Wilders weggelopen uit Catshuis
Moderator: Moderators
- BadAssChick
- Ervaren pen
Re: Wilders weggelopen uit Catshuis
mijn moeder krijgt net aan boven bijstandsniveau,+ nog een paar tientjes van haar laatst overleden echtgenoot,die net zo hard weer wordt ingehouden,220 euro per jaar eigen bijdage ,ze heeft heel veel medische kosten en ook nog is een giga berg aan medicijnen , daarnaast moet ze ook nog is de gemeentelijke belasting betalen omdat ze een paar tientjes boven bijstandsniveau zit.en als het aan Rutte en Verhagen ligt wordt ze wel kapot bezuinigd ,kan ze net zo goed meteen in d,r kist gaan liggen ,terwijl ze d,r levenlang keihard gewerkt heeft ,over stank voor dank gesproken
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat moet, beste man, omdat de rijken in Griekenland hun geld naar Zwitserland hebben gebracht en er was nog meer fraude waardoor Nederland miljarden moest betalen aan Griekenland. Snapt u wel? Het is jammer van uw moeder, maar we moeten 3 procent bezuinigen van Brussel.BadAssChick schreef:en als het aan Rutte en Verhagen ligt wordt ze wel kapot bezuinigd ,kan ze net zo goed meteen in d,r kist gaan liggen
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik geloof niet dat Rutte en Verhagen hun plannen hebben bedacht (6 weken lang samen met Wilders trouwens) teneinde mensen te treffen die hun levenlang keihard gewerkt hebben.BadAssChick schreef:terwijl ze d,r levenlang keihard gewerkt heeft ,over stank voor dank gesproken
De VVD denkt trouwens dat als je hard genoeg werkt, je vanzelf twee maal modaal verdient. Tenminste: Dat hoor je altijd beweren als iemand de rijkeren meer wil gaan belasten. DIE hebben er volgens Rutte c.s. keihard voor gewerkt. Niet de uitkeringstrekkers. (standaard VVD-rethoriek)
Ik wens u alle goeds
- BadAssChick
- Ervaren pen
Loekie1 schreef:Dat moet, beste man, omdat de rijken in Griekenland hun geld naar Zwitserland hebben gebracht en er was nog meer fraude waardoor Nederland miljarden moest betalen aan Griekenland. Snapt u wel? Het is jammer van uw moeder, maar we moeten 3 procent bezuinigen van Brussel.BadAssChick schreef:en als het aan Rutte en Verhagen ligt wordt ze wel kapot bezuinigd ,kan ze net zo goed meteen in d,r kist gaan liggen
eeh beste man ??
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Ja, en dacht jij nu dat ik dit toejuich? Ik ben ook tegen die gedoogkliek geweest maar ben niet blind voor het falen van andere z.g. linkse partijen. Het bovenstaande wat je schetst was er ook toen die PvdA aan het roer zat en is toen en daarna niets verbeterd. Daarom pleit ik voor een extra belastingschijf voor inkomens boven b.v. 75.000 p/j die dan kan worden aanngewend om mensen te helpen wel een fatsoenlijk leven te leiden als ze 65+ zijn. We zullen in de komende kamerdebatten wel merken welke partijen nu eens de echte sterke schouders extra wil gaan belasten.BadAssChick schreef:mijn moeder krijgt net aan boven bijstandsniveau,+ nog een paar tientjes van haar laatst overleden echtgenoot,die net zo hard weer wordt ingehouden,220 euro per jaar eigen bijdage ,ze heeft heel veel medische kosten en ook nog is een giga berg aan medicijnen , daarnaast moet ze ook nog is de gemeentelijke belasting betalen omdat ze een paar tientjes boven bijstandsniveau zit.en als het aan Rutte en Verhagen ligt wordt ze wel kapot bezuinigd ,kan ze net zo goed meteen in d,r kist gaan liggen ,terwijl ze d,r levenlang keihard gewerkt heeft ,over stank voor dank gesproken
Vergeet ook niet dat AOWers met een redelijk eigen aanvullend pensioen nergens hun hand ophouden voor een bijstand of subsidie en er ook terecht niet voor in aanmerking komen.Peter van Velzen schreef:Je opmerking klopt; dat compenseert wel het een en ander. De maximale premie is € 3.555 per jaar. Ongeveer hetzelfde bedrag als wat de AOW-er minder aan belasting betaald. Het enige voordeel dat er dan voor de AOW-er overblijft is de belasting die hij er niet over hoeft te betalen (maximaal € 1848) Dat is overigens bijna evenveel als de door Bos geplande belastingverhoging. (2,4%).Cactus schreef:Ten eerste betaalt de gepensioneerde die z.g. Inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorg uit eigen zak. Een werkende niet. Daar betaalt de werkgever dat percentage en de werknemer betaalt daar over alleen de IB. En die bijdrage is geen kattenpis! Dat zijn duizenden per jaar!.
Hm, zou Wouter Bos dat soms allemaal al eens hebben uitgerekend?
Heb je er ook wel eens aan gedacht dat 65+sers vaak s winters binnen zitten en dat gedurende die tijd het huis verwarmd moet worden. Bij werkenden kan de CV rustig op 16 C worden gezet en dat spaart ook heel veel in stookkosten. Er zijn dus heel veel plussen en minnen maar ik blijf erbij dat een AOWer met aanvullend pensioen van 18.000 niet tot de sterke schouders behoort. Die zitten daar ver boven.
