Ongeacht welk beleid ze gaan voeren, nog voor de wederkomst van onze lieve heere zullen er spottende reacties verschijnen op cip. Dat voorspelde ie namelijk al.kiks schreef:Ach Jeroen, ik denk dat de wederkomst van de verdoemde atheïsten eerder plaatsvindt op dat platform, dan de goeroe waar ze al zo lang op zitten te wachten, maar die nog geen enkel berichtje heeft geplaatst.
Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform
Moderator: Moderators
- JeroenLeiden
Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor
Ik geloof dat ik moet poepen.
Toen er nog gereageerd kon worden op CIP.nl, las ik die site regelmatig. Vervolgens na teveel reacties van niet-Christenen het reageren uitgeschakeld.
Ik zie dat er nu weer gereageerd kan worden, maar dan via Facebook. Ken iemand dit fenomeen. Wordt er nu ook gemodereerd, of weet iemand hoe dat werkt? Ik zie nl. geen enkele 'anti' posts meer...
Ik zie dat er nu weer gereageerd kan worden, maar dan via Facebook. Ken iemand dit fenomeen. Wordt er nu ook gemodereerd, of weet iemand hoe dat werkt? Ik zie nl. geen enkele 'anti' posts meer...
Ja gezien. Maar ik zou niet met mijn kop op cip willen staan..
Wss, ook de bedoeling van CIP
Wss, ook de bedoeling van CIP
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
- GetBigFast
- Forum fan
Op facebook kan er ook gemodereerd worden. In ieder geval kunnen ze reacties verwijderen. Volgens mij kunnen ze niet de reacties aanpassen.
Zelfde poep, andere dag.
- collegavanerik
- Superposter
Verder is het erg moeilijk om op facebook onder pseudoniem te opereren.GetBigFast schreef:Op facebook kan er ook gemodereerd worden. In ieder geval kunnen ze reacties verwijderen. Volgens mij kunnen ze niet de reacties aanpassen.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Verwijderen door cip of door facebook zelf?GetBigFast schreef:Op facebook kan er ook gemodereerd worden. In ieder geval kunnen ze reacties verwijderen.
- GetBigFast
- Forum fan
CIP zelf kan dat.
Zelfde poep, andere dag.
Leuke draad onder bericht: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=28491" onclick="window.open(this.href);return false;
-
a.r.
Stukje maar even gekopieerd en hier geplakt. De reactie's zijn fantáástisch! Wát geen bijval, wat geen handgeklap!
Christenen hebben een probleem. Ze zijn veel te bescheiden. In het westen krijgen ze vaak de schampere vraag voorgeworpen: “Denk je soms dat christenen beter zijn dan andere mensen?” Het voor de hand liggende antwoord is: “Natuurlijk, zie je dat zelf dan niet?” Dat antwoord wordt echter vrijwel nooit gegeven.
Bescheidenheid is een deugd, dat wil ik best toegeven. Daarbij komt dat christenen, als ze zich meten aan Gods maatstaf, weten altijd tekort te schieten. Er is altijd genoeg om je schuldig over te voelen, zowel voor je persoonlijke zonden als die van de kerk. Dat maakt christenen een gemakkelijke prooi voor de hoon van niet-gelovigen. Het sluit zo goed aan bij ons wereldbeeld: ja natuurlijk, we zijn schuldig!
Deze houding zorgt er echter voor dat een waarheid als een koe ondergesneeuwd wordt: niet-gelovigen maken een zooitje van hun leven en voelen zich niet schuldig. Christenen doen het eigenlijk best aardig en voelen zich wel schuldig.
De verschillen zijn met name dramatisch groot als je kijkt naar mensen die niet slechts beweren christen te zijn, maar die hun geloof serieus nemen en wekelijks naar de kerk gaan. Wat zien we als we trouwe kerkgangers vergelijken met anderen? Ze scheiden veel minder. (Wie vindt dat dat niet ‘beter’ is, moet dat maar aan zijn kinderen uitleggen.) Ze gebruiken veel minder drugs. (Wie vindt dat dat niet ‘beter’ is, moet dat maar aan zijn dokter uitleggen.) Ze komen veel minder in de gevangenis terecht. (Wie vindt dat dat niet ‘beter’ is, moet dat maar aan de rechter uitleggen.) En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.* Als christenen en niet-christenen het eens zijn over dat iets ongewenst gedrag is, dan komt het altijd minder voor onder kerkgaande christenen dan onder niet-gelovigen.
