Kan goed zo zijn Cactus en eerlijk intereseert die man mij zo weinig dat ik zelfs zijn filmpje nooit bekeken heb.
Maar zoals Cruijff reeds zei: elk nadeel heb z'n voordeel. Vrije meningsuiting is belachelijk wanneer het alleen geld voor meningen waar jij het mee eens bent. En vind ik mensen die censuur promoten veel gevaarlijker dat dat geblondeerd fatje.
Gevaarlijke ideeën bestrijd je met retoriek gebaseerd op gezond verstand en niet door censuur want dat is een doosje openmaken waar Pandora nog jaloers kan op zijn.
De anti-koran film van Geert Wilders
Moderator: Moderators
Re: De anti-koran film van Geert Wilders
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
@ Pallieter
Dat filmpje is een aantal malen op de TV getoond en dan zie je dat . Ik ben er ook niet naar gaan zoeken.
Of die man je nu interesseert of niet hij is en blijft voortdurend "in the picture" vanwege zijn onbeschofte en beledigende opmerkingen aan het adres van zijn tegenstanders .
Ook ik ben voor vrije meningsuiting maar er is wel een grens waarbij je die overschrijdt als het extreem beledigend wordt. Mag je b.v. iemand voor hoer uitmaken? Of hoerenjong? Indien dit niet mag of strafbaar is , is dit dan een beperking van de vrije meningsuiting? Zelfs op fora zijn er grenzen gesteld aan het benaderen van een opponent in een discussie. Is dat dan ook een beperking van de vrije meningsuiting?
Natuurlijk kan je je verdedigen tegen onjuiste zaken maar hoe verdedig je je tegen een grove belediging ?
Wilders zegt b.v. : "U bent knettergek". Vrijheid van meningsuiting , hè? Moet je dan gaan bewijzen dat je niet knettergek bent? Ik zou zeggen: Doe eens normaal man!
Dat filmpje is een aantal malen op de TV getoond en dan zie je dat . Ik ben er ook niet naar gaan zoeken.
Of die man je nu interesseert of niet hij is en blijft voortdurend "in the picture" vanwege zijn onbeschofte en beledigende opmerkingen aan het adres van zijn tegenstanders .
Ook ik ben voor vrije meningsuiting maar er is wel een grens waarbij je die overschrijdt als het extreem beledigend wordt. Mag je b.v. iemand voor hoer uitmaken? Of hoerenjong? Indien dit niet mag of strafbaar is , is dit dan een beperking van de vrije meningsuiting? Zelfs op fora zijn er grenzen gesteld aan het benaderen van een opponent in een discussie. Is dat dan ook een beperking van de vrije meningsuiting?
Natuurlijk kan je je verdedigen tegen onjuiste zaken maar hoe verdedig je je tegen een grove belediging ?
Wilders zegt b.v. : "U bent knettergek". Vrijheid van meningsuiting , hè? Moet je dan gaan bewijzen dat je niet knettergek bent? Ik zou zeggen: Doe eens normaal man!
Hier ben ik het geheel mee eens maar Wilders bedient zich vaak van zware beledigende opmerkingen die alleen maar kwaad bloed zetten en geen enkel probleem oplossen. In tegendeel!Gevaarlijke ideeën bestrijd je met retoriek gebaseerd op gezond verstand en niet door censuur want dat is een doosje openmaken waar Pandora nog jaloers kan op zijn.
- Mahalingam
- Ervaren pen
"Ook ik ben voor vrije meningsuiting maar er is wel een grens waarbij je die overschrijdt als het extreem beledigend wordt. "
Wat wij niet als beledigend ervaren wordt door Moslims soms als wel beledigend ervaren. Een Mohammed cartoon b.v. Of een boek van Salmon Rushdi.
Een citaat dat ik tegen kwam (weet niet meer van wie):
Wat wij niet als beledigend ervaren wordt door Moslims soms als wel beledigend ervaren. Een Mohammed cartoon b.v. Of een boek van Salmon Rushdi.
Een citaat dat ik tegen kwam (weet niet meer van wie):
When Europeans accept that freedom of speech should take a back seat to Muslim sensitivities, then Muslims hold it up as proof that they don’t really believe in freedom of speech and that those who insist on it are not following principles, but are deliberately agitating against Muslims.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
- Doppelgänger
- Bevlogen
Deze observatie van Moslims snijdt geen hout. Wat deze mensen voor het gemak even vergeten, is dat de vrijheid van meningsuiting geen absoluut recht is. Dat is ook de reden dat je iemand voor bijvoorbeeld smaad of haatzaaien kunt aanklagen. Het vermeende 'ageren tegen Moslims' bestaat alleen in de belevingswereld van deze Moslims. Het 'recht op lange tenen' of het 'recht om je niet beledigd te voelen' bestaan nu eenmaal niet. In Europa mag je een uitgesproken mening over van alles hebben, inclusief de Islam. Dat Moslims zich om het minste of geringste in hun kruis getast voelen is toch echt hun eigen probleem en heeft niets te maken met actief ageren tegen deze groep.When Europeans accept that freedom of speech should take a back seat to Muslim sensitivities, then Muslims hold it up as proof that they don’t really believe in freedom of speech and that those who insist on it are not following principles, but are deliberately agitating against Muslims.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Totaal niet akkoord dat vrijheid van meningsuiting beledigen uitsluit. Net zoals het Europese hof voor de rechten van de mens dit ook niet doet. Wel is er een verschil tussen beledigen en laster.
Iedere oetlul kan zich beledigd voelen, mijn probleem niet. Omgekeerd dus ook, elke oetlul mag mij gerust beledigen. Stel je voor: moslimpje of gristentje vind evolutietheorie beledigend, dus biologie, chemie, geologie, paleontologie en hoofdrekenen afschaffen? En neen dit is niet karikaturaal! Wie gaat namelijk bepalen wat wel en niet beledigend is.
Nu laster is iets anders: wanneer je stelt dat alle mannelijke moslims per traditie op hun 13 gedwongen worden een geit te neuken dan beledig je niet maar verspreid je laster. Je verkondigt iets als waarheid.
Maar een moslim een geitenneuker noemen mag dan wel veel harder klinken als kaaskop tegen een Nederlander, toch zijn het gelijkaardige beledigingen. En hoewel ik het niet zou aanraden het in iemands gezicht te zeggen kan ik mij er perfect in vinden dat een auteur een racistisch personnage het woord "geitenneuker" in de mond legt.
Iedere oetlul kan zich beledigd voelen, mijn probleem niet. Omgekeerd dus ook, elke oetlul mag mij gerust beledigen. Stel je voor: moslimpje of gristentje vind evolutietheorie beledigend, dus biologie, chemie, geologie, paleontologie en hoofdrekenen afschaffen? En neen dit is niet karikaturaal! Wie gaat namelijk bepalen wat wel en niet beledigend is.
Nu laster is iets anders: wanneer je stelt dat alle mannelijke moslims per traditie op hun 13 gedwongen worden een geit te neuken dan beledig je niet maar verspreid je laster. Je verkondigt iets als waarheid.
Maar een moslim een geitenneuker noemen mag dan wel veel harder klinken als kaaskop tegen een Nederlander, toch zijn het gelijkaardige beledigingen. En hoewel ik het niet zou aanraden het in iemands gezicht te zeggen kan ik mij er perfect in vinden dat een auteur een racistisch personnage het woord "geitenneuker" in de mond legt.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov