Kim Jong-Il overleden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mypos
Banned

Re: Kim Jong-Il overleden

Bericht door Mypos »

Het lijkt me wel duidelijk dat Chinaman hier objectieve informatie neerzet en Jagang (zoals gewoonlijk) zijn totaal niet objectieve mening hier neerzet.

Bedankt Chinaman!
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Je zou bijna gaan denken dat iemand hier de pik op me heeft. :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Jagang schreef:Je zou bijna gaan denken dat iemand hier de pik op me heeft. :lol:
*doet lolbroek en grapjas aan*
Trek het je niet aan, vuile graaiende kapitalist. :D
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mypos drogredeneerde eerder in dit topic.
Het gaat me vooral om dit stukje:
De bevolking lijdt regelmatig honger, maar de regering besteedt wel veel geld aan atoombommen en andere wapens

Het doet me denken aan een heleboel andere landen zoals de VS en zelfs Nederland investeert nu nog in de JSF en andere wapens terwijl er steeds meer mensen onder de armoedegrens zakken.

Weer een mooi voorbeeld van hoe de media mensen manipuleert door een bepaalde leider als enorm wreed neer te zetten terwijl het o zo nobele Westen er precies dezelfde praktijken op nahoudt (in iets mindere mate)
Mypos schreef:Het lijkt me wel duidelijk dat....................
Wat Mypos duidelijk lijkt voor hemzelf, is het bijna altijd niet voor anderen.
Duidelijk voor Freethinkers die wel een bullshitfilter hebben bedoel ik dan, forummers die de bullshit van Mypos al dan niet uit eigen koker met liefde uitgebreid beschrijven en deze dan verre van zich werpen.
Chinaman lijkt zich opgeworpen te hebben als verdediger van deze stalinistische heilstaat en gedraagt zich als een amateur commupropaganda schrijvertje van Noord Korea.
Mypos vindt alles prachtig als het maar anti-westers en/of anti-kapitalistisch is.
Het prostalinistich Noord Korea standpunt van beiden lijkt mij wel duidelijk.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Feitelijk heeft de legertop daar alle macht in handen. De Kim-dynastie is slechts een dekmantel om het volk te manipuleren. Ik denk dat er weinig zal veranderen. De opvolger zal een vergelijkbaar stropoppetje zijn van het al bestaande regime.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Mypos schreef:Het lijkt me wel duidelijk dat Chinaman hier objectieve informatie neerzet en Jagang (zoals gewoonlijk) zijn totaal niet objectieve mening hier neerzet.

Bedankt Chinaman!
Beste Mypos, met velen hier valt moeilijk te communiceren omdat ze allang hun mening klaar hebben, ik ben wel blij met de commentaren die er gegeven zijn, die mij al "bestempelt" hebben, daarom juist omdat duidelijk is dat deze personen weinig of niks weten van de geschiedenis daar... En vaak met hun commentaar mij een hoop lachbuien geven. Gelukkig heb ik veel geleerd van mijn Z koreaanse en N koreaanse medestudenten tijdens mijn studie over dingen die men in het mainstream nieuws nouwelijks leest... DIt gezegd te hebben gebruik ik vaak een schrijfstijl die China (express) ophemelt, juist om gebrainwashte reacties van anderen uit te lokken. Soms is het niet echt eerlijk wat ik doe daar ik wat China en zijn geschiedenis betreft (plus aanverwante zaken en landen) meer weet dan de gemiddelde westerling die de meeste van zijn info alleen van de Mainstream krijgt, daardoor is het veel gemakkelijker voor mij om de juiste info op het web te vinden...

Verder blijf ik bij mijn standpunt, een ideologie invoeren in een ding (Russen) maar direct USA legers daar plaatsen en basissen bouwen is gewoonweg (USA) imperialisme. Het land was heel erg lang bezet door de Jappen, daarna viel een machtsvacuum, dat vacuum had gewoon door de koreanen zelf moeten worden gevult, en het leidde tot een burgeroorlog, dat allemaal is zaak voor de Koreanen en niet voor buitenlandse legers die allemaal lugubere deals sluiten met generaals en andere politici in Z korea...

