Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.
Blues-Bob schreef: En waarvoor ik door de moderatie met een waarschuwing op de vingers getikt ben, omdat dit een onacceptabele eigenschap van mij is voor dit forum.
Ik ben blij met elke spontane reactie op dit forum, waarvoor men bij kritiek, die niet uit de weg gaat.
Ik kan jou alleen maar zien als een goede bijdrage voor dit forum met een goed voorbeeld van hoe je jezelf mag zijn, ook in je uitingen.
Maar je ook jezelf regelmatig een spiegel kunt (laten) voorhouden en daar consequenties uittrekt, die je ook bespreekbaar laat zijn.
Een voorbeeld voor mij.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik heb nu pas tijd om hier voor het eerst te lezen en te reageren en ik zit met grote ogen reacties hier te lezen. Allemachtig, wat een kritiek op iemand die iets goeds probeert te doen!
Net als BAC heb ik een hond uit het buitenland geadopteerd, begin maar vast stenen te verzamelen zodat je mij ook op oudtestamentische wijze kunt stenigen.
Mijn hond komt uit Spanje (ik zal maar niet de moed hebben de naam van deze geweldige organisatie hier neer te zetten) en ik ben onwijs blij met haar. Ik heb een ticket betaald, ik heb met mijn autootje naar Brussel gereden om haar op te halen. Best wel egoistisch van me, met dit geld had ik tenslotte een klein land van de hongerdood kunnen redden, maar ik heb het allemaal in dat ene domme hondje gepompt dat volgens een aantal hier beter een spuitje had kunnen krijgen.
En weet je, ik ben blij dat ik het gedaan heb ook. Laat het maar een druppel op de gloeiende plaat zijn, het is een druppel waar ik heel veel van houd en vice versa.
Deze spaanse Dobermann en de andere Dobermann die ik hier in Nederland uit een slechte situatie weggehaald heb, zijn mijn maatjes. Door dik en dun.
Julia schreef:
En weet je, ik ben blij dat ik het gedaan heb ook. Laat het maar een druppel op de gloeiende plaat zijn, het is een druppel waar ik heel veel van houd en vice versa.
Deze spaanse Dobermann en de andere Dobermann die ik hier in Nederland uit een slechte situatie weggehaald heb, zijn mijn maatjes. Door dik en dun.
Even een vraagje tussendoor. Je stopt er veel geld in. Zijn er ook dierenartsen die dit soort initiatieven ondersteunen. Die kosteloos hun hulp aanbieden als er gezondheidsproblemen zijn?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Niet dat mij bekend is. Wel een interessant idee, mogelijk zijn er wel dierenartsen die zich hiervoor inzetten. Ik weet alleen dat in het land van herkomst er wel een aantal dierenartsen zich kosteloos inzetten voor de organisatie waar mijn hond weg komt.
Aan de andere kant denk ik: ik heb de keuze gemaakt voor deze honden te zorgen, wat er achter weg komt, ook financieel, is mijn verantwoordelijkheid.
Dat het dan misschien beter de titel zou kunnen hebben van "Mijn rescue honden", valt over te denken en misschien ben ik het wel met je eens daarover.
Dat BAC de term ' rescue honden' gebruikt, komt waarschijnlijk uit mijn voorstel topic, waar ik aangeef 2 rescue honden te hebben. Vervolgens ontstaat verwarring omdat er gedacht wordt dat mijn honden reddingshonden zijn en heb ik uitgelegd wat ik precies bedoelde. Rescued honden, zou ik moeten zeggen.
Volgens mij is BAC n.a.v. toen spontaan dit topic begonnen, omdat daar naar gevraagd is.
@Julia,
Laat ik helder zijn aangezien mijn eerdere post wat verwarring schept, laat mijn eerdere bezwaren je echter niet op het verkeerde been zetten. Als je voornemens bent geld uit te geven aan een huisdier, vind ik het getuigen van goedheid als je extra geld uittrekt om een hond in nood te helpen. Er zijn manieren die veel slechter zijn van het uitgeven van geld. Het is daarbij jullie geld, en hoe dat uit te geven is aan jullie. Ik kan mij de afweging goed voorstellen dat er een overweging gemaakt wordt met in het achterhoofd dat een hond in het buitenland onder vervelender omstandigheden zit te wachten op de dood dan in een Nederlands asiel.
Terechte vragen hierover kunnen zijn of het een druppel op een gloeiende plaat is, of dat het gas onder die plaat gewoon nog door stookt. Maar ook vragen naar de gezondheid en gevaren voor de gezondheid van Nederlandse huisdieren of zelfs mensen vind ik ook relevant. Ook kan ik mij scheve gezichten voorstellen van Nederlandse asielen, omdat ze van dat geld veel meer kunnen dan 1 hond helpen.
