griekenland steunen of niet

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: griekenland steunen of niet

Bericht door Cactus »

@ Mypos van Cactus"]

Mooie metafoor Mypos maar het is iets anders dan hoe jij het voorstelt. Ik zie gewoon landen die zich aansloten bij de EU en de regeringen van die landen wisten donders goed wat er van hen verwacht werd.
Dat jij het anders ziet (en dat bedoel ik met alle respect) is omdat jij naar het totaalplaatje kijkt van het monetaire systeem wat wij hebben. Jij focust je op kleine onderdelen zoals Griekenland en Italie die eigenlijk niet bij de EU hadden gemogen. Maar het is veel groter dan dat. Het gaat om het monetaire systeem zoals we deze op Aarde hebben. Heb je Money as Debt al eens gezien?

Oh, ja, Mypos, ik weet best dat dit monetaire systeem niet deugt maar verander dat nu eens.
Money is the root of all evil werd er lange tijd geleden gezonden. Dat is nog steeds geldig. Maar zonder geld begin je niet veel en we zullen de rit mee moeten draaien in die mallemolen .
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er zijn anders creatievelingen die heel wat voor elkaar krijgen zonder geld:

http://www.noppes.nl/npps/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wereldwijd blijken er ook allerlei organisaties te zijn die zich bezighouden met het ruilen van diensten en goederen zonder dat er geld aan te pas komt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Kitty schreef:Er zijn anders creatievelingen die heel wat voor elkaar krijgen zonder geld:

http://www.noppes.nl/npps/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wereldwijd blijken er ook allerlei organisaties te zijn die zich bezighouden met het ruilen van diensten en goederen zonder dat er geld aan te pas komt.
Ja mooi he. :)

Dat is de toekomst.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Kitty schreef:Er zijn anders creatievelingen die heel wat voor elkaar krijgen zonder geld:

In bepaalde landen kan je een vrouw ruilen voor 5 geiten! Weer eens iets anders hè ? :lol:
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Nog steeds corruptie in Griekenland !

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... ptie.dhtml

Moeten wij onze belasting geld zien verdwijnen naar zo'n land ?
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Cactus schreef:Nog steeds corruptie in Griekenland !

Zucht....

Ons belastinggeld verdwijnt niet naar dat land maar naar de banken!
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Mypos schreef:
Cactus schreef:Nog steeds corruptie in Griekenland !

Zucht....

Ons belastinggeld verdwijnt niet naar dat land maar naar de banken!
Zucht !......... Dat weet ik ook wel maar voordat het naar de banken gaat, komt het eerst in Griekenland ! Wat ze er daar mee doen weet ik niet,. Voorlopig zou Griekenland zich veel beter kunnen behelpen met die afbetaling aan de banken als die corruptie en belastingontduiking zou stoppen. Dat zou minimum al zo'n 12 a 13 miljard p/j schelen!
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

@Cactus:

Goeie reportage die weer mooi laat zien hoe een bank als Goldman Sachs de wereld in haar macht heeft. Gaat ook over hoe ze de Grieken geholpen hebben met het manipuleren van de cijfers zodat ze mee mochten doen met de EU.

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2011/ ... enootschap" onclick="window.open(this.href);return false;

Het linkje werkt niet Mypos....deze wel voorzover ik kan zien a.r.
http://player.omroep.nl/?aflID=13527431" onclick="window.open(this.href);return false;
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Mypos:

Dat vanb Goldman Sachs heb ik al eens eerder aangegeven. Die vieze bank wist hoe slecht Griekenland er voor stond en heeft toen allerlei smerige financiële manipulaties aanbevolen om de EU in de luren te leggen. Dat soort banken moeten gewoon worden bestraft met honderden miljarden boete zodat zij dit nooit meer zullen doen.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Cactus schreef:@ Mypos:

Dat vanb Goldman Sachs heb ik al eens eerder aangegeven. Die vieze bank wist hoe slecht Griekenland er voor stond en heeft toen allerlei smerige financiële manipulaties aanbevolen om de EU in de luren te leggen. Dat soort banken moeten gewoon worden bestraft met honderden miljarden boete zodat zij dit nooit meer zullen doen.
Heb je hem gekeken?

Maar dat is nou juist het probleem Cactus. Dat soort banken (en vooral deze) hebben zo veel macht en geld dat ze zelfs de politici in hun zak hebben. En dat is het belangrijkste wat moet (en ook zeker gaat) veranderen. :)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Mypos
Daarmee ben ik het geheel eens. Banken zijn gewoon uitgegroeid tot graai imperiums die er niet voor terugdeinzen om burgers te belazeren met onnodige zaken zoals overbodige polissen e.d. die de burger veel geld kosten, bijna niets opleveren , maar er zelf schatrijk van worden.
Kortom, ik ben echt niet voor de banken en bankiers die met hun achterbakse wijze van handelen ongestraft kans zien om enorme bonussen opstrijken.
Maar ik heb geen enkele macht om hieraan ook maar iets te doen. Jij wel ?
Het enige dat ik doe is mij nooit meer iets door een bank laten aansmeren.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Eurolanden zullen extra geld op tafel moeten leggen om het noodlijdende Griekenland te helpen. De bijdrage die banken leveren is niet genoeg. Dat zegt eurocommissaris Olli Rehn van economische zaken tegenover persbureau Reuters.

