Opstanding van Jezus realistsch?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fish
Ontoombaar

Re: Opstanding van Jezus realistsch?

Bericht door Fish »

rambohenkie schreef:Om zonder argumentatie afgeschilderd te worden als een 'hit and run' figuur heb ik niet veel behoefte.

Als jij je hiereerst ingelezen had, had je mijn reactie begrepen.
Maar zet me maar voor schut en ga een gedegen discussie aan, liefhebbers genoeg hoor.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

rambohenkie schreef:Ik heb alleen aan het slot van mijn verhaal de vraag gesteld "Wat zou al die volgelingen van Jezus bewogen hebben?". Dan verwacht ik in een discussieforum op zijn minst een antwoord, c.q. een mening over de vraag die boven dit kopje staat "Opstanding van Jezus realistisch?".
De reakties stellen mij erg teleur. Over vooringenomenheid gesproken. Alleen Piet V geeft in feite een open reaktie.
Om zonder argumentatie afgeschilderd te worden als een 'hit and run' figuur heb ik niet veel behoefte.
Dat komt door vele voorgangers. Die hier iets komen vertellen over Jezus en direct verdwijnen. Misschien ben jij de uitzondering op de regel. Maar de opmerking van Fish moet je in dat perspectief plaatsen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
aton

Bericht door aton »

Vilaine schreef: Hetzelfde vraag ik me af bij de Islam. Zelfmoordaanslagen, christenvervolging, de gruwelen van de sharia toepassen en ga zo maar door in naam van Allah en Mohammed. Er moet toch iets bijzonders gebeurt zijn ten tijde van Mohammed.
Kun hier je nalezen wat voor bijzonders er toen gebeurd is : http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/het_vierde_beest" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie