alles in wat
Moderator: Moderators
Re: alles in wat
Mariakat,
zo gevoelig is Wiegert nou ook weer niet. Op school trimt hij met enige regelmaat deze of gene in elkaar.
Noordweer natuurlijk maar toch, een watje is het niet.
Yours,
ik kon je vraag niet beantwoorden dus heb ik het Wiegert zelf even gevraagd. Hij zou eventueel wel wat in IVF hebben gezien en dan een beetje een behoorlijk ei uitzoeken met een leuke terugplaatsing. Adoptie zag hij ook wel zitten, alles beter dan achter de onderbroek van meneer Suivante vandaan te komen. Tja, echt een puberantwoord maar eerlijk is het wel.
Lord Dragon,
Ik versta onder pantheïsme gewoon de standaardbetekenis, niets partikuliers ofzo. Ik denk er niet aan om me het pantheïsme toe te eigenen door er mijn eigen interpretatie aan te geven.
Ik kan me nu al verheugen op zijn terugkeer zo tegen zijn veertigste. Ik zie ons al zitten in de zitkamer met koffie en natuurlijk bossche bollen van Jan de Groot aan de stationstraat in Den Bosch. Meneer Suivante en ik hebben ons net even opgeknapt na een geluksmomentje en daar komen Wiegert en zijn nieuwe vriend binnen. Hij zal zijn schuld betuigen en wij gaan zeggen dat dat nergens voor nodig is dat we altijd van hem hebben gehouden en dat we nu van zijn nieuwe vriend ook heel veel gaan houden (dat laatste is dan een leugentje om bestwil) en dan eten we een chocoladebol en gaan een boswandeling maken, wij met onze rollator en hij met zijn zoveelste nieuwe vriend.
zo gevoelig is Wiegert nou ook weer niet. Op school trimt hij met enige regelmaat deze of gene in elkaar.
Yours,
ik kon je vraag niet beantwoorden dus heb ik het Wiegert zelf even gevraagd. Hij zou eventueel wel wat in IVF hebben gezien en dan een beetje een behoorlijk ei uitzoeken met een leuke terugplaatsing. Adoptie zag hij ook wel zitten, alles beter dan achter de onderbroek van meneer Suivante vandaan te komen. Tja, echt een puberantwoord maar eerlijk is het wel.
Lord Dragon,
Ik versta onder pantheïsme gewoon de standaardbetekenis, niets partikuliers ofzo. Ik denk er niet aan om me het pantheïsme toe te eigenen door er mijn eigen interpretatie aan te geven.
Ik kan me nu al verheugen op zijn terugkeer zo tegen zijn veertigste. Ik zie ons al zitten in de zitkamer met koffie en natuurlijk bossche bollen van Jan de Groot aan de stationstraat in Den Bosch. Meneer Suivante en ik hebben ons net even opgeknapt na een geluksmomentje en daar komen Wiegert en zijn nieuwe vriend binnen. Hij zal zijn schuld betuigen en wij gaan zeggen dat dat nergens voor nodig is dat we altijd van hem hebben gehouden en dat we nu van zijn nieuwe vriend ook heel veel gaan houden (dat laatste is dan een leugentje om bestwil) en dan eten we een chocoladebol en gaan een boswandeling maken, wij met onze rollator en hij met zijn zoveelste nieuwe vriend.
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken.
BAC,
eigenlijk ben ik helemaal niet zo lief, soms wel maar niet als mensen mij spontaan drie keer gaan zoenen. Ik houd er niet zo van als men mij meteen maar toe-eigent als een voorwerp wat gekust kan worden of meteen maar een lief stempel opgeplakt krijgt. Misschien moet je je de volgende keer maar even bedenken als je mij aanspreekt maar ik bijt verder niet.
Ik heb er geen moeite mee dat Wiegert in een bevlieging pantheïst is geworden, ik stimuleer hem juist het spirituele pad te onderzoeken op een geheel eigen wijze wat niet wegneemt dat juist het pantheïsme wel erg negatief staat tov toeneigende moederliefde.
Dank je Storm voor je vriendelijke woorden, ik mag je dochter nu al. Kurt Cobain!
eigenlijk ben ik helemaal niet zo lief, soms wel maar niet als mensen mij spontaan drie keer gaan zoenen. Ik houd er niet zo van als men mij meteen maar toe-eigent als een voorwerp wat gekust kan worden of meteen maar een lief stempel opgeplakt krijgt. Misschien moet je je de volgende keer maar even bedenken als je mij aanspreekt maar ik bijt verder niet.
Ik heb er geen moeite mee dat Wiegert in een bevlieging pantheïst is geworden, ik stimuleer hem juist het spirituele pad te onderzoeken op een geheel eigen wijze wat niet wegneemt dat juist het pantheïsme wel erg negatief staat tov toeneigende moederliefde.
Dank je Storm voor je vriendelijke woorden, ik mag je dochter nu al. Kurt Cobain!
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken.
En dan is hij niet gevoelig ??Pensee schreef:Mariakat,
Nee natuurlijk niet.
Alleen watjes zijn gevoelig.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Solist,
Ik kan niet wachten! Laat maar komen die handel.
Helaas ben ik wispelturig geboren en vind ik het wel leuk om even een stukje te schrijven maar er dan zo over doorzagen heb ik echt een bloedhekel aan. Je word melig, dat is nog niet zo erg, maar daarna raak je over de top van de meligheid en vraag je je af waar dit in hemelsnaam over gaat. Maar goed, je bent flink en je houdt nog even vol, ik weet het nou wel van dat pantheïsme, we hebben het hier thuis er ook altijd over. Kortom, ik heb er allang weer spijt van dat ik iets aangegaan ben op een forum waar mensen ook nog eens gaan antwoorden. Ik vind dat lastig.
Kortom, laat maar komen die pensee suivante.
Onwetende 234,
De weg naar het weten begint inderdaad bij een aanname maar in dit geval zou ik een andere nemen want hij klopt niet. De rest klopt aardig. Wiegert is 16 en jij weet niet wat pantheïsme is. Zo, nu kun je in ieder geval verder. Succes!
Ik kan niet wachten! Laat maar komen die handel.
Helaas ben ik wispelturig geboren en vind ik het wel leuk om even een stukje te schrijven maar er dan zo over doorzagen heb ik echt een bloedhekel aan. Je word melig, dat is nog niet zo erg, maar daarna raak je over de top van de meligheid en vraag je je af waar dit in hemelsnaam over gaat. Maar goed, je bent flink en je houdt nog even vol, ik weet het nou wel van dat pantheïsme, we hebben het hier thuis er ook altijd over. Kortom, ik heb er allang weer spijt van dat ik iets aangegaan ben op een forum waar mensen ook nog eens gaan antwoorden. Ik vind dat lastig.
Kortom, laat maar komen die pensee suivante.
Onwetende 234,
De weg naar het weten begint inderdaad bij een aanname maar in dit geval zou ik een andere nemen want hij klopt niet. De rest klopt aardig. Wiegert is 16 en jij weet niet wat pantheïsme is. Zo, nu kun je in ieder geval verder. Succes!
- Blackadder
- Ervaren pen
Rereformed schreef:Misschien om de Godfried Bomans prijs in de wacht te slepen met gloednieuwe Buitelingen & Capriolen?Pensee schreef:Waarom, in hemelsnaam, zou ik zoiets doen, wie heeft daar nu iets bij te winnen?
Als die prijs er nog niet is dan moeten we die maar in het leven roepen. Mijn dag is altijd goed wanneer je weer een topic opent.
haha , jij bent écht lang weg uit Nederland, Godfried Bomans, lol. (ik heb overigens een heel rijtje werkjes van GB in mijn kast , de meesten ongetwijfeld geschreven ver voor mijn geboortejaar )
De opvolgers van GB, een zekere heer Koot en heer Bie, zijn ook al een generatie geleden, al is de heer Bie tegenwoordig wel Professor in de Satire geworden aan de Universiteit van Tilburg (het is een echte leerstoel, hetzij slechts voor 6 maanden)
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Blackadder schreef:Rereformed schreef:Misschien om de Godfried Bomans prijs in de wacht te slepen met gloednieuwe Buitelingen & Capriolen?
Als die prijs er nog niet is dan moeten we die maar in het leven roepen. Mijn dag is altijd goed wanneer je weer een topic opent.
haha , jij bent écht lang weg uit Nederland, Godfried Bomans, lol. (ik heb overigens een heel rijtje werkjes van GB in mijn kast , de meesten ongetwijfeld geschreven ver voor mijn geboortejaar )
De opvolgers van GB, een zekere heer Koot en heer Bie, zijn ook al een generatie geleden, al is de heer Bie tegenwoordig wel Professor in de Satire geworden aan de Universiteit van Tilburg (het is een echte leerstoel, hetzij slechts voor 6 maanden)
Hahahaha, ik had Buitelingen en Capriolen op m'n boekenlijst staan voor het eindexamen Atheneum, maar moest die schrappen van de lerares Nederlands. Het niveau was niet hoog genoeg. Hahahahahahaha, terwijl dat nu juist het eerste en enige is wat meteen bij me boven komt wanneer ik die ouwe boekenlijst overdenk.
Oh wacht even, Kort Amerikaans stond er ook op, daar stond een beetje seks in, was best wel spannend in die tijd. Oh...en boeken om gruwelijke hoofdpijn van te krijgen...De Avonden van Reve...was zo vreselijk saai....nog erger was De Kapellekensbaan van Louis Paul Boon. Ik zat altijd bladzijden te tellen hoe lang nog voordat ik het uit heb...zulke manisch depressieve boeken zouden ze een 17-jarige niet mogen aandoen.
Ik moet hier opbiechten dat ik na ongeveer 1976 geen enkele Nederlandse literatuur meer gelezen heb, of het zou een boek moeten zijn van het niveau dat zelfs geen vage herinnering achterlaat.
Maar ik ben dus heel blij dat er spoedig een uitgave Verzamelde Pensées Suivantes komt. Dan ben ik weer helemaal up to date en is zelfs m'n Frans weer wat bijgeslepen.
Van Ontwetend kan ik naar het schijnt ook een hoop nieuw Nederlands leren. Toen ik 17 jaar was had volgens mij niemand een idee dat je chicks kunt hosselen.
PS: Koot en Bie waren er in de 70-er jaren ook. Ik weet er van, zij het dat ik tamelijk slecht ervan op de hoogte was aangezien ze zo godslasterlijk waren en je daar niet naar mocht kijken.
Daar stond dan weer tegenover dat je toen een partij had die PSP heette en in de tijd van de verkiezingen het onmogelijk was om je blik af te wenden van een groene verkiezingsposter genaamd Ontwapenend met een blote dame en een koe die overal hing.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
ontwetende 234 schreef:Je zoon is 16 zeg je?
Hoe kun je als 16 jarige al zo met het leven bezig zijn, dan kom ik aan met mijn beperkte intelligentie.
Ik weet eigelijk niet eens wat pantheïsme nu precies inhoudt.
Oh dat kan goed hoor. Toen ik 16 was ging ik me uitgebreid bezig houden met het einde van de wereld. Toevallig stond het allemaal voorspeld, had iemand er juist een bestseller over geschreven, en zou het juist in mijn leven uitkomen! Dat kon allemaal geen toeval zijn!
Nu weet ik niet of ik dat deed omdat ik meer intelligentie had of juist minder.
Born OK the first time
Blackadder,
GB was nog redelijk uniek, hoewel zijn grappen zo vaak herhaald zijn dat ik daar ook al weer aan ga twijfelen. PS uit Tilburg is echter helemaal niet uniek. Het is veel unieker om elke komma die je in je onderzoek wil veranderen aan de commissie ter verificatie voor te leggen. Mensen die onderzoek heel serieus nemen, ik ken er een, is veel unieker.
Rereformed,
mag ik aannemen dat jij geen pantheïst ben of ga ik nu wel heel erg kort door de bocht?
GB was nog redelijk uniek, hoewel zijn grappen zo vaak herhaald zijn dat ik daar ook al weer aan ga twijfelen. PS uit Tilburg is echter helemaal niet uniek. Het is veel unieker om elke komma die je in je onderzoek wil veranderen aan de commissie ter verificatie voor te leggen. Mensen die onderzoek heel serieus nemen, ik ken er een, is veel unieker.
Rereformed,
mag ik aannemen dat jij geen pantheïst ben of ga ik nu wel heel erg kort door de bocht?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Pensee, wist ik het maar. Ik probeer er al jarenlang achter te komen wat het is en dan wordt mij verteld dat alles God is. Maar dan weet ik nog steeds niet waar ze het over hebben.Pensee schreef:Rereformed,
Als atheïst vind ik het heel vervelend om niet te weten of ik geen pantheïst ben. Volgens Wikiedia hebben ze zelfs nog niet besloten of Spinoza ertoe gerekend mag worden of niet.
Maar ik heb ooit eens een onderzoek gedaan naar het pantheïsme van een illustere mathematicus (professor doctor) en kwam toen uit op dat het ongeveer hetzelfde is als wanneer je in een pretpark rondloopt, of wat vriendelijker gezegd, pantheïsme is het nastreven van een prettig gevoel. Het is dus zo gek nog niet: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=3717" onclick="window.open(this.href);return false; , vooral wanneer je een saaie baan hebt.
Born OK the first time
Rereformed,
Naar wat ik zo in de gauwigheid lees, denk ik niet dat jij een pantheïst ben, tenminste als je denken de laatste jaren stil is blijven staan.
Het ene subject = natuur, daar heb ik met Wiegert ook een potje mee gestoeid. ' En wat is dan die tafel?' vroeg ik dan adrem. Wiegert is net zo star en volhardend als meneer Suivante, altijd een antwoord klaar, zei dan: die tafel behoort tot de natuur van de ene substantie.
Ik ben heel vredelievend behalve als mensen doordrammen dus vroeg ik hem: en wat is dan die tafel in de kamer waar niemand de tafel ziet. Dan behoort, sprak mijn eigenwijze Wiegert, de niet waargenomen tafel tot de natuur en de liefde van het niet waarnemende ene subject.
Het probleem met dat hele pantheïsme vind ik dat het in theorie allemaal wel leuk klinkt maar wee je gebeente als je het gaat praktiseren.
Naar wat ik zo in de gauwigheid lees, denk ik niet dat jij een pantheïst ben, tenminste als je denken de laatste jaren stil is blijven staan.
Het ene subject = natuur, daar heb ik met Wiegert ook een potje mee gestoeid. ' En wat is dan die tafel?' vroeg ik dan adrem. Wiegert is net zo star en volhardend als meneer Suivante, altijd een antwoord klaar, zei dan: die tafel behoort tot de natuur van de ene substantie.
Ik ben heel vredelievend behalve als mensen doordrammen dus vroeg ik hem: en wat is dan die tafel in de kamer waar niemand de tafel ziet. Dan behoort, sprak mijn eigenwijze Wiegert, de niet waargenomen tafel tot de natuur en de liefde van het niet waarnemende ene subject.
Het probleem met dat hele pantheïsme vind ik dat het in theorie allemaal wel leuk klinkt maar wee je gebeente als je het gaat praktiseren.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Zucht... nu weet ik dat je over diepgaande inzichten beschikt en daar zal ik me dan bij moeten neerleggen, net zoals Meneer Suivante altijd weet wanneer hij zijn mond moet houden en de kamer uit moet. Maar het doet wel pijn, zo'n definitieve uitslag. Een atheïst staat daar tenslotte maar de hele tijd met lege handen, en een pantheïst heeft zijn handen vol, wat zeg ik, hij heeft alles. That's not fair!Pensee schreef:Rereformed,
Naar wat ik zo in de gauwigheid lees, denk ik niet dat jij een pantheïst bent.
Denk je dat het mogelijk is om liefde te krijgen voor een door niemand waargenomen tafel in een denkbeeldige kamer die geen kamer is wanneer je er in de geest erg op oefent?
Born OK the first time
*
Als die tafel door Niemand is waargenomen,
dan kun je dat het beste aan Niemand vragen!
-
Als die tafel door Niemand is waargenomen,
dan kun je dat het beste aan Niemand vragen!
-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...