25 miljoen gratis Korans in Duitsland
25 miljoen gratis Korans in Duitsland
De snelst groeiende stroming binnen de Islam in Duitsland pakt het groots aan, er komen maar liefst 25 miljoen gratis Korans voor de liefhebbers. Een deel hiervan moet nog bekostigd worden. Het blijkt maar weer dat het gelovigen echt menens is. Er wordt met miljoenen gegooid of het niets is. Het doet me soms denken aan een wedloop; de vrijdenker heeft de beste argumenten en de gelovige de dikste portemonnee. Wie trekt er aan het langste eind?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: 25 miljoen gratis Korans in Duitsland
Gratis?
Dan wil ik er ook één.
Wel een nederlandse vertaling.
Ik kan me nog het jaren 70 verhaal herinneren van die Bijbels voor oost Europa.
De communistische tekorten aan wc-papier en sigarettenvloei konden daarmee redelijk worden weggewerkt.
Wat ik zelf met die Koran zou doen?
Het meest realistische scenario is dat ik het vluchtig doorblader en dan verder niets.
Het kunstje van het hemd van de kapitein opvoeren voor de kleinkinderen gaat beter met de wekelijkse folders van de supermarkten en ik vermoed dat het papier te dun is voor het vouwen van vliegtuigjes.
Wie weet er wel een nuttige bestemming voor de gratis Koran?
Het idee de vuilnisbak mag niet meedoen!
Dan wil ik er ook één.
Wel een nederlandse vertaling.
Ik kan me nog het jaren 70 verhaal herinneren van die Bijbels voor oost Europa.
De communistische tekorten aan wc-papier en sigarettenvloei konden daarmee redelijk worden weggewerkt.
Wat ik zelf met die Koran zou doen?
Het meest realistische scenario is dat ik het vluchtig doorblader en dan verder niets.
Het kunstje van het hemd van de kapitein opvoeren voor de kleinkinderen gaat beter met de wekelijkse folders van de supermarkten en ik vermoed dat het papier te dun is voor het vouwen van vliegtuigjes.
Wie weet er wel een nuttige bestemming voor de gratis Koran?
Het idee de vuilnisbak mag niet meedoen!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Papier is uitstekend te composteren of te gebruiken als bodemverbeteraar!! Je kan het dus vermalen en toevoegen aan je groenvuil om het vocht op te nemen (dan eten de wormen er sneller van). Zolang het niet gedrukt is op glossy papier althans.
Het is zonde van het papier maar zo kan je er tenminste weer een plant op laten groeien.
Kunnen we ze ergens aanvragen?? Of worden ze vrij uitgedeeld... ?
Het is zonde van het papier maar zo kan je er tenminste weer een plant op laten groeien.
Kunnen we ze ergens aanvragen?? Of worden ze vrij uitgedeeld... ?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Is dit een optie.Cluny schreef: Wie weet er wel een nuttige bestemming voor de gratis Koran?
GRATIS, ja gratis.
Of misschien niet helemaal gratis of helemaal niet gratis.
Gratis betekend, voor niets. Maar wat krijg je gratis. Iets gratis krijgen, een koekje in het winkelcentrum, zomaar gratis van een breed lachend meisje. Maar geeft de fabrikant dat koekje gratis omdat hij je zo aardig vind of wil die fabrikant wat van je.
Jaaaaa, het is inderdaad een lekker koekje. Ik wil het hebben en dan gaan we weer kopen, kopen en nog eens kopen. Nou, dat gratis koekje heeft dat bakkertje dan weer vlug terug verdient.
En nu een gratis Koran. Nou de bijbel kun je ook zowat op elke straathoek GRATIS krijgen.
Alleen de schrijvers van de koran en de bijbel bakken geen koekjes. Willen helemaal niets aan je slijten.
Nou ja, niets. Een beetje dan. De bijbel en de koran wil jou, helemaal, onvoorwaardelijk tot in de diepste gehoorzaamheid. En denk eraan dat je die bijbel en koran dan betaald, en niet voor zo’n klein beetje ook. Die boeken vreten je helemaal op, veroorzaken oorlogen, verkrachten, verbranden, moorden, mishandelen en vernietigen. Tot elke vezel in je lichaam.
Niks GRATIS. Een duurdere aanschaffing kun je je niet doen.
Of misschien niet helemaal gratis of helemaal niet gratis.
Gratis betekend, voor niets. Maar wat krijg je gratis. Iets gratis krijgen, een koekje in het winkelcentrum, zomaar gratis van een breed lachend meisje. Maar geeft de fabrikant dat koekje gratis omdat hij je zo aardig vind of wil die fabrikant wat van je.
Jaaaaa, het is inderdaad een lekker koekje. Ik wil het hebben en dan gaan we weer kopen, kopen en nog eens kopen. Nou, dat gratis koekje heeft dat bakkertje dan weer vlug terug verdient.
En nu een gratis Koran. Nou de bijbel kun je ook zowat op elke straathoek GRATIS krijgen.
Alleen de schrijvers van de koran en de bijbel bakken geen koekjes. Willen helemaal niets aan je slijten.
