In Nederland zou eenzelfde wet moeten komen.Woedende reacties in Turkije. Het Franse parlement nam gisteren een wet aan die het ontkennen van de genocide op de Armeniërs in 1915 strafbaar stelt. Turken ontkennen dat er sprake was van genocide. De Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppé probeerde de boel nog te sussen en riep Turkije op om niet te heftig te reageren op de nieuwe wet.
De Armeense Genocide.
Moderator: Moderators
De Armeense Genocide.
De Armeense Genocide en Frankrijk.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Chinaman
- Diehard
Re: De Armeense Genocide.
De Turken hebben snel gereageert. Wat stukjes over de Turkse reactie...
http://www.huffingtonpost.com/2011/12/2 ... 64990.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aan de andere kant heeft een van mijn favorite bands System of a Down er een film over gemaakt.
http://polizeros.com/2006/12/07/system- ... cumentary/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder heeft er naar mijn weten genocide plaats gevonden toendertijd.
http://www.huffingtonpost.com/2011/12/2 ... 64990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder ook nog een hoop mensen die in Frankrijk protesteren tegen de armeense genocide wet...France Armenia Genocide Bill: Turkey Withdraws Ambassador
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan halted bilateral political and economic contacts, suspended military cooperation and ordered his country's ambassador home for consultations. Turkey argues France is trampling freedom of expression and that French President Nicolas Sarkozy is on a vote-getting mission before April presidential elections.
France formally recognized the 1915 killings as genocide in 2001, but provided no penalty for anyone refuting that. The bill passed Thursday sets a punishment of up to one year in prison and a fine of euro45,000 ($59,000) for those who deny or "outrageously minimize" the killings, putting such action on par with denial of the Holocaust.
The diplomatic riposte by Turkey over the vote by lawmakers in France's lower house, the National Assembly, may get even tougher. It hurts ties as both NATO members are involved in international efforts for peace from Syria to Afghanistan.
"Our measures and precautions will come to life stage-by-stage according to France's position," Erdogan told reporters in Ankara.

Aan de andere kant heeft een van mijn favorite bands System of a Down er een film over gemaakt.
http://polizeros.com/2006/12/07/system- ... cumentary/" onclick="window.open(this.href);return false;
System of a Down releases Armenian genocide documentary
Stepan Haytayan is the grandfather of Serj Tankian, the lead singer of System of a Down. Haytayan is a survivor of the Armenian genocide where 1.5 Armenians were slaughtered by Turks in 1915.
The band has made a documentary about it, Screamers. It deals with the genocide and the continued refusal of many to accept that it happened.
Verder heeft er naar mijn weten genocide plaats gevonden toendertijd.Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Waarom is het ontkennen van dit soort zaken strafbaar? Valt dit niet onder vrijheid van meningsuiting?
Mee eens. Hetzelfde vind ik voor de holocaust gelden.Berjan schreef:Waarom is het ontkennen van dit soort zaken strafbaar? Valt dit niet onder vrijheid van meningsuiting?
Wie ontkent dat deze dingen gebeurd zijn heeft bijna zonder twijfel een duister motief om dit te doen, maar dat neemt niet weg dat het binnen de grenzen van de vrijheid van meningsuiting valt.
Zeggen dat het niet gebeurd is is niet hetzelfde als zeggen dat het goed is dat het gebeurd is.
Het ene is een absolute bewering die wel of niet klopt, het andere is een mening en kan geïnterpreteerd worden als haatdragende taal, 'hate speech'. Het is jammer dat Turkse nationalisten en neonazi's de geschiedenis verkeerd presenteren zonder de wet te overtreden, zodat ze niet aangepakt kunnen worden.
Maar van de vrijheid van meningsuiting blijf je af.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
- Mark Twain
- Jabba de Hut
- Forum fan
Het Britse rijk en de Russen zijn volledig verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Zij waren de ophitsers. Alles wordt belicht en in geuren en kleuren beschreven vanuit Armeense en westerse zijde. Voor het verhaal van de Turkse zijde is geen aandacht. Wie weet dat er 523 000 Turken zijn vermoord door Armeniers? Weinigen.
Wat zou Nederland doen als veel Marokkanen iedere dag tientallen, honderden Nederlanders zouden vermoorden? Honderd jaar geleden en nu?
Wat zou Nederland doen als veel Marokkanen iedere dag tientallen, honderden Nederlanders zouden vermoorden? Honderd jaar geleden en nu?
Natuurlijk is de Turkse reactie schandalig, maar het ontkennen van genocide zou niet strafbaar moeten zijn.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Ik krijg een bijzonder nare smaak in mijn mond bij die demonstraties moet ik zeggen. Waarvoor demonstreer je dan precies? Vrijheid van meningsuiting? Het recht om een ander woord te geven aan handelingen die tot de dood hebben geleid van een half miljoen mensen?? Dat Frankrijk een beetje selectief principieel is staat helemaal los van hoe misselijk ik het vind om massaal te gaan demonstreren dan...notabene alle betrokkenen zijn overleden.. ik kan mij niet voorstellen dat men daar staat omdat men fanatiek voorstander is van een correcte geschiedschrijving, dit is gewoon dat Turkse nationalisme dat weer opspeelt..
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
- Jabba de Hut
- Forum fan
Jullie zijn jarenlang gehersenspoeld door de westerse media. Het heeft niets met Turkse nationalisme te maken maar wat onze opa 's en oma 's hebben meegemaakt maar dat wordt nooit belicht in de westerse media. 99,99% van de Nederlanders, 100% van de christenen, 99% van de westerlingen en zelfs Chinaman "weten" dat het een genocide was.Samsa schreef: ik kan mij niet voorstellen dat men daar staat omdat men fanatiek voorstander is van een correcte geschiedschrijving, dit is gewoon dat Turkse nationalisme dat weer opspeelt..
Selektieve, manupilatieve en politieke nieuwsgeving.
-
a.r.
Jabba, allereerst: leed is leed! Of "jullie" zoals jij het noemt ("de westerse mens" bedoel je neem ik aan?) en daar wens jij niet bij te horen, zo begrijp ik uit je post? Ik wil graag wát bewijs zien dat eea selektieve, manupilatieve en politieke nieuwsgeving is en/of is geweest. Wat zou de reden zijn dat journalisten die genocide verzonnen hebben?
Er zijn geen 523 000 Turken vermoord door Armeniërs.Jabba de Hut schreef:Het Britse rijk en de Russen zijn volledig verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Zij waren de ophitsers. Alles wordt belicht en in geuren en kleuren beschreven vanuit Armeense en westerse zijde. Voor het verhaal van de Turkse zijde is geen aandacht. Wie weet dat er 523 000 Turken zijn vermoord door Armeniers? Weinigen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jabba, ik weet helemaal niks van wat de Turken ermee te maken hebben, laat staan wat er gebeurd is. Daar schreef ik ook niks over.. Dat er een half miljoen mensen morsdood zijn lijkt me niets om toe te juichen.. dat jouw opa en oma ook een klotetijd hebben gehad doet weinig af aan dat er zoveel mensen dood zijn...Jabba de Hut schreef: Jullie zijn jarenlang gehersenspoeld door de westerse media. Het heeft niets met Turkse nationalisme te maken maar wat onze opa 's en oma 's hebben meegemaakt maar dat wordt nooit belicht in de westerse media. 99,99% van de Nederlanders, 100% van de christenen, 99% van de westerlingen en zelfs Chinaman "weten" dat het een genocide was.
Selektieve, manupilatieve en politieke nieuwsgeving.
Dat je dan met turkse vlaggen op een plein gaat staan zwaaien ... dat is gewoon kotsmisselijk... Beetje als Duitsers die op herdenkingsdag een groot bier en worstfeest gaan houden en met de Duitse vlag wapperen omdat hey het waren dan wel een paar miljoen joden maar hun opa en oma hadden ook 3 winters lang alleen maar knolraap op het menu hoor..
Dat hele genocide gedoe is gewoon papierwerk oke? Wat maakt het uit hoe je het noemt.. feit is dat er een half miljoen mensen dood zijn gegaan en dat er Turken bij betrokken waren... als het goed is zou je dan ergens je vlaggetjes en je schmink in de kast moeten laten ipv op een plein een soort feestje te gaan vieren...
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”

Boee!! het was geen genocide!! Het was gewoon een slecht geregeld openbaar vervoer!! Yashasin Turkiyeee lang leve Erdogan...
- Jabba de Hut
- Forum fan
Kijk dat bedoel ik nou. Alleen "bewijzen" van Armeense zijde. Alleen lullig dat de bovenste foto beenderen zijn van gegenocideerde Turken door Armenen. Oeps...
Het is allemaal andersom hoor. Zelfs de Noord-Amerikaanse Indianen, van wie vele stammen van een duidelijke Turkse afkomst zijn, zijn gegenocideerd door Europeanen.
Diverse fora afstruinend zie je steeds een welles nietes verhaal en dit wordt het waarschijnlijk ook hier waar ik niet echt zin in heb als mensen niet voor rede vatbaar zijn.