De Zuid koreanen leefden lang (en nog steeds) lang in onderdrukking gesponsert door de USA, met USA leiders die alles best vonden als hun Yankee legers er maar gestationeert konden blijven... Despoten en Dictators werden gesponsert door het westen, immers konden die wel handelen met het westen zonder sancties, en tegenwoordig lijkt het een stuk vrijer, maar is dit slechts schijn, Z korea heeft nog steeds geen soevereiniteit en moet gewoon luisteren naar bezetter USA, alleen ziet de PR er nu wat beter uit,
Wat geschiedenis over Z Korea...
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Korea" onclick="window.open(this.href);return false;
The 1953 armistice, never signed by South Korea, split the peninsula along the demilitarized zone near the original demarcation line. No peace treaty was ever signed, resulting in the two countries remaining technically at war. At least 2.5 million people died during the Korean War.[14]
View of Seoul's Gangnam district in 2009
Namdaemun is a historic pagoda-style gateway.

In 1960, a student uprising (the "4.19 Revolution") led to the resignation of the autocratic President Syngman Rhee. A period of political instability followed, broken by General Park Chung-hee's military coup (the "5.16 coup d'état") against the weak and ineffectual government the next year. Park took over as president until his assassination in 1979, overseeing rapid export-led economic growth as well as severe political repression. Park was heavily criticised as a ruthless military dictator, although the Korean economy developed significantly during his tenure.

The years after Park's assassination were marked again by political turmoil, as the previously repressed opposition leaders all campaigned to run for president in the sudden political void. In 1979 there was Coup d'état of December Twelfth by General Chun Doo-hwan. After the Coup d'état, Chun Doo-hwan planned to rise to power with several measures. On May 17, Chun Doo-hwan forced the Cabinet to expand martial law to the whole nation, which had previously not applied to Jeju-do. The expanded martial law closed universities, banned political activities and further curtailed the press. Chun assumed the presidency by the event of May 17, triggering nationwide protests demanding democracy, in particular in the city of Gwangju, where Chun sent special forces to violently suppress the Gwangju Democratization Movement.[15]

Chun subsequently created the National Defense Emergency Policy Committee and took the presidency according to his political plan. Chun and his government held Korea under a despotic rule until 1987, when a Seoul National University student, Park Jong-chul, was tortured to death.[16] On 10 June, the Catholic Priests Association for Justice revealed the incident, igniting huge demonstrations around the country.
EN gedurende geheel die tijd was Uncle Sam en zijn legerbassisen er gestationeert en werkte samen met de machthebbers... De meeste Z koreanen zijn nu al zo erg lang geindoctrineert dat ze denken dat ze de Ammies nodig hebben, maar het zijn juist de USA die deze situatie gecreert hebben... En nog steeds is van soeverniteit geen sprake,

Dan met de "Sunshine Policy" werd toenadering naar elkaar gezocht, maar de latere president Lee van Z Korea maakte daar weer een einde aan wat de spanningen dus weer lieten oplopen, de noorderlingen wilden dit eigenlijk voortzetten, maar het Zuiden maakte dit onmogenlijk.
In June 2000, as part of president Kim Dae-Jung's "Sunshine Policy" of engagement, a North–South summit took place in Pyongyang, the capital of North Korea. Later that year, Kim received the Nobel Peace Prize "for his work for democracy and human rights in South Korea and in East Asia in general, and for peace and reconciliation with North Korea in particular."[18
(weer nieuwe etiketten??? ach ja klinkt beter dan "Abject)
Maar velen lijken zich opgeworpen te hebben als verdediger van deze USA imperialistische heilstaat en gedragen zich als een amateur CIA propaganda schrijvertjes van USA :mrgreen:

