Veel Griekse 'blinden' kunnen zien
Moderator: Moderators
Veel Griekse 'blinden' kunnen zien
Bron: NOS
Tienduizenden Grieken hebben de afgelopen jaren ten onrechte een uitkering gekregen voor arbeidsongeschiktheid. Dat heeft onderzoek van het Griekse ministerie van Volksgezondheid uitgewezen.
De onderzoekers waren vooral verbaasd over de situatie op Zakynthos. Op het eiland wonen 38.000 mensen. Van hen zouden er 700 blind zijn, tien keer zo veel als gemiddeld in Griekenland. Toen ze zich allemaal voor controle moesten melden, verschenen er maar honderd, van wie er zestig daadwerkelijk blind waren.
De Griekse regering wil dat justitie alle bedriegers vervolgt. Ook degenen die de benodigde documenten hebben geleverd moeten vervolgd worden. De schade door het bedrog wordt geschat op tientallen miljoenen euro's.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is nog eens goed nieuws voor al die Griekse "blinden". Op Zakynthos zijn er dus 640 spontaan genezen.
Inderdaad dit moet in de tienduizenden lopen. Een groot wonder is hier geschied.
Tienduizenden Grieken hebben de afgelopen jaren ten onrechte een uitkering gekregen voor arbeidsongeschiktheid. Dat heeft onderzoek van het Griekse ministerie van Volksgezondheid uitgewezen.
De onderzoekers waren vooral verbaasd over de situatie op Zakynthos. Op het eiland wonen 38.000 mensen. Van hen zouden er 700 blind zijn, tien keer zo veel als gemiddeld in Griekenland. Toen ze zich allemaal voor controle moesten melden, verschenen er maar honderd, van wie er zestig daadwerkelijk blind waren.
De Griekse regering wil dat justitie alle bedriegers vervolgt. Ook degenen die de benodigde documenten hebben geleverd moeten vervolgd worden. De schade door het bedrog wordt geschat op tientallen miljoenen euro's.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is nog eens goed nieuws voor al die Griekse "blinden". Op Zakynthos zijn er dus 640 spontaan genezen.
Inderdaad dit moet in de tienduizenden lopen. Een groot wonder is hier geschied.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
a.r.
Re: Veel Griekse 'blinden' kunnen zien
Zij dr ook al doden opgestaan, lammen die weer kunnen lopen....vertel, vertel, vertel.....de wonderen zijn dus toch de wereld nog niet uit.
Zonder dollen Piet, wat ik me afvraag die snuiters daar hebben de boel belazerd en dat mag natuurlijk niet, maar hoe hoog (of laag??) was hun inkomen/uitkering? Er wordt geproken over tientallen miljoenen euro's (ik neem aan dat het dan over heel Griekenland gaat), over hoeveel jaar spreken we dan? Zijn die snuiters er rijk van geworden? Of deden zij een beetje zoals de over hun rug heen stinkend rijk geworden miljonairs/miljardardairs die hun centen reeds lang veilig weggesluisd hebben en ondertussen gewoon doorfeesten op hun jachten en in hun villa's??
Zonder dollen Piet, wat ik me afvraag die snuiters daar hebben de boel belazerd en dat mag natuurlijk niet, maar hoe hoog (of laag??) was hun inkomen/uitkering? Er wordt geproken over tientallen miljoenen euro's (ik neem aan dat het dan over heel Griekenland gaat), over hoeveel jaar spreken we dan? Zijn die snuiters er rijk van geworden? Of deden zij een beetje zoals de over hun rug heen stinkend rijk geworden miljonairs/miljardardairs die hun centen reeds lang veilig weggesluisd hebben en ondertussen gewoon doorfeesten op hun jachten en in hun villa's??
Vergeleken met het Zwitserland foefje; kleingeld.Nu schreef:Meer dan 36.000 Grieken krijgen een uitkering waarop ze geen recht hebben.
De fraude kost het noodlijdende land zeker 111 miljoen euro per jaar en mogelijk zelfs 230 miljoen euro.
Dat blijkt maandag uit een onderzoek dat het ministerie van Gezondheid in Athene heeft laten uitvoeren.
In totaal krijgt een op de zes Grieken ten onrechte steun van de overheid.
Uit de studie kwam onder meer naar voren dat er opvallend veel astmapatiënten zijn in Boeotië, een streek ten noorden van Athene. Op het eiland Kalymnos wonen verdacht veel mensen met psychische ziektes.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
En weer wordt de jacht geopend op de kleine oplichter (tussen haakjes kleine oplichter). En de rijke hufters hebben de boel al weer weggesluist. De kleine man krijgt weer de schuld en moet betalen.PietV. schreef:Bron: NOS
Als de nood het hoogst is, is god altijd op vakantie
Alle fraudeurs moet je pakken. De rijke hufters zijn waarschijnlijk ook klein begonnen.putter schreef:
En weer wordt de jacht geopend op de kleine oplichter (tussen haakjes kleine oplichter). En de rijke hufters hebben de boel al weer weggesluist. De kleine man krijgt weer de schuld en moet betalen.
