The Passion
Moderator: Moderators
Re: The Passion
That s life ! lolaton schreef: Hier ben je weer totaal de trappers kwijt. Pfff.. er is nog werk aan.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
-
P. Strootman
- Forum fan
HenkM schreef:
Voor mij is Paulus echter een denkbeeldig figuur, net zowel Jezus dat ook voor mij is.Ik zie Hem 'slechts'als de prefiguratie van de ware Zoon van God, aan wiens beeld alle mensen gelijkvormig moeten worden.Paulus, heeft 'Jezus van Nazareth' nóóit letterlijk aangehaald.
Paulus noemde zichzelf een apostel van Christus Jezus d.i. van de Geest, die in Jezus was.Nu leerde ik onlangs dat paulus géén apostel was, maar dat terzijde.
jezus was toch geen mens? wat mis ik hier?
In kort: wat klopt hier niet?
Voor mij is Paulus echter een denkbeeldig figuur, net zowel Jezus dat ook voor mij is.Ik zie Hem 'slechts'als de prefiguratie van de ware Zoon van God, aan wiens beeld alle mensen gelijkvormig moeten worden.Paulus, heeft 'Jezus van Nazareth' nóóit letterlijk aangehaald.
-
aton
Oeps, toch een vergissing om dit draadje opnieuw te openen.P. Strootman schreef: Paulus noemde zichzelf een apostel van Christus Jezus d.i. van de Geest, die in Jezus was.
*eet mond leeg*aton schreef:Oeps, toch een vergissing om dit draadje opnieuw te openen.P. Strootman schreef: Paulus noemde zichzelf een apostel van Christus Jezus d.i. van de Geest, die in Jezus was.
Nee joh, machtig interessant. Ga zo door! Ik ga vast wat kaasblokjes en een droog worstje snijden!
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
-
aton
Ramptoerist !Blues-Bob schreef: *eet mond leeg*
Nee joh, machtig interessant. Ga zo door! Ik ga vast wat kaasblokjes en een droog worstje snijden!
Groet,
Bob
-
aton
Fout ! Paulus (na zijn ongeval ) beweerde dat Jezus IN HEM was, en niet dat de Geest in Jezus was.P. Strootman schreef: Paulus noemde zichzelf een apostel van Christus Jezus d.i. van de Geest, die in Jezus was.
Ha nee he, Paulus is geen denkbeeldig figuur. Dat is de auteursnaam van Saul van Tarsus. Hij is het die de reeks N.T. geschreven heeft, met Christus J. in de hoofdrol. Kun je wat vergelijken met Harry Potter, geschreven door Jo Rowling.Voor mij is Paulus echter een denkbeeldig figuur, net zowel Jezus dat ook voor mij is.
Logisch, Nazareth bestond toen nog niet. Disneyland is ook maar veel later dan de Mickey Mouse cartoons ontstaan.Ik zie Hem 'slechts'als deprefiguratie van de ware Zoon van God, aan wiens beeld alle mensen gelijkvormig moeten worden.Paulus, heeft 'Jezus van Nazareth' nóóit letterlijk aangehaald.
Laten we het dus houden op een soort ' romanfiguur ', zoals King Arthur. Nu ben ik mee.