is wetenschap wel zo betrouwbaar?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: is wetenschap wel zo betrouwbaar?

Bericht door Erik »

Mypos schreef:Er is wel wat mis met een groot deel van de wetenschap aangezien de meeste wetenschappers erg rigide en kortzichtig zijn in hun stellingen
Nu haal je dogmatisch gelovigen en wetenschappers door elkaar.
Let toch eens op.

Jagang heeft je weer eens uit de brand moeten helpen, doe nou zelf ook eens moeite, zou wel zo netjes zijn.
Of ben je echt zo naïef en bijgelovig als ik denk?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jim schreef:Mypos, je begint te trollen, stop daarmee.
Eerstvolgende niet volgens de regelen der kunst onderbouwde opmerking van jou is goed voor een waarschuwing en een enkeltje uitgang.
Ow is dat zo Jim?

En hoe is mijn opmerking dat niet onderbouwd? Moet ik nog de betekenis van een Theorie erbij linken ofzo?

En als we het dan toch over de regels hebben hier. Volgens mij staat er duidelijk in de regels dat je mensen niet uit mag schelden toch? Waarom geef je daar geen waarschuwingen voor?
Zo word ik regelmatig uitgescholden op dit forum en heb ik daar nog nooit een waarschuwing voor gezien. Zo wordt ik in dit draadje uitgemaakt voor iemand van de domste soort. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 59&t=10128" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus ipv je pijlen op mij te richten omdat je het niet met mij eens bent kun je ook eens als een goeie objectieve mod je pijlen op anderen richten die gewoon veel erger als mij de regels overtreden.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Mypos schreef:En hoe is mijn opmerking dat niet onderbouwd?
Door het ontbreken van elk mogelijk bewijs.
Mypos schreef:Moet ik nog de betekenis van een Theorie erbij linken ofzo?
Dat heeft Jagang zelfs voor je moeten doen!
Maar daar besteed je natuurlijk geen aandacht aan omdat het niet in je straat past.
Mypos schreef:Volgens mij staat er duidelijk in de regels dat je mensen niet uit mag schelden toch?
En die regels gelden voor jou blijkbaar niet, want het topic waar je naar verwijst verzuim je hier te melden dat het "schelden" vooral een reactie is op de manier waarop jij mensen aanduidt.

Zodra je zelf die regel overtreed denk ik dat je het zelf vast ook niet erg vind om voor rotte vis uitgemaakt te worden.

Wat ik vooral merk is dat je dit soort zielige truukjes vooral gebruikt om geen antwoord op zaken die er toe doen te geven.
M.a.w. je wilt onder de discussie uit komen, en ik weet wel waarom. :lol:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik blijf bij mijn reactie op jouw klacht tegen Jim, Mypos.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effect
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

pallieter schreef:Ik blijf bij mijn reactie op jouw klacht tegen Jim, Mypos.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effect
Sja zou zo maar kunnen. Maar ik twijfel er wel over hoor. :D
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mypos,
Pak rustig op waar je was gebleven:
Antwoord op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p309830" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo mogelijk ook nog je onderbouwing voor het bestaan van leylijnen, want die staat ook nog open.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Mypos de internet-trol Theorie er even bijgezocht, het lijkt me dat we die, gezien jouw gedrag op dit forum als betrouwbaar kunnen kwalificeren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet" onclick="window.open(this.href);return false;)

Je krijgt van mij tot 16.00 uur vandaag om de vraag/vragen van Heeck onderbouwd te beantwoorden, gebeurt dat niet dan zwaaien we je bij de achterdeur voorgoed uit.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Aangepast door a.r. (bovenstaande post van mij uit deze post verwijderd!)

Dus ik ben verplicht om antwoord te geven op vragen hier? Wist niet dat forums een soort van rare dictatuur waren waar je niet eens vrijheid van meningsuiting hebt.

Als dat zo is, dan zal ik zeggen ban me maar gelijk aangezien jullie toch het liefst mensen op jullie forumpje hebben die het met elkaar eens zijn en in grote lijnen dezelfde denkbeelden delen.

En trouwens voor het gemak maar niet ingaan op de beledigingen die volgens de regels verboden zijn op het forum en die te pas en te onpas door verschillende posters hier gebruikt worden. Hoezo mensen de hand boven het hoofd houden?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Wetenschapsfilosofie verplicht vak op school.

Van Bendegem, leidt ons aub uit deze donkere tijden. [-o<
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

aangezien jullie toch het liefst mensen op jullie forumpje hebben die het met elkaar eens zijn en in grote lijnen dezelfde denkbeelden delen.
Ik heb precies het tegenovergestelde idee. De mensen hier lijken juist graag te willen discussiëren met mensen met andere meningen. Vandaar dat ze ook zo veel op jou (Mypos) reageren met de vraag je ideeën te onderbouwen. Maar die onderbouwingen komen maar niet.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Nou is dat even mooi Mypos!
Kun je zonder in te moeten gaan op alle aan jou gestelde vragen hier geband worden.
Precies waar je de hele tijd op uit bent.
Het was voor jou nog de enige manier om je hier uit te redden zonder helemaal voor lul te staan.
En je kunt ook nog die dictators hier de schuld geven.
Grappig dat je niet lijkt te beseffen dat een oplettende lezer hetanders ziet dan jij.
Jij bent weer een bevestiging van hoe triest het gesteld is met de denkvaardigheden van de doorsnee gelovige.
Hoe triest!

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mypos schreef:Dus ik ben verplicht om antwoord te geven op vragen hier? Wist niet dat forums een soort van rare dictatuur waren waar je niet eens vrijheid van meningsuiting hebt.

Als dat zo is, dan zal ik zeggen ban me maar gelijk aangezien jullie toch het liefst mensen op jullie forumpje hebben die het met elkaar eens zijn en in grote lijnen dezelfde denkbeelden delen.

En trouwens voor het gemak maar niet ingaan op de beledigingen die volgens de regels verboden zijn op het forum en die te pas en te onpas door verschillende posters hier gebruikt worden. Hoezo mensen de hand boven het hoofd houden?
Als er één is waar al veel te lang en veel te veel handen boven een enkel hoofd is gehouden dan is het Mypos wel.
Van mij mag de ban ingaan en blijvend zijn.
Een aardig idee: 23:59 lijkt me wel een leuke tijd voor de hekkesluiter van de 2011 banlijst.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Sytse,

Nogmaals: kun je die voorbeelden noemen waar je al in je eerste post naar verwijst?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mypos schreef:En hoe is mijn opmerking dat niet onderbouwd? Moet ik nog de betekenis van een Theorie erbij linken ofzo?
Ik ben zo vrij geweest om dat alvast voor je te doen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Mypos has left the building Jagang.
Back on topic.
Plaats reactie