Waar komen onze deeltjes vandaan?

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

DavyDee schreef:Hij is te doorgronden voor zover Hij Zichzelf aan ons laat zien in de Bijbel.
En wat ie laat zien spreekt niet echt in zijn voordeel.

De eigenschappen van jouw god zijn zo contradictoir als maar mogelijk kan zijn!
DavyDee schreef:Ik twijfel er niet aan dat God almachtig is en dus zeker wel in staat is om geamputeerden te genezen.
En toch doet hij het niet.
Waarom niet?
DavyDee schreef:God daarentegen, heeft ons geschapen met een vrije wil zodat wij niet Zijn marionetten zijn.
Ten eerste is die vrije wil een illusie binnen jouw godsbeeld en ten tweede heeft het niets te maken met wel of niet genezen worden.
DavyDee schreef:Wil een persoon dus genezen worden van welke aandoening dan ook dan diegene aan God kenbaar moeten maken dat hij genezen wil worden en erop vertrouwen dat God dit ook doet.
Dus gelovige geamputeerden komen waarschijnlijk niet voor?
Heb je hier ook gegevens van?
DavyDee schreef:Is dit niet het geval dan zou de goddelijke interventie een schending zijn van de vrije wil van de mens.
Wat een lulkoek is dit nu weer!!
Zoals boven al beschreven bestaat er geen vrije wil binnen jouw godsbeeld daar jouw god straft op het gebruiken van die vrije wil!!
DavyDee schreef:En als een geamputeerde door God genezen wil worden en er volledig op vertrouwd dat dit ook gebeurt, dan twijfel ik er niet aan dat God dat gebed zal verhoren.
Zodra je er 1 hebt gevonden hoor ik het graag van je!
Dit is natuurlijk wel erg makkelijk kerel dit soort beweringen uitspuwen zonder ook maar in het bezit te zijn van 1 enkel onderzoek!

Even uit nieuwsgierigheid: Je gelooft echt alles wat er in de bijbel staat?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Davy Dee schreef:Ooit gehoord van de uitspraak: God's wegen zijn ondoorgrondelijk? Waarom hij sommigen wel geneest en sommigen niet, waarom hij het lijden van de één wel toelaat en van de ander niet gaat ons petje te boven. Kortom, God kan het wel maar doet het niet altijd, de redenen daarvoor weet God alleen, alleen hij is onfeilbaar.
het maakt niet uit of je bidt of niet, gebed heeft geen enkele invloed op genezingsstatistieken.

Is god dan rechtvaardig?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik
Superposter

Davy Dee schreef:
En het hebben van kanker of welke andere ziekte dan ook betekent niet dat God je in de steek laat maar is een logisch gevolg van de zondeval, toen ziekte, ellende en dood in de wereld kwamen
hoe kon adam in het paradijs de eendagsvlieg een naam geven?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

collegavanerik schreef
hoe kon adam in het paradijs de eendagsvlieg een naam geven?
Kom nou maar met de clou :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
collegavanerik
Superposter

de eendagsvlieg leeft maar een dag, maar in het paradijs bestond de dood niet dus of:

adam gaf niet alle dieren een naam in het paradijs

of

er was dood in het paradijs.
Afbeelding Hebr 6:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Davy Dee schreef: doctorwho zei:
Davy Dee,
Kan jouw god een steen maken die zo groot en zwaar is dat hij deze niet kan tillen??
Sorry maar tot die discussie laat ik me niet verlagen, het is een non-discussie die nog nooit een bevredigend antwoord heeft opgeleverd en waar je eeuwig rondjes omheen kan draaien.
Dat is jammer, want deze filosofische vraag bewijst dat al-macht een contradictio in terminis is. Je zou je kunnen afvragen waarom deze vraag nog nooit een bevredigend antwoord heeft opgeleverd.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

Devious schreef:....deze filosofische vraag bewijst dat al-macht een contradictio in terminis is. Je zou je kunnen afvragen waarom deze vraag nog nooit een bevredigend antwoord heeft opgeleverd.
Vriendelijke groet...
Ik zie het probleem niet hoor, wel dat jullie een verkeerd idee hebben van almacht.
In de Bijbel staat gewoon zwart op wit dat G.d niet alles kan. Al jaaaaren. :wink:
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
collegavanerik
Superposter

Cathy schreef:
Devious schreef:....deze filosofische vraag bewijst dat al-macht een contradictio in terminis is. Je zou je kunnen afvragen waarom deze vraag nog nooit een bevredigend antwoord heeft opgeleverd.
Vriendelijke groet...
Ik zie het probleem niet hoor, wel dat jullie een verkeerd idee hebben van almacht.
In de Bijbel staat gewoon zwart op wit dat G.d niet alles kan. Al jaaaaren. :wink:
Naar Epicurus:
"waarom noem je hem dan G.d?"
Afbeelding Hebr 6:
harriechristus
Banned
Contacteer:

Bericht door harriechristus »

Davy Dee schreef:Ooit gehoord van de uitspraak: God's wegen zijn ondoorgrondelijk? Waarom hij sommigen wel geneest en sommigen niet, waarom hij het lijden van de één wel toelaat en van de ander niet gaat ons petje te boven. Kortom, God kan het wel maar doet het niet altijd, de redenen daarvoor weet God alleen, alleen hij is onfeilbaar.
Waar komt dan de duivel vandaan als GOD onfeilbaar is???
harriechristus
Banned
Contacteer:

Davy Dee schreef:Harry, als je zegt dat God microdeeltjes in de microkosmos is dan zeg je dat God alles is aangezien alles is opgebouwd uit die deeltjes. en als je zegt dat God alles is dan is dat pantheisme.
Ik zeg niet dat GOD microdeeltjes is in de microcosmos, want deeltjes zijn dingen en dingen zijn geen GOD. Ik zeg dat GOD een microWEZEN is in de microkosmos en die microwezens bezitten een hogere GEEST.
En het hebben van kanker of welke andere ziekte dan ook betekent niet dat God je in de steek laat maar is een logisch gevolg van de zondeval, toen ziekte, ellende en dood in de wereld kwamen
Dus heeft GOD ons toentertijd al in de steek gelaten en doet ie dan nog steeds en heeft ook het offer van zijn zoon niks geholpen. Kortom: GOD is een onmachtige GOD.
Maar als net al gezegd werd hou je dr buiten want de vraag werd idd niet aan jou gesteld.
Ik hou me er niet buiten, want ik ben de wedergeboren Jezus en het licht schijnt overal, ook in jullie duisternis.
Dus wees daar blij om inplaats van je te ergeren.
harriechristus
Banned
Contacteer:

collegavanerik schreef:harrie hou je der buiten, de vraag was niet aan jou gericht, ga ergens anders spammen.
Kun je gewoon niet hebben dat iemand het antwoord weet?
harriechristus
Banned
Contacteer:

doctorwho schreef: Heb jij ooit meegemaakt dat een geamputeerde God vroeg om zijn lichaamsdeel weer terug te "toveren"?
Waarom niet, want de patriarchale GOD kent geen vrouwelijke GODIN meer en heeft zich daarmee gecastreerd en zou nu graag weer zijn lichaamsdeel terug willen hebben.
harriechristus
Banned
Contacteer:

Davy Dee schreef: Ik twijfel er niet aan dat God almachtig is en dus zeker wel in staat is om geamputeerden te genezen. God daarentegen, heeft ons geschapen met een vrije wil zodat wij niet Zijn marionetten zijn.
Als GOD ons een vrije wil heeft gegeven, is hij zelf niet almachtig meer, maar heeft een stuk van zijn macht aan ons gegeven.
En de hogere macht is dan de eenheid van GOD en MENS en dat is de Heilige Geest.
En GOD is geen tovenaar die mensen willekeurig hun geamputeerde ledematen terug zou kunnen geven.
harriechristus
Banned
Contacteer:

doctorwho schreef:Davy Dee,

Kan jouw god een steen maken die zo groot en zwaar is dat hij deze niet kan tillen??
Inderdaad kan GOD zijn eigen onmacht scheppen.
Want hij is zelf de eenheid van beiden: macht en onmacht volgens de dialectiek van de Geest zelf.
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

collegavanerik schreef:
Cathy schreef:
Vriendelijke groet...
Naar Epicurus:
"waarom noem je hem dan G.d?"
Omdat Hij de machtigste van alles en iedereen is.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Plaats reactie