Dus een goed betoog scoort objectief gezien punten. Volgens mij motiveert dit. En motivatie is vaak een cruciale factor op een forum. Naast variatie en voldoende inbreng. Maar denken jullie eens hardop. Wat kan er beter, anders of slechter. Er wordt momenteel ook nagedacht over een koppeling met sociale netwerken (facebook, hyves, twitter), maar dat is iets wat zich achter de schermen afspeelt.
Feedback over het forum
Moderator: Moderators
Feedback over het forum
Er komen mensen binnen en er gaan mensen weg. Sinds de oprichting is dit het geval. Maar vanmorgen kreeg ik een mailtje die me even met de neus op bepaalde zaken drukte. Een langzame leegloop. Achteruitgang van kwaliteit. Vorige week was er een topic wat zich bezig hield met het schrijnende tekort aan gelovigen op dit forum. Nu kan dat ook het gevolg zijn van de goede betogen van de tegenpartij. Dus hier valt ogenschijnlijk weinig op af te dingen. Echter de visie op de lange termijn??? Is er een goede verhouding kwaliteit-kwantiteit; lopen wij achter of gelijk met bepaalde ontwikkelingen. Is een toevoeging
wenselijk. Als dit door bijvoorbeeld door 3 mensen wordt gebruikt dan stopt een onderwerp. Buiten het verhaal of dit technisch te realiseren is. Een kantlijn met cijfers, handjes omhoog/omlaag. Om de kwaliteit van iets weer te geven.
Dus een goed betoog scoort objectief gezien punten. Volgens mij motiveert dit. En motivatie is vaak een cruciale factor op een forum. Naast variatie en voldoende inbreng. Maar denken jullie eens hardop. Wat kan er beter, anders of slechter. Er wordt momenteel ook nagedacht over een koppeling met sociale netwerken (facebook, hyves, twitter), maar dat is iets wat zich achter de schermen afspeelt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Feedback over het forum
Het is mij ook opgevallen, maar weet dit aan de kerstdagen en vakantie.
Is dit simpel na te gaan?
Ik denk:
Even afwachten met conclusies trekken.
Aan de andere kant:
Het niveau en beschavingspeil is mi. zwaar opgekrikt.
Vergeleken de voorgaande jaren.
Ik voel me sinds een hele tijd veel meer thuis op dit forum.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Misschien geldt dat niet voor relschoppers ?
Ik heb ook al eens geopperd, dat controverse en pakkende titels ook kijkers en reageerders trekken en daardoor weer meer drukte.
Ik denk, dat je eerst zelf moet uitmaken wat je wil.
Is dit simpel na te gaan?
Ik denk:
Even afwachten met conclusies trekken.
Aan de andere kant:
Het niveau en beschavingspeil is mi. zwaar opgekrikt.
Vergeleken de voorgaande jaren.
Ik voel me sinds een hele tijd veel meer thuis op dit forum.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Misschien geldt dat niet voor relschoppers ?
Ik heb ook al eens geopperd, dat controverse en pakkende titels ook kijkers en reageerders trekken en daardoor weer meer drukte.
Ik denk, dat je eerst zelf moet uitmaken wat je wil.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Minder moderatie of de opzet van de moderatie veranderen en de nadelen daarvan slikken.
- Minder ouwe jongens krentenbrood (of vereist dit toelichting?)
- Format mag iets anders.. forum format faciliteert alleen korte discussies over dingen die recent geplaatst zijn.. als iets 2 weken stil ligt is het totaal niet meer terug te vinden.. wellicht voor iemand die erbij was in de discussie maar niet voor buitenstaanders.
- Format mag iets anders.. forum format faciliteert alleen korte discussies over dingen die recent geplaatst zijn.. als iets 2 weken stil ligt is het totaal niet meer terug te vinden.. wellicht voor iemand die erbij was in de discussie maar niet voor buitenstaanders.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
@Mariakat; gewenning kan ook een rol spelen
Maar ik ben het met je eens dat het feestdagen effect moet wegsijpelen. Echter als ik dit enkele keren opvang dan steek ik de antenne uit.
Volgens mij is de moderatie al behoorlijk op de achtergrond. De toelichting over OJK is denk ik wel wenselijk. Hoe zou jij het format dan willen zien?Samsa schreef:- Minder moderatie of de opzet van de moderatie veranderen en de nadelen daarvan slikken.
Fora met alles rond antennes erin zijn opvallend rustig.
Op de Gaykrant heb ik het nog nooit zo rustig gezien, al dagen.
Een artikel krijgt amper reacties, normaal etaleert men daar zichzelf luid en duidelijk.