Nou ja, niets. Een beetje dan. De bijbel en de koran wil jou, helemaal, onvoorwaardelijk tot in de diepste gehoorzaamheid. En denk eraan dat je die bijbel en koran dan betaald, en niet voor zo’n klein beetje ook. Die boeken vreten je helemaal op, veroorzaken oorlogen, verkrachten, verbranden, moorden, mishandelen en vernietigen. Tot elke vezel in je lichaam.
Niks GRATIS. Een duurdere aanschaffing kun je je niet doen.
Als de nood het hoogst is, is god altijd op vakantie
De Bijbel kun je nog lezen als spannend boek. De Koran is bijna niet door te komen.
Het grootste deel wordt besteed aan ongelovigen (en mensen van het boek), die gewaarschuwd worden en gedreigd met hel en verdoemenis.
Het zit vol herhalingen en onbegrijpelijke teksten, goed praten van daden van Mohammed, die eigenlijk niet kunnen en dat alles volstrekt warrig door elkaar en verder dat Allah èn Mohammed gehoorzaamd moeten worden. En af en toe kun je zelfs lezen, dat Allah Mohammed gehoorzaamt.Verder stukken over de familie perikelen van Mohammed.
Je zou zeggen, dat Allah toch wel in staat zou moeten zijn een literair wat hoogstaander en begrijpelijker boek te produceren.
Het grootste deel wordt besteed aan ongelovigen (en mensen van het boek), die gewaarschuwd worden en gedreigd met hel en verdoemenis.
Het zit vol herhalingen en onbegrijpelijke teksten, goed praten van daden van Mohammed, die eigenlijk niet kunnen en dat alles volstrekt warrig door elkaar en verder dat Allah èn Mohammed gehoorzaamd moeten worden. En af en toe kun je zelfs lezen, dat Allah Mohammed gehoorzaamt.Verder stukken over de familie perikelen van Mohammed.
Je zou zeggen, dat Allah toch wel in staat zou moeten zijn een literair wat hoogstaander en begrijpelijker boek te produceren.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Een gevalletje Bild 'journalistiek'?
Haatbaard beweert dat er 300.000 korans zijn uitgedeeld.
Zo klinkt het al heel anders.
Eerst zien dan geloven.
De meneer lijkt tot dezelfde categorie te behoren als die lijpe Belgische haatbaarden.
In de media komen lijkt het hoofddoel, het lukt elke keer weer.
Haatbaard beweert dat er 300.000 korans zijn uitgedeeld.
Zo klinkt het al heel anders.
Eerst zien dan geloven.
De meneer lijkt tot dezelfde categorie te behoren als die lijpe Belgische haatbaarden.
In de media komen lijkt het hoofddoel, het lukt elke keer weer.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Nuttig als je weer eens je vuurkorf wilt gebruiken. Alhoewel, kreeg ook weleens gratis bijbeltjes, en ook onverbrand walmden die dingen onzalig. Als die korans van hetzelfde zijn gemaakt krijg je klagende buren en voel je je longblaasjes lijden.
- collegavanerik
- Superposter
De onbegrijpelijkheid komt vooral omdat het boek is gesorteerd naar hoofdstuklengte (het langste hoofdstuk staat vooraan, het kortste achteraan), de Max Havelaar wordt zo ook onleesbaar.Vilaine schreef:De Koran is bijna niet door te komen.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
De eerste zinnen zijn al walgelijk. Allah maakte de ongelovigen doof en blind, en daarvoor zullen zij gruwelijk worden gestraft.
Ik vind het wel een goede actie.
De kans dat de koran mensen aanspreekt is niet zo groot. Het is inderdaad een moeilijk te begrijpen boek waarin Allah vooral loopt te foeteren op van alles en nog wat. Meestal lezen mensen suikerzoete boekjes waar de geweldsoproepen en haat uit zijn weggehaald. Ze kunnen dan beter de koran lezen.
Laten ze vooral de moslims niet overslaan. Ik heb ooit gelezen dat maar 12% van de moslims de koran heeft gelezen. Het lijkt me alleen maar goed als ze met dit 'goddelijke meesterwerk' kennis maken.
De kans dat de koran mensen aanspreekt is niet zo groot. Het is inderdaad een moeilijk te begrijpen boek waarin Allah vooral loopt te foeteren op van alles en nog wat. Meestal lezen mensen suikerzoete boekjes waar de geweldsoproepen en haat uit zijn weggehaald. Ze kunnen dan beter de koran lezen.
Laten ze vooral de moslims niet overslaan. Ik heb ooit gelezen dat maar 12% van de moslims de koran heeft gelezen. Het lijkt me alleen maar goed als ze met dit 'goddelijke meesterwerk' kennis maken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Volgens de twitter van.. Nourdeen Wildeman zijn ze ook bezig met iets dergelijks in Nederland.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
-
Jinny
Mooi, gat erin, touwtje erdoor en in de wc ophangen, kijken hoe het functioneert als toiletpapier.
En anders kun je altijd de tuinkachel er nog mee aanmaken.
Ik ga voor 3 exemplaren.
En anders kun je altijd de tuinkachel er nog mee aanmaken.
Ik ga voor 3 exemplaren.
Kun je de berichten niet kopiëren en hier neer zetten.Samsa schreef:Volgens de twitter van.. Nourdeen Wildeman zijn ze ook bezig met iets dergelijks in Nederland.
-
a.r.
Je kunt van die blaadjes ook mooie kunstwerkjes maken: