Opsplitsing van België

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

siger

Re: Opsplitsing van België

Bericht door siger »

AmanInFull schreef:Brussel zie ik het liefst als een Europese officieuze hoofdstad, waar Nederlands, Frans en Engels wordt gesproken. Die stad is al lang niet meer van de franstaligen.
Waarom officieus? Ik heb ooit een denkpiste gehoord die van Brussel in het groot een soort Europees hoofdstedelijk district te maken, in de trant van Washington DC. Lijkt me best zinnig.
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

pallieter schreef:Ik heb, zoals de meeste Vlamingen, geen enkel probleem met solidariteit. Wel met een bodemloze put. Mogen we misschien toch wel vragen wat er met die transfers gebeurd en hoe groot ze zijn??? Natuurlijk niet, want dat zou willen zeggen dat Vlaanderen zelf mag beslissen hoe zij bestuurd wordt: zo iets vragen is nationalistisch en fascistisch. En neen dat zijn geen beledigingen. #-o
Er zijn geloof ik schattingen van rond de 3 miljard. Dat is ongeveer één derde van de interregionale geldstromen in Engeland of Frankrijk.
AmanInFull

Bericht door AmanInFull »

Het is ergens eerder genoemd, ik streef inderdaad naar een Zwitserland constructie. Zwitserland is HET voorbeeld van een confederatie die uitstekend werkt waar de gemeenschappen autonoom werken en elkaar respecteren.
Plaats reactie