Op de Gaykrant heb ik het nog nooit zo rustig gezien, al dagen.
Een artikel krijgt amper reacties, normaal etaleert men daar zichzelf luid en duidelijk.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
a.r.
Samsa schreef:- Minder moderatie of de opzet van de moderatie veranderen en de nadelen daarvan slikken.
Ik ben het met je eens dat discussie onderwerpen vaak moeilijk terug te vinden zijn na verloop van tijd. Ik weet niet of het mogelijk is, maar is er een manier om de zoekfunctie te verbeteren? Sommige woorden komen "te vaak voor" , andere woorden zijn "te kort", soms weet ik een zin....maar dat werkt dan weer niet omdat er teveel woorden in voor komen, soms weet dat iemand "iets" geplaatst heeft, maar kan het dan toch niet teruginden. Kortom als er wat dat betreft iets mogelijk is, is iedere verbetering, hoe klein dan ook, mij zeer welkom.
Overigens wordt er ook op andere fora en nieuwssites niet of nauwelijks gereageerd momenteel.
Aan grofheden en gelovigen bashen wen ik nooit Piet.PietV. schreef:@Mariakat; gewenning kan ook een rol spelen![]()
Dat wordt gewoon veel minder gedaan.
Wel met argumentatie en bij jezelf blijven, discussiëren.
Maar ook dat kan afschrikken.
Hebben we wel gezien bij de discussies van CIP.
De kwaliteit is altijd al wisselend geweest, maar de onbenulligheden verdwenen in de hoeveelheid van goede onderwerpen en discussies.Achteruitgang van kwaliteit.
Hier zou best wel eens een grotere oorzaak kunnen zitten.Vorige week was er een topic wat zich bezig hield met het schrijnende tekort aan gelovigen op dit forum. Nu kan dat ook het gevolg zijn van de goede betogen van de tegenpartij.
Maar dat spreekt de leegloop wegens de slechte kwaliteit tegen.
Te hoge graad van kwaliteit van kennis, met het daarbij behorende taalgebruik, kan overigens ook een flinke drempel zijn voor hoopwerk van berichten.
Voor een discussie moet evenveel kennis aanwezig zijn of minstens een basis waarop kritiek gegrondvest kan zijn, zoals goed kunnen lezen en logisch denken.
Anders worden het monologen van de kennisspuiers.
Of idd. zoals Samsa al aangeeft:
Oude jongens krentebrood van inzenders, die het allemaal met elkaar eens zijn en daarom geen discussies ontlokken.
Daar heeft een buitenstaander ook weinig behoefte aan om zich tussen te mengen.
Zeker als hij, wat betreft het topic onderwerp betreft, geen aanvullingen kan geven.
Pleit voor het argument van de kerst luwte.a.r. schreef: Overigens wordt er ook op andere fora en nieuwssites niet of nauwelijks gereageerd momenteel.
Mensen zijn nu teruggekomen van vakantie en de kinderen gaan weer naar school.
Een paar dagen/weekje afwachten misschien.
Ik zie het ook op andere sites gebeuren zoals b.v christen en atheistenhyves. Alles lijkt al eens gezegd, men weet van elkaar hoe iemand over bepaalde zaken denkt na jaren discusieeren. Het lijkt of mensen discussie moe worden ( ik spreek voor mezelf ).
Soms komen er wat nieuwe leden met een andere mening en dan leeft het wat op, maar wanneer er dan teveel op de man gespeeld wordt vertrekken mensen weer (iets wat ik hier minder zie).
Ik lees best veel mee, soms omdat de kennis me ontbreekt soms omdat anderen al weergeven wat ook mijn mening is.
Er zijn veel meelezers, zeker op het gebied van geloof werkt dit voor mij het beste.
Wel merk ik dat ik zowel op de atheisten hyve als hier me verzet tegen ongenuanceerde reacties over gelovigen. Daar zou ik me minder van aan moeten trekken want zo blijf ik me aangetrokken voelen tot geloof.
Feetback richting moderators zou van mij meer mogen, zeker omdat de kritiek op ander denkende zo makkelijk gegeven wordt.
En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat toch heel moeilijk ligt op Freethinker.
Dus prima deze feetback.
Soms komen er wat nieuwe leden met een andere mening en dan leeft het wat op, maar wanneer er dan teveel op de man gespeeld wordt vertrekken mensen weer (iets wat ik hier minder zie).
Ik lees best veel mee, soms omdat de kennis me ontbreekt soms omdat anderen al weergeven wat ook mijn mening is.
Er zijn veel meelezers, zeker op het gebied van geloof werkt dit voor mij het beste.