Dat wordt ook vaak over het hoofd gezien.
Het wordt a.s. donderdag weer de aloude discussie tussen: moeten de sterkste schouders, of moeten we allemaal betalen?
Allemaal betalen klinkt leuk maar is de truc van VVD en CDA om de lagerbetaalden relatief met de meeste lasten op te zadelen.
En net als de PVV, willen ook PvdA, GL en SP níét aan die 3% in één jaar voldoen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10704/Ka ... -weg.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal betalen klinkt leuk maar is de truc van VVD en CDA om de lagerbetaalden relatief met de meeste lasten op te zadelen.
En net als de PVV, willen ook PvdA, GL en SP níét aan die 3% in één jaar voldoen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10704/Ka ... -weg.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze dagen doet deze citaat mij denken.
"En de heersende keerde ik de rug toe, toen ik zag wat zij thans heersen noemen: sjacheren, loven en bieden om macht - met het gepeupel!"
Friedrich Nietzsche
Na religie, nu ook politiek voor mij? Ik zit er sterk over na te denken.
"En de heersende keerde ik de rug toe, toen ik zag wat zij thans heersen noemen: sjacheren, loven en bieden om macht - met het gepeupel!"
Friedrich Nietzsche
Na religie, nu ook politiek voor mij? Ik zit er sterk over na te denken.
-
a.r.
@ Jurgen, leg eens nader uit wat je bedoelt en ook wat je denkt dat Nietzsche ermee bedoelde?
Het spel waar de heren en dames nu mee bezig zijn in Den Haag. Het misleiden van het volk puur om macht ( wil tot macht?) om in de pluche te blijven zitten. Ze gaan zo ver dat het landsbelang op de tweede of nog verdere plaats komt.a.r. schreef:@ Jurgen, leg eens nader uit wat je bedoelt en ook wat je denkt dat Nietzsche ermee bedoelde?
Nietzsche wil een mens, een individu dat vrij is van verslavingen, autoriteit en uiteindelijk god en rationeel zelfstandig beslissingen kan nemen. Dit is denk ik wat Nietzsche bedoeld dat mensen zichzelf moet blijven overstijgen.
Maar goed, ik heb ook maar MBO niveau. En Nietzsche is best moeilijk te begrijpen.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Daar heb je een sterk punt! Waarom denk je dat ik voor die tijd naar Thailand wil?Cactus schreef:Heb je er ook wel eens aan gedacht dat 65+sers vaak s winters binnen zitten en dat gedurende die tijd het huis verwarmd moet worden. Bij werkenden kan de CV rustig op 16 C worden gezet en dat spaart ook heel veel in stookkosten.
Blijft het feit dat ondanks de hoge stookkosten de 75-plusser gemiddeld nog meer vermogen hebben dan de 65-plussers. Dus érgens houden ze geld aan over. . . .
Maar over het principe zijn we het eens: De stekste schouders moeten de zwaarste lasten dragen.
Ik wens u alle goeds
-
a.r.
@ Jurgen
Nou, ik denk dat je 'm aardig goed begrepen hebt!
Ik druk me graag voorzichtig uit!
Dank je wel.
Nou, ik denk dat je 'm aardig goed begrepen hebt!
Ik druk me graag voorzichtig uit!
Dank je wel.
Zolang het maar niet het gepeupel is dat de beslissingen neemt. Is dat de strekking?Jurgen schreef:Het spel waar de heren en dames nu mee bezig zijn in Den Haag. Het misleiden van het volk puur om macht ( wil tot macht?) om in de pluche te blijven zitten. Ze gaan zo ver dat het landsbelang op de tweede of nog verdere plaats komt.a.r. schreef:@ Jurgen, leg eens nader uit wat je bedoelt en ook wat je denkt dat Nietzsche ermee bedoelde?
Nietzsche wil een mens, een individu dat vrij is van verslavingen, autoriteit en uiteindelijk god en rationeel zelfstandig beslissingen kan nemen. Dit is denk ik wat Nietzsche bedoeld dat mensen zichzelf moet blijven overstijgen.
Maar goed, ik heb ook maar MBO niveau. En Nietzsche is best moeilijk te begrijpen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Mijn collega,s vinden mij maar een aparte druif, en beginnen mij zelf te haten (sommige zelfs bang voor mij). Dit is iets wat Nietzsche ook heeft geschreven in Aldus Sprak Zarathoestra, terwijl ik een aardige kerel ben. En het erg vind om hun te zien lijden in hun wereldse leven.a.r. schreef:@ Jurgen
Nou, ik denk dat je 'm aardig goed begrepen hebt!![]()
Ik druk me graag voorzichtig uit!![]()
Dank je wel.
Een bijkomend voordeel, hoewel .... bijkomend, is dat de SGP nu van geen waarde meer is. Heel even mochten ze weer in de belangstelling staan van VVD en CDA, en werden er goed voor betaald.
Hij (van der Staaij?) durfde het aan om in de 2e kamer te mekkeren over god, en diens aandacht trekken.
Dan komen we vanzelf uit de problemen.
zucht .....................
Hij (van der Staaij?) durfde het aan om in de 2e kamer te mekkeren over god, en diens aandacht trekken.
Dan komen we vanzelf uit de problemen.
zucht .....................
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)