Als je al die factoren goed hebt afgewogen kan ik mij goed voorstellen dat, net zoals de voorkeur uit kan gaan voor een adoptiekind uit buitenland laten we zeggen Rusland, dat de voorkeur gaat naar een hond uit Spanje. Natuurlijk gaat die vergelijking wellicht op punten wat mank, maar ik kan mij dus wel degelijk voorstellen dat de dieronvriendelijke omstandigheden die wacht op de dood de doorslag bieden tov honden die in relatieve luxe in Nederland wachten op de dood. Het is een beetje het dilemma of men 1 hond helpt uit verschrikkelijke omstandigheden, of met meerdere honden helpt in relatieve luxe. Het plezier van jullie en jullie honden is jullie van harte gegund.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Julia schreef:Niet dat mij bekend is. Wel een interessant idee, mogelijk zijn er wel dierenartsen die zich hiervoor inzetten. Ik weet alleen dat in het land van herkomst er wel een aantal dierenartsen zich kosteloos inzetten voor de organisatie waar mijn hond weg komt.
Aan de andere kant denk ik: ik heb de keuze gemaakt voor deze honden te zorgen, wat er achter weg komt, ook financieel, is mijn verantwoordelijkheid.
Vaak terecht. Ik vind het dapper om zo ver te gaan. Ik kan me de ethische bezwaren wel indenken. Het is vaak veel geld voor een huisdier. Maar aan de andere kant zou je het ook kunnen uitgeven aan een plat scherm van 120 cm. En dan zeg ik toch dat de keuze om een zwerfhond te adopteren me meer aanspreekt.
Ik zocht een bepaald type hond met een wolf/husky-achtig uiterlijk. Ik vond haar bij een stichting die zielige hondjes uit Spanje en Portugal haalt. Ga ik me schuldig voelen over vliegtickets en/of autokosten? Hahaha, nee, natuurlijk niet. Ik eet nu een sinaasappel die een vliegreis heeft gemaakt vanuit noord Afrika en mijn onderbroek is overgevlogen uit Zanzibar. Daar maakt zelden iemand zich druk om.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)
Het gaat uiteindelijk om keuzes maken. Ik zou elk dier willen helpen, maar dat is helaas een utopie. Voor mijn gevoel is het toch echt de mens die eraan vooraf gaat die het probleem van deze dieren de wereld in helpt. Men neemt een hond, want dat is zo gezellig voor de kinderen. Maar verrek, dat beest moet wel de hort op, ook als het pijpenstelen regent. Dat is al minder, dus laten we hem maar een drol in de achtertuin draaien, dat kan ook wel voor een keertje. En op een gegeven moment geeft een hond meer last dan lust, nietwaar, dus dan brengen we hem maar naar het asiel, daar vinden ze vast een nieuw leuk baasje.
Veel mensen kopen een dier net zo makkelijk als een paar schoenen, en doen hem of haar ook weer net zo makkelijk weg.
Sommigen zijn verantwoordelijk genoeg om actief op zoek te gaan naar een nieuwe baas die goed voor het dier zal zorgen, anderen gooien het beest uit een rijdende auto zodat ze er verder geen omkijken meer naar hebben. En in sommige landen hebben we lucratieve dodingsstations die een aardig zakcentje van de regering krijgen voor elk dier dat daar binnenkomt. Een soort goedbetaalde lopende band euthanasie, zeg maar.
Voor deze bedrijven -want dat is in feite wat ze zijn- is het alleen maar fijn dat mensen hun dieren weggooien als gebruikte tissues, want dat levert meer geld op.
Gelukkig zijn er veel mensen die zich het lot van deze dieren aantrekken en die zich daar voor inzetten. En terecht. Want dieren zijn in feite onschuldig en vogelvrij. Ze kunnen zichzelf niet beschermen en zijn overgeleverd aan mensen.
Ik geef inderdaad liever mijn geld aan zoiets uit, dan aan een nieuwe tv, of een kast vol kleding.
overigens zijn we nu bezig ons spaansje hondje een speurcursus te laten volgen. Zij heeft een natuurlijk talent voor het vinden van dingen op lastige locaties en we hopen in de toekomst haar te kunnen opleiden als 'search and rescue dog'.
Natuurlijk gaat die vergelijking wellicht op punten wat mank, maar ik kan mij dus wel degelijk voorstellen dat de dieronvriendelijke omstandigheden die wacht op de dood de doorslag bieden tov honden die in relatieve luxe in Nederland wachten op de dood. Het is een beetje het dilemma of men 1 hond helpt uit verschrikkelijke omstandigheden, of met meerdere honden helpt in relatieve luxe.
Voor mij was dat inderdaad een belangrijke afweging.
