Hamster in frituurpan
- GetBigFast
- Forum fan
Hamster in frituurpan
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... ster.dhtml
Ik ben geen voorstander van levend frituren, echter vind ik het wel een hypocriete actie. Een krab, kreeft, insect, ect? mag je wel levend koken maar een hamster niet. Ik heb een hamster als huisdier en zal het nooit levend frituren. Waarschijnlijk zou ik het alleen doen met insecten. Blijkbaar ben ik zelf ook een hypocriet.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik ben geen voorstander van levend frituren, echter vind ik het wel een hypocriete actie. Een krab, kreeft, insect, ect? mag je wel levend koken maar een hamster niet. Ik heb een hamster als huisdier en zal het nooit levend frituren. Waarschijnlijk zou ik het alleen doen met insecten. Blijkbaar ben ik zelf ook een hypocriet.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Zelfde poep, andere dag.
Re: Hamster in frituurpan
Een hamster heeft een vachtje en is geen spinachtige.
Als dat een medestudent van mij was zou ik woedebeheersing toe moeten passen. Hoe kan je naderhand nog normaal doen tegen zo iemand!
Als dat een medestudent van mij was zou ik woedebeheersing toe moeten passen. Hoe kan je naderhand nog normaal doen tegen zo iemand!
- GetBigFast
- Forum fan
Begrijp ik hieruit dat jij het niet erg vind om een spinachtige leven te frituren?Wormpje schreef:Een hamster heeft een vachtje en is geen spinachtige.
Zo ja, wat is de redenatie hier achter?
Zelfde poep, andere dag.
Nee, het betekent dat ik denk dat de schattigheidsfactor van de hamster reden is om dat wel te bestraffen en het levend koken van een kreeft toe te staan. Het geldt als huisdier en mensen kennen het als een schattig beestje, en een huisdier frituren (ipv een spinachtige, die gewoon minder sympathie oproept) is veel barbaarser denk ik vanuit de visie van veel mensen, waaronder die rechter.GetBigFast schreef:Begrijp ik hieruit dat jij het niet erg vind om een spinachtige leven te frituren?Wormpje schreef:Een hamster heeft een vachtje en is geen spinachtige.
Zo ja, wat is de redenatie hier achter?
Zeker naar de Young Ones gekeken...
http://www.youtube.com/watch?v=RvrJT3-VIJ4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=RvrJT3-VIJ4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jinny
Ik eet vrijwel alles, onder een voorwaarde dat het dood is en ik peper en zout ter beschikking heb.
-
siger
Een hamster is een zoogdier met een zenuwstelsel dat nauwelijks verschilt van het onze. Je mag best bezwaren hebben tegen het koken van een kreeft of het doodslaan van een mug, maar je kan die dingen niet vergelijken met foltering. En dat is feitelijk het tweede argument: het gaat hier om doelbewust folteren. Wie dat doet is misschien gek maar zeker gevaarlijk. Opsluiten!
Laatst gewijzigd door siger op 14 feb 2012 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zal inderdaad draaien om de aaibaarheid. In China eet je in een restaurant een hond. Doe je dit In Nederland dan ben je gelijk al je klanten kwijt (en vergunning). Voor overtollige hamsters kun je ook bellen naar een dierentuin of iemand die reptielen houdt. Het welzijn van een ander dier bevorder je ermee.Wormpje schreef: Nee, het betekent dat ik denk dat de schattigheidsfactor van de hamster reden is om dat wel te bestraffen en het levend koken van een kreeft toe te staan. Het geldt als huisdier en mensen kennen het als een schattig beestje, en een huisdier frituren (ipv een spinachtige, die gewoon minder sympathie oproept) is veel barbaarser denk ik vanuit de visie van veel mensen, waaronder die rechter.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- GetBigFast
- Forum fan
Ik begrijp dat het komt door de aaibaarheid van het diertje. Echter is het voor mij echt een morale f*ck up.
Dier 1 pijn doen en opeten is dikke fouteboel
Dier 2 pijn doen en opeten is prima
Dier 3 opeten is dikke fouteboel
Het is nu officeel, mensen zijn raar.
Ik vraag me trouwens af hoe mensen zouden reageren als de kreeften gingen schreeuwen...
Dier 1 pijn doen en opeten is dikke fouteboel
Dier 2 pijn doen en opeten is prima
Dier 3 opeten is dikke fouteboel
Het is nu officeel, mensen zijn raar.
Ik vraag me trouwens af hoe mensen zouden reageren als de kreeften gingen schreeuwen...
Zelfde poep, andere dag.
Volgens mij zijn er tot nu toe geen waardeoordelen geuit over het levend verbranden van dieren, enkel verklaringen over waarom het bij die hamster éxtra erg wordt gevonden.
- GetBigFast
- Forum fan
Ik weet bijna niet hoe ik hierop moet reageren. Is het een verwijt? Heb jij het idee dat ik over jou praat? Ik heb geen idee.Wormpje schreef:Volgens mij zijn er tot nu toe geen waardeoordelen geuit over het levend verbranden van dieren, enkel verklaringen over waarom het bij die hamster éxtra erg wordt gevonden.
Het enige wat ik er over kan zeggen is:
Er wordt hier gezamelijk van gedachte gewisseld over een actualiteit en een maatschappelijk moraal/gedrag/gemeengoed. Mijn reacties en gedachtens komen niet alleen voort uit de post die hier worden geplaatst. Mijn opsomming was niet gericht op een poster of direct ontstaan uit 1 reactie van een poster. Deze gedachte zit al jaren in mijn hoofd.
Zelfde poep, andere dag.
-
a.r.
Volgens mij heb ik hierboven een waarde oordeel gegeven, je stopt een levend wezen niet in een pan met kokend water of vet.
Dieren eet ik sowieso niet.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Oké. Het is onzinnig om je aangevallen oid te voelen. Zoals je het schreef leek het erop (voor mij) dat je reageerde op hier geschreven dingen.GetBigFast schreef:Ik weet bijna niet hoe ik hierop moet reageren. Is het een verwijt? Heb jij het idee dat ik over jou praat? Ik heb geen idee.Wormpje schreef:Volgens mij zijn er tot nu toe geen waardeoordelen geuit over het levend verbranden van dieren, enkel verklaringen over waarom het bij die hamster éxtra erg wordt gevonden.
Het enige wat ik er over kan zeggen is:
Er wordt hier gezamelijk van gedachte gewisseld over een actualiteit en een maatschappelijk moraal/gedrag/gemeengoed. Mijn reacties en gedachtens komen niet alleen voort uit de post die hier worden geplaatst. Mijn opsomming was niet gericht op een poster of direct ontstaan uit 1 reactie van een poster. Deze gedachte zit al jaren in mijn hoofd.
Ik doel ook op het verschil kreeft-hamster.a.r. schreef:Volgens mij heb ik hierboven een waarde oordeel gegeven, je stopt een levend wezen niet in een pan met kokend water of vet.