De domste argumenten die je gehoord hebt van creationisten
Moderator: Moderators
De domste argumenten die je gehoord hebt van creationisten
Ik neem aan dat de meesten van jullie wel eens een discussie hebben gehad met een creationist of gewoon een gelovige. Dit zijn de raarste argumenten die ik gehoord hebt.
"hoe komt het dat de holbewoners de asteroïde hebben overleeft en de dinosaurussen niet"
"Als evolutionisme klopt waarom hebben katten dan geen seks met honden"
"Als de aarde 4.6 miljard jaar oud his waarom leven we dan in het jaar 2000" (deze vindt ik zo geniaal aangezien het een young earth creationist was)
En mijn persoonlijke favoriet: "Als god niet bestaat wie zorgt er dan voor dat de Australiërs niet van de aarde vallen"
"hoe komt het dat de holbewoners de asteroïde hebben overleeft en de dinosaurussen niet"
"Als evolutionisme klopt waarom hebben katten dan geen seks met honden"
"Als de aarde 4.6 miljard jaar oud his waarom leven we dan in het jaar 2000" (deze vindt ik zo geniaal aangezien het een young earth creationist was)
En mijn persoonlijke favoriet: "Als god niet bestaat wie zorgt er dan voor dat de Australiërs niet van de aarde vallen"
"Teach a man to reason, and he'll think for a lifetime."
- Phil Plait
- Phil Plait
Re: De domste argumenten die je gehoord hebt van creationist
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Heb je dit serieus ooit meegemaakt.Near schreef: "Als god niet bestaat wie zorgt er dan voor dat de Australiërs niet van de aarde vallen"
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Antwoord: In Australië houden ze de landkaart/globe andersom.Luck schreef:Heb je dit serieus ooit meegemaakt.Near schreef: "Als god niet bestaat wie zorgt er dan voor dat de Australiërs niet van de aarde vallen"
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Oh oke, ik was al bang dat God bestaat.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
wat dacht je van deze. Dom, maar tegelijk waar :
Als de schepping niet waar is, dan is heel de bijbel niet waar !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Geef die Kirk Cameron eens een Kokosnoot... 
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Atheïsme is ook een geloof
Evolutie is ook een geloof
Wetenschap is ook een geloof
Waarom is het ene (gods-) geloof minder dan het andere geloof.
Evolutie is ook een geloof
Wetenschap is ook een geloof
Waarom is het ene (gods-) geloof minder dan het andere geloof.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
"Stalin, Mao en Pol Pot waren ook atheïsten!"
"Hitler was ook een atheïst!" (not)
"Hitler was ook een atheïst!" (not)
Henry Ford
Henry Ford
-
Jinny
En als je uitlegt dat hij toch echt katholiek was volgt automatisch de 'no true Scotsman'."Hitler was ook een atheïst!" (not)
Jagang schreef:"Stalin, Mao en Pol Pot waren ook atheïsten!"
Dit is een argument dat atheïsten ook nog wel eens willen gebruiken. Al het geweld dat voortvloeit uit de religie is de schuld van de religie. Ik las dit pas helder verwoord in een tekst over NOMA:Jim schreef:En als je uitlegt dat hij toch echt katholiek was volgt automatisch de 'no true Scotsman'."Hitler was ook een atheïst!" (not)
http://www.bostonreview.net/BR24.5/orr.html" onclick="window.open(this.href);return false;Scientists also often claim that religion rarely inculcates virtue. The history of religion is, after all, the history of bloodshed. (It is a law of nature that scientists must bring up the Crusades within five minutes of mention of religion.) In any case, the argument goes, atheists are as ethical as any believer, and religion needn’t be kept about for purely moral reasons. But Gould again argues that this claim misses the historical fact that the Church was a secular and not merely religious institution. When the Church was a powerful state, it, not surprisingly, acted like a powerful state. It is also worth noting (and Gould doesn’t) that when avowedly atheist governments called the shots their ethical track record was less than awe-inspiring. Stalin, Mao, and Pol Pot are not, so far as I know, in line for sainthood. The point isn’t that godless commies are bad. The point is that it is dishonest to pretend that the Crusades count against theism but that Stalin doesn’t count against atheism.
(mijn vertaling)
Wetenschappers beweren ook vaak dat religie zelden deugdzaamheid inprent. De geschiedenis van religie is, uiteindelijk, de geschiedenis van bloedvergieten. (het is een natuurwet dat wetenschappers de kruistochten binnen vijf minuten moeten noemen als het woord religie is gevallen). In ieder geval, zo gaat het argument, atheïsten zijn zo ethisch als gelovigen, en religie hoeft niet voor puur morele redenen behouden te blijven. Maar Gould zegt dat deze claim het historische feit mist dat de kerk een seculier en niet enkel een religieus instituut was. Toen de kerk een machtige staat was gedroeg het zich, niet verrassend, als een machtige staat. Het is het ook waard op te merken (en dat doet Gould niet) dat toen toegewijde atheïstische regimes de macht hadden, hun ethische doen en laten minder dan inspirerend was. Stalin, Mao en Pol Pot staan, zover ik weet, niet in de rij voor heiligheid. Het punt is niet dat goddeloze communisten slecht zijn. Het punt is dat het oneerlijk is te doen alsof de kruistochten tegen theïsme pleiten maar dat Stalin niet tegen atheïsme pleit.
the possible ranks higher than the actual
Vaak gehoord,
Het lichaam zit toch maar knap in elkaar daar moet meer achter zitten. Ja zeg ik dan want er zijn nogal wat constructie onhandigheden.
Het lichaam zit toch maar knap in elkaar daar moet meer achter zitten. Ja zeg ik dan want er zijn nogal wat constructie onhandigheden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Iemand die dit als bewijs voor het bestaan van een god naar voren schoof: "Ik was werkloos en na veel bidden kreeg ik na enkele maanden weer werk".
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Oeioei, je hebt niet de snuggerste creationisten gesproken he! 
Haha zelf zeg ik altijd dat als er snuggere creationisten bestonden dan waren ze geen creationisten in de eerste plaats.Wormpje schreef:Oeioei, je hebt niet de snuggerste creationisten gesproken he!
"Teach a man to reason, and he'll think for a lifetime."
- Phil Plait
- Phil Plait