Ja! Er zijn chemische middelen waarmee getest wordt om een wervelstorm tegen te houden. 
Sommige tsunami gevoelige eilanden houden de tsunami tegen d.m.v. een beschermende en af te sluiten muur. 
Maar dit bedoel je waarschijnlijk niet! 
Nee, dit bedoel ik niet. Ik bedoel het ontstaan zelf van de storm of de tsunami, niet de middelen tot bescherming daartoe.
Natuurverschijnselen die te verklaren en na te bootsen zijn in laboratoria omdat wij mensen over bepaalde wetenschappelijke kennis beschikken! 
Zijn we hierin God's gelijke!?! 
 Wel, we zijn immers naar Zijn beeld geschapen. zie Gen.
En wat is het verschil? 
Of God nu actief of passief de oorzaak is, hij blijft de oorzaak en dus een klootzak! 
 Wij zijn de oorzaak Wim! 
Wijzelf!! Dat is het verschil! Door ons egocentrisch handelen zijn 
altijd anderen de dupe. Dat is wat er met de zondeval gebeurd is. I.p.v. op God gericht, zoals Adam en Eva oorspronkelijk bedoeld en geschapen zijn en het in den beginne was..na het eten van de vrucht bemerkten zij dat ze naakt waren, op zichzelf gericht!, Schaamte deed haar intrede en ze verborgen zich…zie daar het goddeloze geslacht is geboren., kennende goed en kwaad! 
Wat bedoel je met behouden!?! 
 Het eeuwige leven van de ziel.
Heb jij rechtstreeks met God gebeld!?! 
 Zo zou je het inderdaad kunnen stellen ja. We hebben contact mijn geest met zijn Geest. Romeinen 8:16  Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.
En deze God heeft jou persoonlijk gegarandeerd met de gerustellende mededeling dat al deze zieltje een gelukkige plaats in de hemel hebben!?! 
 Ja en zelfs de mensen die geen communicatie/relatie hebben met zijn Geest, kunnen het lezen…waar? de Bijbel! Maar dan moet je wel lezen!!!
Immers, waarom hebben sommige broertjes en zusjes deze ramp overleefd en leven nu in bittere armoede met groot verdriet. 
Sommige van deze kindertjes missen ledematen (amputaties t.g.v. de tsunami). 
Hadden deze broertjes en zusjes, volgens jou redenatie, niet evenveel recht op een gelukzalig plaatsje in de hemel!?! 
 Wie zegt dan dat dat recht verspeeld is? 
Waarom zijn deze broertjes en zusjes veroordeeld om langer te leven op deze zondige planeet!?! 
God is om deze reden een klootzak!

Begin met jezelf Wim! Hun lot gaat jou blijkbaar zeer aan het hart… hoeveel heb je er al geadopteerd om het leed enigszins proberen te verzachten? Heb je naaste lief, staat er, meer dan jezelf!…Acht de ander uitnemender..Moeilijk? Yep…da’s God. Wie niet haat zijn eigen leven kan mijn volgeling niet zijn. Confronterend? Yep, again. Daarom zijn er maar weinigen die het willen aannemen…men luistert nl. liever naar zijn eigen verzinsels. Wij verzuimen onze taak en dan krijgt God de schuld? Is dat rechtvaardigheid Wim? Kijk ‘ns in de spiegel! Oef, als ik hier over nadenk word ik klein, heel klein…..
Of God is een klootzak omdat hij weigert om ook maar aan één persoon uit te leggen wat de Goddelijke criteria zijn bij het onderscheid maken tussen deze broertjes en zusjes 
Ho, stop hier! Wat is de centrale boodschap uit de Bijbel? Ongeacht de verschillende leringen over dopen, handenoplegging etc.? DE Goddelijke criteria Wim, is er slechts één. Die van Jezus Christus himself!!! 
Romeinen 6:4  Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen.
Door Hem is onze oude lichaam (het vleselijke, ik ga ervan uit dat je inmiddels weet wat dit betekent, zo niet, geef je maar een gil) begraven. Wat houdt dat in? Wij zoeken niet langer de begeerten die dit aardse leven ons biedt. Het leven hier op aarde is ons niet heilig…Begrijp je dit? Wij zoeken de dingen die van boven zijn (vanuit de hemel), which is het wandelen in nieuwheid des levens. Het afgelegd hebben van de eigen begeerten (verlangens) etc. etc. M.a.w. 
ik ben niet meer het middelpunt in 
mijn leven maar God is dat. Alles ter wille van Hem….
En jou bewijzen voor Noach's leeftijd zijn!?! 
 De Bijbel. 
 Nee, maar we dwalen af denk ik. Ik heb hier een andere mening over maar dat wordt denk ik een redelijk theologisch verhaal. Als je daarover verder wilt gaan open je er maar een nieuw topic over. 
Is de aarde in zes dagen geschapen? 
 Ja, maar over de lengte van de dagen kunnen we discussieren. Ik geloof niet in de 6 dagen van 24 uur...
Is de aarde maar 6000 jaar oud volgens jou? Dit zou wel zo moeten zijn! 
Waarom? M.i. zit er een gap (heb je toch nog je God van de gaps) tussen Gen. 1:1 en Gen. 1:2
Lees zelf de Bijbel er maar op na en reken de afstamlijnen terug naar Adam en Eva toe! 
Dit is al eens gedaan door een middeleeuwse bisschop? 
 Klein probleem. De moderne mens zoals we deze nu kennen bestaat vanaf de 6e dag. om dan te stellen dat de aarde even oud is, lijkt me niet helemaal correct. Dan slaan we immers de 1e 5 dagen over en het begin…incl. de gap....
Is de aarde plat? 
 Ziet ie er plat uit? Hier handelt het niet om geloof, je kunt toch immers zien dat ie rond is...please..