Lang geleden (20 jaar?) heeft een slimme spaanse ambtenaar een koppeling gemaakt tussen het bestand van blinde mensen en het bestand met personen met een rijbewijs.
Het resultaat was ook toen ook al verrassend te noemen.
Het resultaat was ook toen ook al verrassend te noemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
a.r.
Allereerst dit: Ik ben nog noiit in Griekenland geweest en durf mij daarom geen oordeel aan te matigen betreffende de situatie daar mbt tot armoede. Wat ik verneem uit de media en van Emile Roemer enige tijd geleden is de corruptie daar (open en bloot) schrikbarend hoog en natuurlijk moet dat aangepakt worden. Ik ben het niet met je eens dat de rijke hufters ooit waarschijnlijk klein begonnen zijn (of iig maar ten dele) ....er is voor mij een verschil tussen op die manier je kop boven water houden om te eten te hebben en in leven te blijven of in grote vette bakken met chauffeurs rijden, op luxe yachten vertoeven, galafeesten vieren in villa's die over de ruggen van de armsten zijn gebouwd.PietV. schreef:Alle fraudeurs moet je pakken. De rijke hufters zijn waarschijnlijk ook klein begonnen.putter schreef:
En weer wordt de jacht geopend op de kleine oplichter (tussen haakjes kleine oplichter). En de rijke hufters hebben de boel al weer weggesluist. De kleine man krijgt weer de schuld en moet betalen.
De rijke hufters zijn de brutaalsten, de meest geslepenen en die komen altijd overal mee weg, juist om die redenen en dat is niet alleen in Griekenland het geval.
Massale uitkeringsfraude goed praten.
Gekker moet het niet worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
appelfflap
- Banned
waarom heb ik het gevoel dat dergelijke topics enkel en alleen dienen om de Grieken zwart te maken?Cluny schreef:Massale uitkeringsfraude goed praten.
is er uitkeringsfraude en moet die aangepakt worden? uiteraard maar waar praten we over?
in het allerergste geval iemand die jaarlijks met maximaal 10 000 weg is.
we praten ook echt niet over miljoenen mensen. staat echt niet in contrast met belastingsontduiking vd miljonairs
en waarom zou een blinde geen rijbewijs kunnen hebben? in de meeste landen is zo'n ding levenslang. mijn grootmoe is blind en doof maar heeft een rijbewijs
-
Jinny
Het is niet dat het goedpraten zou zijn, maar massale uitkeringsfraude is het wel.
En het (te) kleine inkomen opkrikken met een gemakkelijk te begane uitkering is misschien niet goed, maar de kat werd en wordt daar wel grondig op het spek gebonden.
Nu nog bevolkings en inkomensbreed de centjes terug halen, te beginnen met de grote vissen.
En het (te) kleine inkomen opkrikken met een gemakkelijk te begane uitkering is misschien niet goed, maar de kat werd en wordt daar wel grondig op het spek gebonden.
Nu nog bevolkings en inkomensbreed de centjes terug halen, te beginnen met de grote vissen.
Omdat wij geen reisbureau zijn appelfflap. Er gaan miljarden van ons geld naar toe. Wat we nooit terug gaan zien. Dan is het van wezenlijk belang dat Griekenland orde op zaken stelt. Om ons ergens mee te bevredigen. Dat ze hier mee bezig zijn laat dit artikel zien. Dus je kan het ook van de positieve kant bekijken.appelfflap schreef: waarom heb ik het gevoel dat dergelijke topics enkel en alleen dienen om de Grieken zwart te maken?
Dat is dus een wereldwijd probleem. De grote graaiers zijn vaak ongrijpbaar. Griekenland is bezig met Zwitserland om bankgegevens te achterhalen. Ondertussen moet je bij de basis beginnen. Als je corruptie wilt bestrijden moet je de bevolking gaan heropvoeden. Dus de kinderbijslag controleren, uitkeringen nakijken etc. Als het merendeel van de Grieken er een sport van maakt. Wie betaald er tenslotte tol als je de slagboom ook met de hand omhoog kan krijgen. Dan is de bodem nog niet in zicht.a.r. schreef:
De rijke hufters zijn de brutaalsten, de meest geslepenen en die komen altijd overal mee weg, juist om die redenen en dat is niet alleen in Griekenland het geval.
- GetBigFast
- Forum fan
Omdat mijn zuurverdiende geld er heen gaat. Zo ben ik er ook voor dat mensen met een uitkering zoveel mogelijk aan het werk worden gezet. Dus ex-bankiers met een tonnen salaris gaat maar lekker tomatenplukken.appelfflap schreef: waarom heb ik het gevoel dat dergelijke topics enkel en alleen dienen om de Grieken zwart te maken?
Zelfde poep, andere dag.