Wel merk ik dat ik zowel op de atheisten hyve als hier me verzet tegen ongenuanceerde reacties over gelovigen. Daar zou ik me minder van aan moeten trekken want zo blijf ik me aangetrokken voelen tot geloof.
Feetback richting moderators zou van mij meer mogen, zeker omdat de kritiek op ander denkende zo makkelijk gegeven wordt.
En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat toch heel moeilijk ligt op Freethinker.
Dus prima deze feetback.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
@Jim,
Een voorbeeld; voor mij alles rondom de Cipklacht. Ik heb wel met jou via p.b van gedachten gewisseld maar m.i hoort dat te gebeuren op het forum en niet achter de schermen.
De kritiek op gelovigen gebeurt ook op het forum, waarom de kritiek op freethinker dan achter de schermen hoort begrijp ik niet.
Maar feetback hoeft niet meteen grieven te zijn het kan ook een positieve uitwerking hebben.
Een voorbeeld; voor mij alles rondom de Cipklacht. Ik heb wel met jou via p.b van gedachten gewisseld maar m.i hoort dat te gebeuren op het forum en niet achter de schermen.
De kritiek op gelovigen gebeurt ook op het forum, waarom de kritiek op freethinker dan achter de schermen hoort begrijp ik niet.
Maar feetback hoeft niet meteen grieven te zijn het kan ook een positieve uitwerking hebben.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Sorry ik zal het even wat beter beschrijven, het kwam zomaar in me op die dingen dus kijk maar wat ermee gebeurt, het was een snelle indruk:
Ouwe jongens krentenbrood... bedoelde ik mee... het is een beetje té incrowd soms. Tegenstanders of buitenstaanders worden vrij systematisch af- of weggewerkt. Vandaar dat ik ook schreef: teveel moderatie. Dat het een driehoekje is, of dat het terecht is, laat ik in het midden.. het schrikt gewoon af.. Ben het vaak ermee eens, maar het klimaat kan ook wat te restrictief worden.. ontdekislam praktijken.. het is daar ook behoorlijk stil geweest toen de moderatie zich goed aan de regels ging houden... en ook idioten kunnen onderwerpen aandragen en als alle meningen convergeren naar hetzelfde wordt het wat stil... Vroeger op IRC had je moderatie, dus sommige delen waar alles gezegd kon worden en sommige delen waar je geen schrijfrechten had...maar dat moeten jullie maar bepalen.. Discussie over modereerbeleid is niet mogelijk dus dan zou ik zeggen.. een moderatievrij hoekje voor de flappies..
Wat m´n andere punt betreft.. het format... dat is puur een idee waarvan ik maar zeg dat het het voor mij aantrekkelijker zou maken.. om te ontsnappen aan dat eeuwige waan-de-dag gediscussier zou ik het prettig vinden als bepaalde onderwerpen gewoon een los ´beheer´ en losse plek kregen die ook niet onderaan een lijst verdwijnen... er zijn vele lange topics hier die door sommige mensen behoorlijk goed zijn bijgehouden.. die zijn vaak vrij tijdloos.. die verdwijnen dus ergens in een lijst 12 pagina´s naar beneden..totdat iemand ze bumpt. Gevolg is ook dat de discussie soms opnieuw oplaait tot ergernis van de mensen die het topic wel herinneren.. als voorbeeld die 95 stellingen van Piet (echt een projectje op zich geworden)... een stapeltje evolutie-topics (veel zinnige bijdragen van Heeck bijv die ik continu moet terugzoeken.. geen beginnen aan), Siger had een aantal mooie bundeltjes en Vegan ook wat eco-discussies of over klimaat..
Ik vind die onderdelen dus langzamerhand meer een verzameld werkje met nuttige dingen en ideeen worden en het is eigenlijk zonde dat zoiets dan ergens op pagina 32 van een lijst staat.. en ook dat de personen die toch veel tijd hierin hebben gestoken weinig meer ermee kunnen (discussies die 20 paginas lang zijn maar waarin ook niks meer is te redigeren, etc. zijn ook vrij onhandig).
Oh nu ik het zo teruglees valt me trouwens op dat het weinig te maken heeft met het oorspronkelijke topic hier (namelijk dat het rustig is)... maar de discussie-moeheid slaat soms ook wat mij betreft wat toe.. een reden daarvoor is dat het allemaal verdwijnt en eindeloos opnieuw herhaald moet worden. Ik wil best iets schrijven maar soms heb ik het gevoel dat ik het meer voor mezelf uit frustratie zit neer te pennen dan dat het uberhaupt ergens toe dient..
Vandaar dat ik het dus dit wat ´constructievere´ format eens opper..
Wat het klimaat betreft.. waarom heb ik een plaatje van een schaap met hagelslag ook alweer?