Julia schreef:
Gelukkig zijn er veel mensen die zich het lot van deze dieren aantrekken en die zich daar voor inzetten. En terecht. Want dieren zijn in feite onschuldig en vogelvrij. Ze kunnen zichzelf niet beschermen en zijn overgeleverd aan mensen.
Vaak gaan dit soort zaken langs je heen. Ik werd een aantal jaren geleden hiervan pas bewust door Bridget Maasland. Zij maakt veel promotie voor het lot van zwerfhonden.
Julia schreef:Niet dat mij bekend is. Wel een interessant idee, mogelijk zijn er wel dierenartsen die zich hiervoor inzetten. Ik weet alleen dat in het land van herkomst er wel een aantal dierenartsen zich kosteloos inzetten voor de organisatie waar mijn hond weg komt.
als je is zou kijken op de sites van dit soort organisaties zoals Robustiano, Ace en andere sites dan zie je dat er donateurs zijn uit verschillende hoeken
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
Het importeren brengt echter elders inheemse ziektes naar hier. Zover is evident. Of dit nu daadwerkelijk een ramp genoemd kan worden. Als ik mij goed heb laten voorlichten is het een zaak van blijven vaccineren, zoals we ook met kinderen doen. Bovendien kun je mensen het ook niet kwalijk nemen als ze hun hond meenemen naar de camping in het buitenland.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Beste BAC, ik hoop dat mijn mailtje is aangekomen.
Nu nog een laatste reactie op het Topic, rescue honden.
2 van de 3 honden uit Turkije, Egypte, Thailand, Spanje, die hier naar toe emigreren zijn zo ernstig getraumatiseerd dat ze uiteindelijk.....!
Jazeker hier in het asiel belanden.
Het blijkt vaak dat ze na enige tijd, als ze weer sterk en gezond zijn, gevaarlijk zijn bij kinderen en bij hun eten.
Ze zijn daardoor niet meer herplaatsbaar dus is daar maar één humane oplossing voor.
Raad maar welke?
Je zegt dat je Ringo wel had willen adopteren als je rijker was geweest?
Waarom ben je niet eerst bij jou om de hoek in het asiel gaan kijken als je dan graag een hond redt?
Het is natuurlijk veel cooler om te schrijven hoe jij uit Spanje een hele zielige herder hebt gered.
Dat je daarmee tegelijk het doodvonnis van Ringo tekent dat kan jou natuurlijk niet boeien want jij bent goed bezig.
Jij redt een hond helemaal uit heel ver weg spanje, TOCH!!
Mensen nemen hun eigen beslissingen.
Of het dier staat voorop en je brobeert het beste voor zoveel mogelijk dieren te doen binnen je budget.
Of je redt een hond en roept; "Zeg nou dat ik goed bezig ben" "IK BEN TOCH ZO GOED BEZIG !!"
Nou vooruit dan; ---"BAC is een grote dierenvriend"--- Hiep, hiep, hiep, hoera!
O! En Julia, ook een grote, gróóóóóóte dierenvriend! Ook hiep enz.
Mensen willen straks helemaal geen honden meer uit een asiel in nederland.
De buren hebben hun zielige hondje namelijk in laten vliegen vanaf Guayacam op Isla Margarita.
Dus moeten wij een hond uit Ecuador of op z'n minst uit Mixquiahu Mexico.
Ben ik cynisch? Nou en of ben ik cynisch!
Mason is ook al zo'n mooie herder.
Mason z'n baasje is overleden.
Nou zit Mason daar in Alkmaar in het asiel en hij snapt maar niet waarom z'n baasje hem niet op komt halen, bij elke beweging bij het hek springt hij op. Daar zal die zijn!
Maar nee, geen baasje, hij begint de moed al een beetje op te geven en dat is maar goed ook want dan kost het de verzorger wat minder moeite om hem straks de laatste keer uit te laten voor hij een spuitje krijgt.
Als je Mason wilt redden: 072-5114861
O! En Ringo? Ringo is inmiddels niet meer, die is al naar de hondenhemel.
Is die hond in spanje zieliger? Het zal wel, Mason heeft het niet slecht, z'n hok is verwarmt en hij krijgt te eten.
Moest Ringo eigenlijk niet gered worden? Natuurlijk wel, maar ja? Er was gewoon niemand die hem hebben wou.
Moet Mason niet gered? Het zal wel niet.
Mariacat bedankt voor het plaatsen van die links naar Brooke hospital.
Jim dat ticket voor Shiva is toch door iemand betaald? Of brengt die maatschappij die honden allemaal gratis naar nederland.
Dat geld beteedt aan tickets is weg, vervlogen en verdampt, kerosine in een straalmotor.
Moet iedereen dat zelf weten? Dat moet iedereen zelf weten! punt.
Steen