Lezing Edward O Wilson in Leiden

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
frans
Forum fan

Lezing Edward O Wilson in Leiden

Bericht door frans »

Voor de liefhebbers,

NRC Handelsblad, Universiteit Leiden, Naturalis en de NWO organiseren in het kader van de jaarlijkse Tinbergen lezing over evolutie op 24 mei een lezing van de bekende etholoog en evolutiebioloog Edward O. Wilson in de pieterskerk te leiden.

titel: 'Human Nature and the unity of knowledge'

Gratis kaarten zijn te verkrijgen via de volgende website: http://www.science.leidenuniv.nl/tinbergenlezing

Voor diegenen die minder bekend zijn met het werk van Wilson:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Osborne_Wilson
en een interview:
http://www.froes.dds.nl/WILSON.htm

twee jaar terug ben ik ook in het kader van deze Tinbergen lezing naar een lezing van Dawkins gegaan, en ik moet zeggen dat dat zeker de moeite waard was. Ik ben dan ook benieuwd naar deze lezing.

Groeten,
Frans
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ik heb al besteld!
En ik kijk hier met plezier naar uit!
...andere belangstellenden!?!...voor een mogelijke ontmoeting ter plekke!?!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Mijn kaartjes (2) zijn binnen!
Zijn er nog anderen (van dit forum) die komen? Kunnen we elkaar eens in het gezicht kijken.

MvG, Wim.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ben geweest.
Was interessant.
Geluid was slecht (moeilijk te verstaan).

Ik heb ook nog een enkel woordje gewisseld met de (hulp)bisschop van Roermond (Bisschop de Jong) die daar aanwezig was...een ID aanhanger.

Ik heb ook nog, heel kort, een woordje gewisseld met Wilson.

Wim.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Wat de organisatie betreft, ik heb mijn bestelde kaarten nooit ontvangen. Wij zijn dus op de bonnefooi gegaan in de hoop dat mensen wegens het slechte weer weg zouden blijven. Gelukkig is dat op het laatste moment wel gelukt, al waren er niet veel plekken over. Hopelijk verloopt die toezending volgende keer soepeler.

Het geluid was idd niet optimaal. Beeld was dat ook niet omdat het zicht op beide schermen vanuit mijn positie achterin deels belemmerd werd door wat antieke pilaren. Wat dat betreft betwijfel ik of een historisch kerkgebouw de ideale lokatie is voor een dergelijke spreekbeurt.

Inhoudelijk vond ik de lezing interessant maar ik heb het idee dat Wilson van tijd tot tijd plaatjes besprak die wij niet te zien kregen. Daarnaast mochten sommige diagrammen wel wat langer in beeld blijven.

Ondanks deze kleine puntjes van kritiek was dit bezoek zeker wel de moeite waard en ik kijk dan ook uit naar de samenvatting in het NRC van zaterdag. Hopelijk hebben ze volgend jaar weer een andere interessante spreker.

By the way, wat vond de hulpbischop van de nieuwe bestemming van deze kerk. Het moet toch een klein beetje steken dat de grote namen van het evolutieonderzoek in het huis van god hun spreekbeurten houden?
Plaats reactie