‘We bereiden een pakket voor dat de weg zal bereiden voor een houdbare oplossing voor Griekenland. Op basis van een herziene analyse van de schuldhoudbaarheid is het waarschijnlijk dat er in dat pakket een verhoogde behoefte is aan financiering vanuit de overheden, al gaat het niet om een heel grote hoeveelheid.’

Eerder al zeiden ingewijden tegen het Financieele Dagblad dat de staatsschuld van Griekenland in 2020 uitkomt op bijna 130% van het bbp, terwijl het doel was de schuld naar 120% terug te dringen. Reuters haalt anonieme bronnen aan die rekenen op een schuld van 125% – 127%.

Tot €15 mrd extra nodig
Eind oktober zeiden de eurolanden en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) een tweede leningpakket van €130 mrd toe. Volgens Reuters moet daar circa €12 MRD tot €15 mrd bij.

Nederland en Duitsland hebben al aangegeven dat ze absoluut niet van plan zijn Griekenland nog meer geld te lenen. Maandag besloten de ministers van financiën van de eurolanden de Griekse minister terug naar de onderhandelingstafel met de banken te sturen. Zij willen dat de banken een groter verlies accepteren.

Bron: Financieele Dagblad

Hier gaat toch hopelijk niemand intrappen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Het is nu bekend dat veel steenrijke Grieken jarenlang de belasting hebben ontdoken. Waarom worden die fraudeurs niet opgesloten en opgesloten blijven totdat zij hun belastingschuld hebben betaald?
Aan de schandpaal met die oplichters!

Hetzelfde werd bekend in Italie. Daar deed de politie een inval in een bekend ski centrum. Italianen die in enorm kostbare auto's rondreden bleken een jaarinkomen van ong. 30.000 euro te hebben opgegeven.
Hetzelfde vernam ik van Griekenland. Ook daar barst het van de Porsches, BMWs en Audi's van de duurste klasse. Ook daar bleken dit soort figuren amper een inkomen op te hebben gegeven. Moet je hier eens proberen!

Moeten wij, belastingbetalende burgers van N Europa, hiervoor opdraaien?
Wat mij betreft zoeken de banken het maar uit met Griekenland. ZIJ leenden geld en ZIJ kochten Griekse staatsobligaties omdat men dacht hoge renten te kunnen vangen. Nu Griekenland failliet blijkt te zijn moeten wij dan die schulden op onze nek nemen? Laten die graaiers van die Franse en Duitse banken dat maar oplossen.
Waarom zijn Nederlanders verantwoordelijk voor omvallende Duitse en Franse banken?
Kregen wij buitenlandse hulp toen ABN Amro geholpen moest worden? Nee natuurlijk, dat grapje heeft ons bijna 30 miljard gekost! :shock: Laten Duitsland en Frankrijk zelf hun broek maar eens ophouden!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kwam van de week een aardig stukje tegen over rijksambtenaren in Griekenland. Dit is een buitensporige groep van meer dan 700.000 personen. 15.000 daarvan behoren tot de Grieks orthodoxe kerk. Dus de priesters krijgen betaald uit de staatskas. Omdat ik het stuk tegenkwam in de rubriek ingezonden. Ga ik nog even zoeken naar verdere referenties. Dit in het kader van noodhulp en bezuinigingen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Er is niets dat mij heden ten dage nog verbaast. Normen en waarden worden als WC papier gebruikt. Eerlijkheid en fatsoen zijn relikwieën uit de vorige eeuw. Banken kan je niet meer vertouwen hetgeen vroeger wel zo was. Dus wat er in Griekenland gebeurd is past precies in het plaatje van oplichting, bedrog en zakken vullerij.
Ik blijf er bij dat de banken geld aan Griekenland hebben geleend wetende dat dit riskant was maar gedreven door hoge rentepercentages deden die het toch. Nu het mis gelopen is met Griekenland moeten de belastingbetalers ervoor zorgen dat de Griekse regering die banken kunnen betalen. Met ONS geld!
Hoe gek kan je zijn om dit alles maar te slikken? Onze regering beweert maar dat het niet anders kan omdat die banken anders zouden omvallen. Wel... laten Frankrijk en Duitsland dan HUN banken overeind houden! Moest Nederland ook doen met ABN Amro dat ons al 40 miljard heeft gekost. Welk ander land hielp ONS toen?
Plaats reactie