Hier http://www.joop.nl/wereld/detail/artike ... te_sussen/ heb je een voorbeeld.
Ook al komen de Turken met tonnen aan bewijzen en weerwoorden dan nog worden ze niet geloofd, geen enkel woord! http://www.9lives.be/forum/politiek-act ... je-58.html
En hier nog een link dat als het al vermeld word dan beschreven als propaganda http://www.ermenisorunu.gen.tr/english/ ... lists.html want het is tenslotte niet pro-genocide. Maar Cluny weet het vast beter hij was er bij.
Verder zou ik de werken van Armand Sag lezen, die heeft al zoveel voorwerk gedaan.
Als je echt eerlijk bent ga je op onderzoek uit en kom je met foto 's en films van Turkse slachtoffers DOOR Armeniers.
Het is allemaal andersom hoor. Zelfs de Noord-Amerikaanse Indianen, van wie vele stammen van een duidelijke Turkse afkomst zijn, zijn gegenocideerd door Europeanen.
Diverse fora afstruinend zie je steeds een welles nietes verhaal en dit wordt het waarschijnlijk ook hier waar ik niet echt zin in heb als mensen niet voor rede vatbaar zijn.
Hier http://www.joop.nl/wereld/detail/artike ... te_sussen/ heb je een voorbeeld.
Ook al komen de Turken met tonnen aan bewijzen en weerwoorden dan nog worden ze niet geloofd, geen enkel woord! http://www.9lives.be/forum/politiek-act ... je-58.html
En hier nog een link dat als het al vermeld word dan beschreven als propaganda http://www.ermenisorunu.gen.tr/english/ ... lists.html want het is tenslotte niet pro-genocide. Maar Cluny weet het vast beter hij was er bij.
Verder zou ik de werken van Armand Sag lezen, die heeft al zoveel voorwerk gedaan.
Als je echt eerlijk bent ga je op onderzoek uit en kom je met foto 's en films van Turkse slachtoffers DOOR Armeniers.
De titel van het topic is: De Armeense Genocide.
1] De Turk ontkent.
2] De Turk krijgt voldoende info en kan niet meer ontkennen.
3] De volkerenmoord was volgens dezelfde Turk eigen schuld dikke bult.
Dit ééntweedrietje is dan nog het betere resultaat want meestal blijft het bij 1.
1] De Turk ontkent.
2] De Turk krijgt voldoende info en kan niet meer ontkennen.
3] De volkerenmoord was volgens dezelfde Turk eigen schuld dikke bult.
Dit ééntweedrietje is dan nog het betere resultaat want meestal blijft het bij 1.
Jabba,
Met alle respect maar die nationalistische tumor in je kop heeft elke zinnige gedachte onmogelijk gemaakt. Het gaat hier niet om schuld, het gaat ook niet om Turkse slachtoffers die ergens anders zijn gevallen, het gaat om dat trotse gepis en gezwaai met de vlag op het moment dat er een boel doden te betreuren zijn. Er ZIJN Armeniers doodgegaan, en het waren er niet een paar, en jij mag noemen hoe je dat wil, het feit is dat ze dood zijn. Dat is bar treurig...
Ik snap niet dat je je daar niet druk om maakt, ik kan me nog herinneren hoe stompzinnig dramatisch men deed toen er wat militairen door de PKK werden gepakt laatst of wat te denken van de stampij die Turkije maakte toen er een paar gekken op een zogenaamde vredesboot door het Israelische leger naar het paradijs werden geschoten... Waarom druk maken om 10 losers op een bootje als je een half miljoen doden al onder het tapijt probeert te moffelen he?
Met alle respect maar die nationalistische tumor in je kop heeft elke zinnige gedachte onmogelijk gemaakt. Het gaat hier niet om schuld, het gaat ook niet om Turkse slachtoffers die ergens anders zijn gevallen, het gaat om dat trotse gepis en gezwaai met de vlag op het moment dat er een boel doden te betreuren zijn. Er ZIJN Armeniers doodgegaan, en het waren er niet een paar, en jij mag noemen hoe je dat wil, het feit is dat ze dood zijn. Dat is bar treurig...
Ik snap niet dat je je daar niet druk om maakt, ik kan me nog herinneren hoe stompzinnig dramatisch men deed toen er wat militairen door de PKK werden gepakt laatst of wat te denken van de stampij die Turkije maakte toen er een paar gekken op een zogenaamde vredesboot door het Israelische leger naar het paradijs werden geschoten... Waarom druk maken om 10 losers op een bootje als je een half miljoen doden al onder het tapijt probeert te moffelen he?