Misschien zo Israël zich ook eens kunnen houden aan al die resoluties ipv deze stelselmatig te negeren?Kijk, mensenrechten moeten voor iedereen gelden, en ook voor Palestijnen.
De mensen zijn niet gek.
Moderator: Moderators
Misschien zo Israël zich ook eens kunnen houden aan al die resoluties ipv deze stelselmatig te negeren?Kijk, mensenrechten moeten voor iedereen gelden, en ook voor Palestijnen.
Hoewel dit geen reden is om resoluties te negeren, is het wel waar. De focus ligt steeds op Israel. In de landen rondom Israel zijn aanzienlijk ernstigere schendingen van mensenrechten aan de gang, waar niemand zich druk om maakt.Daar staat echter tegenover dat mensenrechten niet alleen voor Palestijnen moeten gelden, en als de UNHRC alleen maar op dit thema blijft drammen, kan ik wel begrijpen dat Israel geen zin meer heeft om met die club samen te werken.
Dat zou zeker een idee zijn.Jim schreef:Eberveld,Misschien zo Israël zich ook eens kunnen houden aan al die resoluties ipv deze stelselmatig te negeren?Kijk, mensenrechten moeten voor iedereen gelden, en ook voor Palestijnen.
De mensen zijn niet gek.
Velen hebben de doku's Checkpoint en De Muur gezien op de TV. (VPRO ) Daar was duidelijk te zien hoe de Palestijnse bevolking wordt behandeld en n.b. in gebieden die aan de Palestijnen werden toegewezen!lost and not found yet! schreef:Als je, zoals ik, als Israelganger naar Israel en de bezette gebieden gaat, dan besef je pas dat dit alleen een buitenlands probleem is! Dit probleem speelt niet in het dagelijkse leven in Israel en de bezette gebieden! Ik was een maand geleden in Hebron, en ik werd ook gestenigd door Palestijnse kinderen in mijn gehuurde auto! Zolang het mis gaat met onderwijs zal dit altijd blijven bestaan! Maar dit soort berichten komen niet in de media! Mijn advies, ga gewoon een keer op vakantie naar Israel, en de bezette gebieden, en ervaar het zelf! Het is altijd makkelijk lullen als je beinvloed wordt door de Nederlandse of buitenlandse media! Go.....and see for yourself! Dat is het beste advies wat ik iedere blinde vink, die denkt dat hij of zij er wat over weet, kan geven! Just do it!
Israel doet zich voor als een beschaafd, democratisch en in zekere zin westers land ! Het is als het ware een filiaal van de VS. Wij zouden het ook niet accepteren als westerse landen zich zo bruut en onbeschaafd gedragen als Israel al sinds 1948 doet. Dan zouden die niet eens lid mogen worden van de EU ! Israel doet zelfs mee aan EU sport evenementen zoals voetbal en andere. M.i. behoort Israel niet tot de EU ! Maar afijn, als sport verbroedert, dan zou Israel maar sport moeten gaan beoefenen met landen in die regio.Hoewel dit geen reden is om resoluties te negeren, is het wel waar. De focus ligt steeds op Israel. In de landen rondom Israel zijn aanzienlijk ernstigere schendingen van mensenrechten aan de gang, waar niemand zich druk om maakt.
Gewoon uitvoeren wat de UN resoluties al jaren geleden hebben geëist.Elberfeld schreef:Overigens, één van de redenen voor Israel om op te stappen was de recente resolutie (hier: http://www.eyeontheun.org/assets/attach ... an2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) die Israel opriep om te vertrekken uit de Golan-Hoogte en dit gebied over te dragen aan Syrië (althans, dat maak ik eruit op).
Nu kan ik me vergissen, maar het lijkt me gezien de recente ontwikkelingen in Syrië nu niet het beste ogenblik om deze resolutie uit te voeren.
Heeft iemand een andere mening?
Israel mag misschien een negatieve invloed op het middenoosten hebben, maar regimes die dit soort misdrijven plegen hebben dat ook. Dit zijn zeer ernstige mensenrechten schendingen. Alleen veroorzaken die geen oorlogen, verzetsgroepen, raketaanvallen of VN resoluties.Israel is in the picture omdat het een enorme negatieve invloed heeft op de situatie in het midden oosten en op het wereldgebeuren.
Dus, Gerard, omdat andere landen ook niet deugen wat mensrechten betreft kan Israel gewoon zijn gang gaan.Het lijkt erop alsof voor westerse / democratische landen een hogere norm geldt dan voor bijv. Arabische landen. Daar zit wel wat vreemds in. Syrie is nu in de picture, maar in de meeste andere landen in die regio zijn de demonstraties al eerder met keiharde hand neergeslagen. Shiieten worden onderdrukt (Saoudi Arabie bijvoorbeeld), vrouwenrechten zijn onbekend, de voor jou zo belangrijke palestijnen leven er hooguit als 2e rangsburger (voor zover ze moslim zijn en niet iets anders). Er is veel mis met Israel, maar het is wel het enige land met enige vrijheid + democratie in de regio. Waarom dan de pijlen en resoluties daar steeds op richten? Het ene land komt probleemloos weg met het executeren van homo's of andersgelovigen, het andere land wordt op het matje geroepen voor van alles.
Israel is in the picture omdat het een enorme negatieve invloed heeft op de situatie in het midden oosten en op het wereldgebeuren.
Niemand neemt er daar enige aanstoot aan als er homo's worden geëxecuteerd.Israel mag misschien een negatieve invloed op het middenoosten hebben, maar regimes die dit soort misdrijven plegen hebben dat ook. Dit zijn zeer ernstige mensenrechten schendingen. Alleen veroorzaken die geen oorlogen, verzetsgroepen, raketaanvallen of VN resoluties.
Misschien komt dat door invloed van deze regimes in de VN, of de rijke hoeveelheden olie in hun bodem waardoor we met zijn allen een oogje dichtknijpen.
Ik denk dat het anders ligt. Ik geloof niet dat hier forummers zijn die geen kritiek op Israel hebben. Misschien is het eerder zo ze minder op Israel focussen dan jij doet.Cactus schreef:Wat ik echter niet begrijp dat er forummers zijn die ondanks alle misdaden van Israel, landroof, onderdrukking, massale bombardementen met 1400 doden in Gaza en iets van 1000 doden in Libanon,het doorgaan met de bouw van illegale nederzettingen, de bouw van die muur/hek op Palestijnse gebieden, het vormen van getto Gaza enz enz nog steeds Israel verdedigen ipv eens eerlijk die misdaden af te keuren .
???gerard_m schreef:Hoewel dit geen reden is om resoluties te negeren, is het wel waar. De focus ligt steeds op Israel. In de landen rondom Israel zijn aanzienlijk ernstigere schendingen van mensenrechten aan de gang, waar niemand zich druk om maakt.Daar staat echter tegenover dat mensenrechten niet alleen voor Palestijnen moeten gelden, en als de UNHRC alleen maar op dit thema blijft drammen, kan ik wel begrijpen dat Israel geen zin meer heeft om met die club samen te werken.