Ouwe jongens krentenbrood... bedoelde ik mee... het is een beetje té incrowd soms. Tegenstanders of buitenstaanders worden vrij systematisch af- of weggewerkt. Vandaar dat ik ook schreef: teveel moderatie. Dat het een driehoekje is, of dat het terecht is, laat ik in het midden.. het schrikt gewoon af.. Ben het vaak ermee eens, maar het klimaat kan ook wat te restrictief worden.. ontdekislam praktijken.. het is daar ook behoorlijk stil geweest toen de moderatie zich goed aan de regels ging houden... en ook idioten kunnen onderwerpen aandragen en als alle meningen convergeren naar hetzelfde wordt het wat stil... Vroeger op IRC had je moderatie, dus sommige delen waar alles gezegd kon worden en sommige delen waar je geen schrijfrechten had...maar dat moeten jullie maar bepalen.. Discussie over modereerbeleid is niet mogelijk dus dan zou ik zeggen.. een moderatievrij hoekje voor de flappies..
Wat m´n andere punt betreft.. het format... dat is puur een idee waarvan ik maar zeg dat het het voor mij aantrekkelijker zou maken.. om te ontsnappen aan dat eeuwige waan-de-dag gediscussier zou ik het prettig vinden als bepaalde onderwerpen gewoon een los ´beheer´ en losse plek kregen die ook niet onderaan een lijst verdwijnen... er zijn vele lange topics hier die door sommige mensen behoorlijk goed zijn bijgehouden.. die zijn vaak vrij tijdloos.. die verdwijnen dus ergens in een lijst 12 pagina´s naar beneden..totdat iemand ze bumpt. Gevolg is ook dat de discussie soms opnieuw oplaait tot ergernis van de mensen die het topic wel herinneren.. als voorbeeld die 95 stellingen van Piet (echt een projectje op zich geworden)... een stapeltje evolutie-topics (veel zinnige bijdragen van Heeck bijv die ik continu moet terugzoeken.. geen beginnen aan), Siger had een aantal mooie bundeltjes en Vegan ook wat eco-discussies of over klimaat..
Ik vind die onderdelen dus langzamerhand meer een verzameld werkje met nuttige dingen en ideeen worden en het is eigenlijk zonde dat zoiets dan ergens op pagina 32 van een lijst staat.. en ook dat de personen die toch veel tijd hierin hebben gestoken weinig meer ermee kunnen (discussies die 20 paginas lang zijn maar waarin ook niks meer is te redigeren, etc. zijn ook vrij onhandig).
Oh nu ik het zo teruglees valt me trouwens op dat het weinig te maken heeft met het oorspronkelijke topic hier (namelijk dat het rustig is)... maar de discussie-moeheid slaat soms ook wat mij betreft wat toe.. een reden daarvoor is dat het allemaal verdwijnt en eindeloos opnieuw herhaald moet worden. Ik wil best iets schrijven maar soms heb ik het gevoel dat ik het meer voor mezelf uit frustratie zit neer te pennen dan dat het uberhaupt ergens toe dient..
Wat het klimaat betreft.. waarom heb ik een plaatje van een schaap met hagelslag ook alweer?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
-
Jinny
Vanwege..... nee, zeg ik niet.
We hebben het linkssubforum.
Daar zouden bewaarwaardige topics in gelinkt kunnen worden.
Geef maar aan en we plaatsen het.
(zou je ook zelf kunnen doen dacht ik)
Scheelt weer zoeken.
We hebben het linkssubforum.
Daar zouden bewaarwaardige topics in gelinkt kunnen worden.
Geef maar aan en we plaatsen het.
(zou je ook zelf kunnen doen dacht ik)
Scheelt weer zoeken.
Op zich vind ik "discussiemoeheid" geen verklaring.
Dat mag misschien waar zijn voor oudgedienden, maar dan verschuift de vraag zich naar waarom nieuwe participanten uitblijven.
(Ik zeg bewust participanten, en niet "leden", aangezien een spambot ook lid is.)
Dat mag misschien waar zijn voor oudgedienden, maar dan verschuift de vraag zich naar waarom nieuwe participanten uitblijven.
(Ik zeg bewust participanten, en niet "leden", aangezien een spambot ook lid is.)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Wellicht is daar nog een slag te maken, ja.PietV. schreef:Er wordt momenteel ook nagedacht over een koppeling met sociale netwerken (facebook, hyves, twitter), maar dat is iets wat zich achter de schermen afspeelt.
Al mag je Twitter wel wegstrepen.
Dat vind ik echt de fastfoodgigant onder de sociale netwerken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford