Hoe komen we bij God? vroeg het kleine biggetje.

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Hoe komen we bij God? vroeg het kleine biggetje.

Bericht door Jinny »

Ik begrijp je niet Sytze?
Ik ben mijn leven lang al atheïst, waar moet ik een andere weg zoeken om iets te compenseren dat geloof mij zou moeten geven?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

sytze schreef:
Mariakat schreef:
sytze schreef:geloof remt wetenschap en heeft grote aantallen aan mensen vervolgd. mensen worden beperkt in denken en door middel van indoctrinatie word dit nog doorgegeven aan jongeren die daardoor worden onthouden van hun ontplooiing.
Kleine correctie.
Het geloof doet niets.
Het zijn een aantal mensen, die dit alles doen in naam van hun geloof.
wat zou een gelovige zeggen? geloof is een steun in moeilijke tijden en het geloof is een manier om bij elkaar te komen. wat wij atheïsten moeten bedenken is een manier buiten het geloof te bewerk stellen om deze behoeften te bevredigen.
Ik zie niet waar je heen wil.
Er is geen enkel anticiperen op de voorgaande woorden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

wat zou een gelovige zeggen? geloof is een steun in moeilijke tijden en het geloof is een manier om bij elkaar te komen. wat wij atheïsten moeten bedenken is een manier buiten het geloof te bewerk stellen om deze behoeften te bevredigen.[/quote]
Ik zie niet waar je heen wil.
Er is geen enkel anticiperen op de voorgaande woorden.[/quote]

Een vraag die uit een boek kwam die ik aan het lezen ben "hoe komen we van religie af?" was dat atheïsten een vervanging moeten gaan zoeken voor de mens om steun uit te halen en een vervanging voor het samen komen van mensen zoals dit bij het geloof gebeurt. :wink:
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ohhh... bedoel je dat?
Je citeerde mij, maar dit is toch een ander onderwerp?
In dit topic gaat het toch over hoe we bij God moeten komen? :angel12:

Kun je een nieuw topic voor maken. Is een goed idee. :)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

sytze schreef:
Een vraag die uit een boek kwam die ik aan het lezen ben "hoe komen we van religie af?" was dat atheïsten een vervanging moeten gaan zoeken voor de mens om steun uit te halen en een vervanging voor het samen komen van mensen zoals dit bij het geloof gebeurt. :wink:
Voor sommigen is dat voetbal. Las in de krant dat tijdens de wedstrijd Feyenoord - PSV massaal "you never walk alone" werd gezongen voor enkele doodzieke mensen. Voor degene waar het omging was dit ontroerend en de ervaring komt mij krachtiger over, dan dat ergens in een kerkgebouw de predikant een lijstje zieken opnoemt. En dan vergeet ik nog dat deze personen opgehaald werden door leden van de supporters vereniging.
Persoonlijk vind ik dit geweldig om te lezen. Ze zeuren steevast over hooligans, maar deze kant van sport blijft vaak onderbelicht.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Mariakat schreef:Ohhh... bedoel je dat?
Je citeerde mij, maar dit is toch een ander onderwerp?
In dit topic gaat het toch over hoe we bij God moeten komen? :angel12:

Kun je een nieuw topic voor maken. Is een goed idee. :)
ja je hebt gelijk :p maar waar valt dit onderwerp dan onder? van het boek ben ik er al een begonnen zie: hoe komen we van religie af? onder boeken.
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ga je daar toch verder. :)
Maar dat zijn meer boekbesprekingen.

Of je vraagt een moderator om deze laatste berichtjes af te splitsen naar een ander forum voor discussie hierover.
Bijvoorbeeld onder "Christendom" of onder "Agnosticisme, atheïsme en vrijdenken".

Je kunt een andere titel kiezen.
Zoals bijvoorbeeld.
Hoe vult de afvallige de sociale leemte, waarin hij duikelt?
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Mariakat schreef:Ga je daar toch verder. :)
Maar dat zijn meer boekbesprekingen.

Of je vraagt een moderator om deze laatste berichtjes af te splitsen naar een ander forum voor discussie hierover.
Bijvoorbeeld onder "Christendom" of onder "Agnosticisme, atheïsme en vrijdenken".

Je kunt een andere titel kiezen.
Zoals bijvoorbeeld.
Hoe vult de afvallige de sociale leemte, waarin hij duikelt?
Ik zal wel een nieuw forum beginnen onder christendom. hoewel het onderwerp zich niet alleen beperkt tot het christendom maar over alle religies komt dit denk ik vrij dicht bij het onderwerp!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

sytze schreef:
Ik zal wel een nieuw forum beginnen onder christendom. hoewel het onderwerp zich niet alleen beperkt tot het christendom maar over alle religies komt dit denk ik vrij dicht bij het onderwerp!
Je bedoelt waarschijnlijk onderwerp. Maar ben altijd bereid om een onderwerp op verzoek te splitsen.
Kijk maar even wat jij het prettigst vindt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

PietV. schreef:
sytze schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk onderwerp. Maar ben altijd bereid om een onderwerp op verzoek te splitsen.
Kijk maar even wat jij het prettigst vindt.
*onderwerp was inderdaad wat ik bedoelde. ik ben een nieuw onderwerp begonnen onder christendom en judaïsme!
Plaats reactie