Het komt ‘minder’ voor, het komt niet ‘niet’ voor. Dat is beschamend genoeg voor christenen. Het laat zien dat er nepchristenen zijn die zich tooien met de naam zonder ooit echt voor God gebogen te hebben. Het laat zien dat wij, zelfs als we God liefhebben, soms onszelf nog meer liefhebben en daarmee schade aan onszelf en anderen berokkenen. Die schaamte kan er toe leiden dat in veel situaties het beste antwoord op de vraag ‘denk je nou echt dat christenen beter zijn dan niet-christenen?’ is: “Dat weet ik niet. Maar ik weet wel bij Wie ik vergeving kan krijgen. Weet jij dat ook?”
Toch word het, denk ik, tijd om af en toe ook het feitelijk juiste antwoord te geven. Want waarom zouden we de kracht van de Heilige Geest die mensenlevens verandert, ontkennen? “Denk je nou echt dat christenen beter zijn dan niet-christenen?” “Dat denk ik niet. Dat weet ik zeker. Kijk maar naar de statistieken.”
* Deze en dergelijke informatie is te vinden in het boek van de hoogleraar sociologie Bradley Wright Christians Are Hate-Filled Hypocrites... and Other Lies You've Been Told
24-4-2012 | bron: Marten Visser, zendeling in Thailand
Bah, wat een arrogant en hypocriet stukje op CIP.a.r. schreef:Stukje maar even gekopieerd en hier geplakt. De reactie's zijn fantáástisch! Wát geen bijval, wat geen handgeklap!
Christenen hebben een probleem. Ze zijn veel te bescheiden. In het westen krijgen ze vaak de schampere vraag voorgeworpen: “Denk je soms dat christenen beter zijn dan andere mensen?”
Een christen zou beter zijn? Je zou verwachten dat als Gods volmaakte geest in een christen zou wonen hij of zij ook volmaakt goed zou moeten leven. Nou, ik ben er nog geen één tegen gekomen die dat doet, simpelweg omdat dat niet werkt.
Toevallig had ik pas een discussie met een broer van mij. Volgens hem zijn we allemaal van dezelfde lap gescheurd in Adam en zijn christenen niet beter maar doen ze beter! En waarom? Wel, ze gaan naar de kerk en ze zijn bezig met het geloof. Dat is het onderscheid volgens hem.
Laatst gewijzigd door elle op 25 apr 2012 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Non sum qualis eram
-
aton
M'n mond viel open bij de eerste zintanager schreef:Leuke draad onder bericht: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=28491" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een dergelijke discussie ook eens gevoerd en daarmee gewezen op het hoge corruptie niveua bij de katholieke Grieken. Toen kreeg ik als antwoord dat als je zondigt je niet een echte Christen bent.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
Jinny
Standaard reactie, 'not a true Scotsman'.
En ze zien het zelf niet eens.
En ze zien het zelf niet eens.
Gister had ik het er nog over met een christin. Volgens haar zou de wereld er veel beter uitzien als mensen zich christelijker gedroegen. Gedeeltelijk is dat waar. Maar de geschiedenis laat wat anders zien. Heeft het christendom in een bepaalde tijd in de geschiedenis een positieve indruk achter gelaten? De gouden eeuw v/h christendom? Volgens mij niet...elle schreef:[Een christen zou beter zijn? Je zou verwachten dat als Gods volmaakte geest in een christen zou wonen hij of zij ook volmaakt goed zou moeten leven. Nou, ik ben er nog geen één tegen gekomen die dat doet, simpelweg omdat dat niet werkt.
Toevallig had ik pas een discussie met een broer van mij. Volgens hem zijn we allemaal van dezelfde lap gescheurd in Adam en zijn christenen niet beter maar doen ze beter! En waarom? Wel, ze gaan naar de kerk en ze zijn bezig met het geloof. Dat is het onderscheid volgens hem.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Zondigen wordt voor een christen in feite gemakkelijker gemaakt omdat de vergeving van die zonden al bij voorbaat vastligt.Bonjour schreef:Ik heb een dergelijke discussie ook eens gevoerd en daarmee gewezen op het hoge corruptie niveua bij de katholieke Grieken. Toen kreeg ik als antwoord dat als je zondigt je niet een echte Christen bent.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️