keer dat we er over klagen dat het christelijk geloof de mens zo met zonde opzadelt moeten we het nog maar eens goed overdenken. :lol:
Born OK the first time
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Rereformed schreef:
elle schreef:Vreselijk, dat foutje steekt en prikt in mijn ziel, de hele dag door!

Wel, de volgende keer dat we er over klagen dat het christelijk geloof de mens zo met zonde opzadelt moeten we het nog maar eens goed overdenken. :lol:
Pfff, als het christelijk geloof ons eens had opgezadeld met perfectionisme, maar nee, ik ben van de stil-maar-wacht-maar-alles-wordt-nieuw school ( = waarom nu moeilijk doen als deze zondige verdorven wereld toch overgaat in een betere.).

Grmbl, nu zit het liedje in mijn hoofd!
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Reref.,
Ik wens je toe dat je vlijt en ijver op gelovigen zal werken als een ouderwetse vliegenvanger *):
Die zaten verpakt in 'n soort kokertje en als het dekseltje eraf haalde kon je aan 'n lusje trekken en ging het kleverige ding uit elkaar en werd ie zo'n 50 tot 80 cm lang. Met het lusje kon je hem ophangen aan het plafond b.v. en bij ons hing dat ding boven de keuken tafel, hij hing niet in de weg want het plafond bij ons was nog al hoog.
Vaak keek ik als ik zat te niksen naar dat ding als er 'n vlieg in de buurt was en neigingen had om op de plakkerige bruin-kleurige rand te landen.. eenmaal daarop kon die vlieg er met geen mogelijkheid meer afkomen... Om aan te geven hoe plakkerig het ding was: Iemand bij ons thuis kreeg het ding met het verwijderen in z'n haar en ons moeder heeft zelfs haar bij hem weg moeten knippen om dat smerig vieze ding dat vol met stinkende kapotte vliegen hing, van z'n hoofd af te krijgen.
Typisch overigens hoe snel je via een losse associatie weer op Jezus komt:
http://forum.fok.nl/topic/1039940 schreef: Ik zit naar zo'n vieze plakkerige vliegenstrip te kijken en der zit er net 1 op en komt niet meer los.
Best een akelige dood bedenk ik me, die vlieg moet gewoon wachten tot hij dood gaat nu.

Al had jezus liever gehad dat hij in dat plakspul ging ipv die spijkers door ze handen denk ik
Kortom, voor anderen zie ik jouw product wel zitten. . . .

Roeland
*) http://www.himmels.nl/vliegenvanger.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Haha, je hebt me wel teksten gevonden vandaag zeg.
In Finland gebruik ik altijd de vliegenmepper, da's een sport.
Muggen pak ik vliegend in de lucht met mijn dichtklappende hand die ze dan meteen vermaald. Ook een sport. En een heel humane dood voor ze.
Paardenvliegen en Driehoeken (ik weet de naam van ze niet) moet je altijd eerst op je laten neerstrijken. Die geven het anders nooit op en blijven maar om je heen cirkelen als ze je gevonden hebben. Daarna met een hele snelle klap doodslaan net voordat ze je heel gemeen bijten.
De elandvlieg is de naarste. Die nestelt zich in je haren en dat merk je 's avonds of de volgende dag pas op.
De teek is nog erger.
Maar het leuke van Finland is dat ze geen oorkruipers hebben. :lol:
Born OK the first time
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Kiwi schreef: Pfff, als het christelijk geloof ons eens had opgezadeld met perfectionisme, maar nee, ik ben van de stil-maar-wacht-maar-alles-wordt-nieuw school ( = waarom nu moeilijk doen als deze zondige verdorven wereld toch overgaat in een betere.).
Dus we zijn er eigenlijk op achteruit gegaan..!?

:roll:
Non sum qualis eram
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

ha, ik had het nogal de druk de laatste tijd, en deze lancering helemaal gemist. Drie keer raden waar ik de link naar je verkoopkanaal vond? Op de christelijke site credible, jawel daar heeft iemand al een link gezet.

Zo te horen ga ik een dik pakketje krijgen, want ik heb er 2 nodig, eentje voor mezelf en een om weg te geven aan een familielid.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Destinesia

Re: Telefoonboek

Bericht door Destinesia »

Geweldig! =D> Vandaag je boek binnen Rereformed. :lol: :lol: :lol: Het lijkt wel een telefoonboek zo dik.
Wat is ie mooi geworden. Gisteren een briefje in de brievenbus dat het pakje te groot was voor de bezorging per gleuf! Vandaag zou het dus opnieuw aangeboden worden. De bezwete man (het is best wel lente vandaag) moest snel weer door.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Telefoonboek

Destinesia schreef:Wat is ie mooi geworden. Gisteren een briefje in de brievenbus dat het pakje te groot was voor de bezorging per gleuf! Vandaag zou het dus opnieuw aangeboden worden. De bezwete man (het is best wel lente vandaag) moest snel weer door.
:)
Arme postbode!
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Had ie maar een vak moeten leren.... (mijn grootvader draait zich nu om in zijn graf, 48 jaar posterijen :D )
Plaats reactie