Waar is Brussel mee bezig?
Moderator: Moderators
-
siger
Re: Waar is Brussel mee bezig?
Interessant interview over Europa met nobelprijswinnaar economie Paul Krugman op http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ijswinnaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.siger schreef:Interessant interview over Europa met nobelprijswinnaar economie Paul Krugman op http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ijswinnaar" onclick="window.open(this.href);return false;
-
siger
Hij vindt dat niet de beste oplossing.Loekie1 schreef:Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.siger schreef:Interessant interview over Europa met nobelprijswinnaar economie Paul Krugman op http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ijswinnaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Loeki 1 schreef:
Ik denk dat Italië, mits er strikt aan de belastingen wordt voldaan, het wel zal redden. Spanje is een groot vraagteken en een groot economisch probleem omdat alles op de bouw van hotels en woningen was gericht die nu totaal is weggevallen.
Het allergrootste probleem is dat de EU geen eenheid is zoals de USA. Het zijn nog steeds Europese landen die ieder voor zich moeten zorgen dat hun huishoudboekje in orde is.In een land met armere provincies zorgt de regering ervoor dat ook die armere provincies het beter krijgen van de verdiensten van de rijkere provincies. Zo gaat dit niet in de EU. Iedere "provincie" ( EU lid) moet voor zichzelf zorgen en kan hoogstens geld lenen als het tekort komt. Maar lenen maakt schuld. Te hoge schuld leidt naar de afgrond.
( Griekenland)
De aardgasbaten van Groningen kwamen ten goede aan alle inwoners van Nederland en niet alleen aan die van Groningen. De hoge inkomsten van de Randstad komen weer ten goede aan armere provincies.
Hoe schat jij Frankrijk in? Ook dat land staat er niet bijster goed voor. Dus wel of niet bij de Neuro?Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.
Ik denk dat Italië, mits er strikt aan de belastingen wordt voldaan, het wel zal redden. Spanje is een groot vraagteken en een groot economisch probleem omdat alles op de bouw van hotels en woningen was gericht die nu totaal is weggevallen.
Het allergrootste probleem is dat de EU geen eenheid is zoals de USA. Het zijn nog steeds Europese landen die ieder voor zich moeten zorgen dat hun huishoudboekje in orde is.In een land met armere provincies zorgt de regering ervoor dat ook die armere provincies het beter krijgen van de verdiensten van de rijkere provincies. Zo gaat dit niet in de EU. Iedere "provincie" ( EU lid) moet voor zichzelf zorgen en kan hoogstens geld lenen als het tekort komt. Maar lenen maakt schuld. Te hoge schuld leidt naar de afgrond.
( Griekenland)
De aardgasbaten van Groningen kwamen ten goede aan alle inwoners van Nederland en niet alleen aan die van Groningen. De hoge inkomsten van de Randstad komen weer ten goede aan armere provincies.
Uit alles blijkt dat er niet goed is nagedacht voordat de euro werd ingevoerd. Dat zegt veel over het politieke systeem. Het moet anders voordat het helemaal een chaos wordt. Ik zag net de Piratenpartij bij Buitenhof. Zij hebben de oplossing voor meer democratie. Nu hebben we in feite een dictatuur, na de verkiezingen bepalen 60 mensen wat er gaat gebeuren en het volk heeft niets meer te zeggen. Bij de Piratenpartij mag het volk steeds meepraten in werkgroepen, en mogen zij meestemmen over besluiten.Cactus schreef:Loeki 1 schreef:
Hoe schat jij Frankrijk in? Ook dat land staat er niet bijster goed voor. Dus wel of niet bij de Neuro?Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.
( Griekenland)
Loeki 1 schreef:
Ook vraag ik mij af waar de oppositie destijds was. Op de TV was enIge tijd geleden een hoogleraar economie, ik meen ene Haas of de Haan van het CDA, die destijds in de 2de kamer zat en nadrukkelijk waarschuwde voor toelating van Griekenland omdat dat land volgens hem de boel besodemieterde met onjuiste cijfers wat hun begroting en staatsschulden betrof. Niemand luisterde naar hem en nu blijkt dat hij gewoon voor 100% gelijk had. M.a.w. men negeerde iemand zonder te checken of hetgeen hij zei waar was. Had men dit wel gedaan dan hadden we nu de ellende met Griekenland niet gehad . Ik blijf bij mijn mening dat een EU alleen maar kan floreren als economisch gelijkwaardige landen zo'n unie vormen en men had moeten wachten met de invoering van de Euro.
Ook vind ik dat voor zulke belangrijke en ingrijpende veranderingen een bindend referendum moet plaats vinden omdat gebleken is dat regeerders gewoon te vaak verkeerde beslissingen nemen.
Maar wat denk jij van Frankrijk? Is dat land EU waardig?
Dat er niet goed is nagedacht staat als een paal boven water. Ik kan ook niet begrijpen dat politici waarvan wij mogen verwachten dat die inzicht hebben in de mogelijke problemen alle waarschuwingen hebben genegeerd en hun zin gewoon hebben doorgedreven. Kok en Zalm waren de Nederlandse kortzichtige doordrijvers.Uit alles blijkt dat er niet goed is nagedacht voordat de euro werd ingevoerd. Dat zegt veel over het politieke systeem. Het moet anders voordat het helemaal een chaos wordt. Ik zag net de Piratenpartij bij Buitenhof. Zij hebben de oplossing voor meer democratie. Nu hebben we in feite een dictatuur, na de verkiezingen bepalen 60 mensen wat er gaat gebeuren en het volk heeft niets meer te zeggen. Bij de Piratenpartij mag het volk steeds meepraten in werkgroepen, en mogen zij meestemmen over besluiten.
Ook vraag ik mij af waar de oppositie destijds was. Op de TV was enIge tijd geleden een hoogleraar economie, ik meen ene Haas of de Haan van het CDA, die destijds in de 2de kamer zat en nadrukkelijk waarschuwde voor toelating van Griekenland omdat dat land volgens hem de boel besodemieterde met onjuiste cijfers wat hun begroting en staatsschulden betrof. Niemand luisterde naar hem en nu blijkt dat hij gewoon voor 100% gelijk had. M.a.w. men negeerde iemand zonder te checken of hetgeen hij zei waar was. Had men dit wel gedaan dan hadden we nu de ellende met Griekenland niet gehad . Ik blijf bij mijn mening dat een EU alleen maar kan floreren als economisch gelijkwaardige landen zo'n unie vormen en men had moeten wachten met de invoering van de Euro.
Ook vind ik dat voor zulke belangrijke en ingrijpende veranderingen een bindend referendum moet plaats vinden omdat gebleken is dat regeerders gewoon te vaak verkeerde beslissingen nemen.
Maar wat denk jij van Frankrijk? Is dat land EU waardig?
Ik weet te weinig over Frankrijk. Nederland, Duitsland, de scandinavische landen, dat lijkt me een logische combinatie. Frankrijk zit een beetje op de grens. Cees Nooteboom was vanmiddag bij Buitenhof. Hij hield een oninteressant, onsamenhangend verhaal, maar zei toch nog twee dingen die de moeite van het luisteren waard waren. Namelijk het verschil met de VS is dat al die staten dezelfde taal spreken, en dat ze beter snappen wat er in die staten gebeurt. In Europa weten de onderlinge landen te weinig van elkaar, er is onbegrip onderling en ze spreken elkaars taal niet. Je kunt van Europa niet zomaar een VS maken met dezelfde munt.
-
siger
Misschien meteen het Lebensborn project nieuw leven inblazen?Loekie1 schreef:Nederland, Duitsland, de scandinavische landen, dat lijkt me een logische combinatie.
Mijn god, en nu duurt alles al zolang.Loekie1 schreef: Bij de Piratenpartij mag het volk steeds meepraten in werkgroepen, en mogen zij meestemmen over besluiten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Nú duurt alles lang, omdat er zoveel bureaucratie bij komt kijken. En zoveel achterkamertjes. En gekonkel. Waarna er weer parlementaire enquetes nodig zijn. Als je niet uitkijkt nemen ministers in hun eentje besluiten, zo ondoorzichtig is het systeem nu.
In één keer de besluiten voorleggen aan alle leden, waarbij per internet gestemd kan worden, is efficiënt, transparant en gaat snel.
In één keer de besluiten voorleggen aan alle leden, waarbij per internet gestemd kan worden, is efficiënt, transparant en gaat snel.
-
siger
Misschien hierom.siger schreef:Hij vindt dat niet de beste oplossing.Loekie1 schreef:Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.

Of interactief:
http://graphics.thomsonreuters.com/12/0 ... 12_SB.html
Barsten in het germaanse superras?
@Siger:
Ehm, wat houdt dat plaatje precies in? Wat is GDP?
Groet,
Bob
Ehm, wat houdt dat plaatje precies in? Wat is GDP?
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
GDP=Gross Domestic Product
- BadAssChick
- Ervaren pen
hallooooo waarom doet iedereen zo moeilijk , haal de miljarden euro,s van de rijken op en voila er is geld genoeg in plaats van de arme burgers dood te bezuinigen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BadAssChick schreef:hallooooo waarom doet iedereen zo moeilijk , haal de miljarden euro,s van de rijken op en voila er is geld genoeg in plaats van de arme burgers dood te bezuinigen
Gohh BAC, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben. Oja, de communisten deden dat.
Had dat eigenlijk succes?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.