griekenland steunen of niet

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: griekenland steunen of niet

Bericht door Cactus »

vegan-revolution schreef:Moeten we dan toch Geert Wilders gelijk gaan geven die van het begin af aan altijd al heeft geroepen dat alle aan Griekenland toevertrouwde miljarden weggegooid geld is?
Ja, waarom niet ? Hij was trouwens de enige niet hoor. Ik zou zelfs niet eens weten hoe Nederland honderden miljarden zou kunnen terugbetalen indien dit zou moeten. Dus kan iedere oen op zijn klompen aanvoelen dat Griekenland voor een mission impossible is geplaatst. Daar hoef je echt geen financieel genie voor te zijn.
Griekenland kan er alleen maar uit komen als alle schulden worden kwijtgescholden en als de EU continu toezicht houdt op hoe de Griekse regering met zijn budget omgaat en hoe ze daar belastingen innen. Maw, dat land behoort onder curatele geplaatst te worden totdat ze het eindelijk zelf eens kunnen.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Cactus schreef:Ja, waarom niet ? Hij was trouwens de enige niet hoor. Ik zou zelfs niet eens weten hoe Nederland honderden miljarden zou kunnen terugbetalen indien dit zou moeten. Dus kan iedere oen op zijn klompen aanvoelen dat Griekenland voor een mission impossible is geplaatst. Daar hoef je echt geen financieel genie voor te zijn.
Dan blijft het op zijn minst vreemd dat veel politici in de Tweede Kamer daarover aanvankelijk niet zo direct en uitgesproken waren als Geert Wilders. Zijn die dan nog dommer dan oenen?

We kunnen bijvoorbeeld even terugdenken hieraan:

VVD botst met Wilders over steun aan Griekenland

Of hieraan:

Had Wilders niet een beetje gelijk?

Citaat:
Waarom trekken GroenLinks en PvdA dan 'de stekker er niet uit' door met PVV en SP tegen de steun aan Griekenland te stemmen? Kennelijk vinden zij de hulp aan Griekenland belangrijker dan het ontmantelen van de verzorgingsstaat. Dat mag, maar dan moeten zij niet gek opkijken dat zij door Wilders de grote gedogers worden genoemd.
Of hieraan:

De D66-kliek is meer eurofiel dan oppositie

Citaat:
Knevel daagde Pechtold nog even uit: wist de D66-leider dan wel de juiste cijfers? Het werd geen 'testje', doordat de EO-presentator niet doorzette, maar het maakt uiteindelijk ook niet uit, zo bleek. Pechtold vond 'de gedachte' achter de steun -- Europese 'solidariteit' -- belangrijker dan de steun zelf. D66 stemt in met €109 miljard steun, D66 stemt in met €159 miljard steun, D66 stemt in met €189 miljard steun. Het zijn sowieso zulke gigantische bedragen; niemand kan ze bevatten. En wie meent nou werkelijk dat men bij D66 een berekening heeft gemaakt, om te zien welke steun nog als redelijk kan gelden? De eurofielen zijn simpelweg blind voorstander van elke steun aan de Grieken. Zo lang het maar vermomd kan worden als 'Europese solidariteit'.
Zijn al die politici volgens jou dus (zoals het in het Duits zo mooi heet) "Vollidioten" ??
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Nee, geen idioten maar wel beroepsleugenaars. Alle politici liegen dat het gedrukt staat als het in hun straatje van pas komt. Wilders ook trouwens. Die had enkele breekpunten in zijn verkiezings beloften:
65 jaar met pensioen en geen dag later ! Was een z.g. Breekpunt!~Daags na de verkiezingen gooide hij zijn breekpunt in de prullenbak.
HRA was ook een breekpunt. Nu plotseling niet meer. Dat was trouwens ook zo met de VVD en CDA.
Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven!
Wat zei Balkenende? Na het zuur komt het zoet! Al iets van geproefd?
Zijn al die politici volgens jou dus (zoals het in het Duits zo mooi heet) "Vollidioten" ??
Nee, dat zijn de meeste kiezers ! Ze worden voorgelogen en slikken dat nog ook. :mrgreen:
vegan-revolution
Superposter

Volgens mij had ik het CDA nog niet genoemd:

Minister De Jager belooft: Grieken betalen alles terug
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Nou. ik zeg: OXI TIPOTA ! :mrgreen:
vegan-revolution
Superposter

In het Grieks nog wel!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

NAI..AKRIVOS !
vegan-revolution
Superposter

Bedankt voor de bevestiging.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Tipota !
siger

Bericht door siger »

Interessante links met het standpunt van Professor Paul De Grauwe:
siger

Bericht door siger »

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120309_015
De banken hebben massaal ingestemd met een herschikking van de Griekse overheidsschuld. 85,8 procent van de Griekse schuldeisers is bereid vrijwillig het overgrote deel van de schulden kwijt te schelden. Daarmee is een Grieks faillissement afgewend.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ja, maar de rest moet Griekenland toch echt wel afbetalen aan die banken. Hoe gaat dat? De EU centrale bank geeft als sinterklaas geld aan Griekenland die dat weer overmaakt naar die banken. Van wie krijgt de Centrale Bank al dat geld ? ........ De banken lijden verliezen, dat wel, maar dat maken ze wel weer goed met hogere kosten die aan spaarders worden doorberekend.
Waarom moeten wij eigenlijk bezuinigen? Waarschijnlijk omdat NL ABN Amro heeft overgenomen voor 17 miljard en er naderhand nog een dik 20 miljard in heeft gepompt. Ook de ING moet nog een bedragje van 10 miljard terugbetalen aan de staatskas. Natuurlijk heeft Nederland ook nog eens miljarden toegezegd aan Griekenland en ook dát moeten wij ophoesten. Wat een beleid ! Wat een fiasco die EU !
vegan-revolution
Superposter

Cactus schreef:Wat een fiasco die EU !
Als je zo doorgaat ontpop je jezelf straks nog als een fan van Geert Wilders. :D
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

vegan-revolution schreef:
Cactus schreef:Wat een fiasco die EU !
Als je zo doorgaat ontpop je jezelf straks nog als een fan van Geert Wilders. :D
Ik ben het vaak eens met bepaalde dingen van verschillende partijen. Nooit met hun gehele programma!
Dat de EU een fiasco is beweer ik niet als enige en Geert Wilders. Er zijn er enorm veel die er zo over denken omdat de realiteit nu eenmaal zo is. Ik heb altijd sceptisch tegenover de EU gestaan omdat de aangesloten landen te veel verschillen in economisch opzicht en in cultuur.
Wilders is gewoon een populist!
Plaats reactie