De USA moet gewoon opzouten daar, het heeft daar helemaal niks te zoeken, Korea was geen agressor in WO2 en daarom zijn buitenlandse legers daar gewoon bezetting en overheersing. :twisted:
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bekijk de noordkoreaanse samenleving vanaf 1945.
Wat is er nu mis in deze samenleving wat was er afgelopen periode 1945-2011 mis in Noord Korea?
Volgens mij heeft Chinaman nagelaten een fatsoenlijke inventarisatie te maken en is veel te snel van start gegaan met zijn pro-stalinistische propagandapraatjes.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Er is heel wat mis met de N Koreaanse samenleving, maar dat is aan de N koreanen zelf om dat op te lossen, niet door buitenlandse bezetters. Verder als je echt goed zou lezen en je roze bril afneemt, dan zie je dat ik nergens Pro Kim en zijn N Koreaanse dynasty ben.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Chinaman schreef:hebben, daarom juist omdat duidelijk is dat deze personen weinig of niks weten van de geschiedenis daar..
30%vd Koreaanse bevolking verhongert, heeft geen onderwijs, geen gezondheidszorg en het regime investeert liever in Propaganda, kampen en geheime diensten en een ziekelijk personencultus en massale hersenspoeling vanaf de geboorte.
De Kims zijn uiteraard verplicht om massaal hun bevolking te laten creperen omdat er ergens in Seoul Vs soldaten gestationeerd zijn.

dat zijn eenvoudige feiten en waarom moet ik mij eerst in de Koreaanse geschiedenis van de afgelopen 2000j verdiepen vooraleer ik dit soort regime mag veroordelen?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chinaman schreef:Er is heel wat mis met de N Koreaanse samenleving, maar dat is aan de N koreanen zelf om dat op te lossen, niet door buitenlandse bezetters. Verder als je echt goed zou lezen en je roze bril afneemt, dan zie je dat ik nergens Pro Kim en zijn N Koreaanse dynasty ben.
Ik vraag jou een fatsoenlijke inventarisatie, een lijst dus, van de misstanden in Noord Korea.
GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast »

Luck schreef:De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Il is overleden.
Doei.
Zelfde poep, andere dag.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

appelfflap schreef:30%vd Koreaanse...... soort regime mag veroordelen?
Natuurlijk mag je dat, mag ik dan ook de Amerikaanse imperialistische politiek veroordelen? blijkbaar niet, want je mening staat al helemaal klaar.
appelfflap schreef:met chinaman discussiëren heeft weinig zin
straks beweert hij dat N-korea een democratie is en dat N-korea wel verplicth is z'n eigen bevolking uit te hongeren, in kampen op te sluiten en in kernwapens moet investeren omdat er Amerikanen in de regio gestationeerd zijn. (iets met slachtofferrol)
Dan is discussiëren idd moeilijk.

@ Cluny, ik ben me terdege bewust van "misstanden in Noord Korea" en idd ik highlight die niet, eerder highlight ik de "misstanden" die de USA daar gebracht heeft met geloofwaardige bronnen. Nou circuleren er op Chinese sites nog wel veel meer "hevigere kritiek" en misstanden op de bezetting van Z Korea door de USA, maar die gebruik ik nu niet, en als ik al Chinese bronnen gebruik, dan zet ik er meestal dingen bij als beware commie propaganda of zo. Dan kan men zelf alert blijven.

Het is gewoonweg te simpel om het gehele N Koreaanse volk weg te zetten als "dom" en slachtoffers, zo simpel ligt het gewoonweg niet. Vooral niet als juist zoveel van die gasten ook nog in het leger (ik geloof het 4st grootste leger) zitten en familie hebben die gewoon burgers wezen enz enz, denk je dat die soldaten dan niet gewone mensen zijn die van hun familie houden??? Nee, het feit dat die rare monarchie nog stand heeft kunnen houden heeft zeker te maken met het feit dat ze zich als "land" bedreigt voelen.

Voordat men er fatsoenlijk over kan discuzeuren, zal men wel degelijk wat van de geschiedenis af moeten weten. Bovendien geven andere forummers in dit draadje al een hoop voorbeelden van toestanden in N Korea, waarom zou ik dan er nog meer bij zetten, mij gaat het juist om de kritiek op het imperialistische USA. Denk je dan niet dat zo'n lange bezetting nou echt normaal is of zo, nou vele westerlingen schijnen er wel zo over te denken, voornamelijk omdat men niet ingelezen is...

Kijk ik begrijp dat ik velen af en toe irriteer met mijn confronterende stijl van schrijven, maar zou ik dat niet doen, dan word het heel moeilijk om info te plaatsen waarvan ik weet dat vele "westerlingen die voornamelijk hun info krijgen van de Mainstream Media" dat niet weten. Ik heb op dit forum al meerdere reacties gehad als"dat wist ik niet" of die "info was een eyeopener", want belangrijke info "express" weglaten in de westerse media is ook een vorm van brainwasherij, de lezer krijgt veelal eenzijdige info.

Vaak speel ik dan de Bad guy en geef juist heel andere info dat storend kan werken op het wereldbeeld dat men voorheen over bepaalde dingen heeft, dat is confronterend dat effect noemt men soms ook cultuurshock, en eerlijk gezegd is dat ook een reden voor mij om hier te "bloggen" en schrijven etc...

Maar goed af en toe wat moddergooien is normaal op forums, en eerlijk gezegd was de manier waarop Jagang en ik lagen te zeuren wel goed en op niveau te noemen, voordat er begonnen werd met modder te gooien...

Maar ja ik ben dan ook de Abjecte, met mij heeft discussiëren weinig zin, verdediger van de stalinistische heilstaat en amateur commu propaganda schrijvertje van Noord Korea enz enz enz van dit "vrijdenkers" forum, ik lach me kapot hier :mrgreen: de erelijst zal nog wel veel langer worden.

Hopenlijk houd het moddergooien nu weer ff snel op, en kunnen we weer normaler gaan discuzeuren. (goh het lijkt wel of ik ben aan het modereren of zoiets, wat een gedoe zeg)
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@china-man,

Ik ben niet terzake kundig maar ik lees dit onderwerp met interesse.
Het is wel prettig dat jij onze westerse kijk ook een beetje onder de loep neemt. Ik meen ook dat je dat aangegeven hebt in het voorstel topic.

Herkenbaar; wanneer ik christenen als idioten neergezet zie spring ik ook meteen in de bres, ook al heb ik kritiek genoeg op hen.
En inderdaad zo is het Noord-Koreaanse volk ook niet dom en alleen maar slachtoffer. Er is wel een link met geloven; indoctrinatie.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Chinaman schreef:
Hopenlijk houd het moddergooien nu weer ff snel op, en kunnen we weer normaler gaan discuzeuren. (goh het lijkt wel of ik ben aan het modereren of zoiets, wat een gedoe zeg)
Even tussen beide. Geen kwalificaties meer die niets met de discussie te maken hebben. Ik kijk even naar een andere kant van het verhaal. Chinaman heeft in discussies die gaan over zaken die zich afspelen in bepaalde delen van Azie een toegevoegde waarde. Je hoeft het niet met hem eens te zijn. Maar hij heeft de mogelijkheid om dingen vanuit een ander perspectief uit een te zetten. Wij zijn vaak afhankelijk van de westerse media.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chinaman schreef:@ Cluny, ik ben me terdege bewust van "misstanden in Noord Korea" en idd ik highlight die niet, eerder highlight ik de "misstanden" die de USA daar gebracht heeft met geloofwaardige bronnen. Nou circuleren er op Chinese sites nog wel veel meer "hevigere kritiek" en misstanden op de bezetting van Z Korea door de USA, maar die gebruik ik nu niet, en als ik al Chinese bronnen gebruik, dan zet ik er meestal dingen bij als beware commie propaganda of zo. Dan kan men zelf alert blijven.
Tu quoque!
Plaats reactie