Wall Street - protest

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

caius
Technologist

Re: Wall Street - protest

Bericht door caius »

En ondertussen voert europa een dicator in?
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

caius schreef:En ondertussen voert europa een dicator in?
Die zou dus al lang van kracht zijn, als je de data leest.
Heb je er al iets van gemerkt?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

qualia schreef
Ik zie niet hoe die twee elkaar uitsluiten. Ik denk juist dat de 'enkelingen' de nodige technologieën ontwikkelen die het leven net een beetje leefbaarder maken. Ik ken bv een uitvinder (demotech) die een van afvalmateriaal te maken kraantje heeft ontworpen om de handen te wassen. Triviaal en groots tegelijk. Het hele idee dat 'de' technologische ontwikkelingen op de een of andere manier tegengesteld zijn aan 'een' enkeling die in een hobbithuis gaat wonen, klopt denk ik niet. Waar de twee samenkomen, wordt op een praktische manier aan belangrijke projecten gewerkt.
Ik weet ook niet of er teveel mensen zijn om allemaal fijn te kunnen leven. Ik weet wel dat er méér mensen fijn zouden kunnen leven en dat daar niet eens voortschrijdende technologische ontwikkeling voor nodig is.
Om je handen te wassen is er weer water nodig en vooruit ook een beetje zeep. Degene die verkiest in een hobbithuis te gaan wonen heeft vaak juist de toegang tot alle moderne geneugten en kan daaruit een terugtrekkende beweging maken zonder al te veel comfort in te leveren. Over het aantal wereldburgers en de daarmee samenhangende problemen heb ik op dit forum al het nodige geschreven. Ik denk niet dat jij en met jou velen bereid zijn zoveel op te geven dat alle beschikbare middelen exact gespreid verdeelt zijn over elke aardbewoner. Nederland zou in een ideaal scenario ongeveer voor vijf miljoen mensen zelfvoorzienend kunnen zijn.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

doctorwho schreef:Nederland zou in een ideaal scenario ongeveer voor vijf miljoen mensen zelfvoorzienend kunnen zijn.
Ik begrijp je punt. Eventueel zou dat natuurlijk met een volksverhuizing best op te lossen zijn, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren. :D

Sommigen dragen inderdaad oplossingen aan die geen rekening houden met hoe dat er in het grotere geheel uit gaat zien, hetgeen overigens uiteraard niet wil zeggen dat er geen enkel deel of aspect van die aangedragen oplossingen in de praktijk bruikbaar is.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

doctorwho schreef:qualia schreef

Nederland zou in een ideaal scenario ongeveer voor vijf miljoen mensen zelfvoorzienend kunnen zijn.
Hoe kom je aan dat getal dan?

Als ik al zie hoe enorm veel groente ik kan kweken in mijn kleine tuintje........ Met een paar moestuinen kan je in de zomer een hele wijk onderhouden.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Hier een petitie daartegen:

http://www.avaaz.org/nl/eu_people_vs_banks/?vc" onclick="window.open(this.href);return false;
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
De eindconclusie uit onderstaand artikel:
  • "One puzzle has at least been solved.
    Wall Street’s criminals have not been indicted or sent to jail
    because they have effectively become the police."
Enkele highlights uit dit uitvoerige artikel:
[img]http://www.truth-out.org/sites/all/themes/truthout_classic/images/logo-main.gif[/img] schreef:
Wall Street Firms Spy on Protestors in Tax-Funded Center
Thursday 20 October 2011
by: Pam Martens, CounterPunch | News Analysis

Wall Street’s audacity to corrupt knows no bounds and the cooptation of government by the 1 per cent knows no limits. How else to explain $150 million of taxpayer money going to equip a government facility in lower Manhattan where Wall Street firms, serially charged with corruption, get to sit alongside the New York Police Department and spy on law abiding citizens.

<< >>

At the time, Goldman Sachs was in the process of extracting concessions from New York City just short of the Mayor’s first born in exchange for constructing its new headquarters building at 200 West Street, adjacent to the World Financial Center and in the general area of where the new World Trade Center complex would be built. According to the 2005 documents, Goldman’s deal included $1.65 billion in Liberty Bonds, up to $160 million in sales tax abatements for construction materials and tenant furnishings, and the deal-breaker requirement that a security plan that gave it a seat at the NYPD’s Coordination Center would be in place by no later than December 31, 2009.

<< >>

The project has been funded by New York City taxpayers as well as all U.S. taxpayers through grants from the Federal Department of Homeland Security. On March 26, 2009, the New York Civil Liberties Union (NYCLU) wrote a letter to Commissioner Kelly, noting that even though the system involves “massive expenditures of public money, there have been no public hearings about any aspect of the system…

<< >>

One puzzle has at least been solved.
Wall Street’s criminals have not been indicted or sent to jail
because they have effectively become the police.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
qualia
Forum fan

Bericht door qualia »

doctorwho schreef:Om je handen te wassen is er weer water nodig en vooruit ook een beetje zeep
Tuurlijk. Wat ik probeer te zeggen met dit voorbeeld is dat je er niet van uit moet gaan dat alleen complexere technologieën dan die, die we nu tot onze beschikking hebben, de situatie op kunnen lossen. Bescheiden technologische ontwerpen kunnen concrete problemen oplossen, als ontwerpers instaat blijken te denken vanuit de materialen en vaardigheden die mensen tot hun beschikking hebben. Dat is misschien wel veel hoopgevender dan te wachten tot het probleem in een klap wordt opgelost door een technologisch wonder.

Hiernaast is er geen sprake van een keuze tussen 'zelfvoorzienend' leven en 'afhankelijk' leven. Je kunt zelfvoorzienend leven voor zover dat mogelijk is en voor de rest afhankelijk zijn van anderen, of van 'het' systeem. Het idee is niet dat je geen zonnepanelen af mag nemen omdat je dan niet meer zelfvoorzienend leeft. Het gaat meer richting een toegang tot vrije energie, die je opent vanuit bestaande mogelijkheden en die je in staat stelt nieuwe mogelijkheden vorm te geven en nieuwe problemen op te lossen.
siger schreef:Zie het topic op viewtopic.php?p=249911#p249911.
Jeremy Rifkin heeft recentelijk het boek 'the empathic civilization' uitgegeven, waarin hij grofweg de stelling verdedigt dat het juist de toenemende crises op meerdere fronten zijn die ons in staat stellen om het bewustzijn (of de mentaliteit, als bewustzijn te vaag is) te ontwikkelen dat we nodig hebben om die problemen het hoofd te bieden. De vraag is dan hoe snel we in staat blijken de 'oude' logica los te laten. Ik zie een grote overeenkomst met de sub-cultuur zoals Siger het noemt en het planetair bewustzijn, zoals GayaH het noemt, of misschien gewoon kosmopolitisme. En hoewel er wel het een en ander aan te merken valt op het boek (ik zit er nog midden in maar ik krijg niet de indruk dat er echt radicaal nieuwe 'oplossingen' worden aangedragen, misschien moet ik de oorzaak van die teleurstelling meer bij mezelf zoeken) geeft het naar mijn mening wel een serieus onderbouwde visie op de stand van zaken en mogelijke strategieën.
Laatst gewijzigd door qualia op 21 okt 2011 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
the possible ranks higher than the actual
caius
Technologist

Bericht door caius »

Jagang schreef:
Die zou dus al lang van kracht zijn, als je de data leest.
Heb je er al iets van gemerkt?
Is dat relevant, we geven macht aan een organisatie zonder democratische controle, met ander woorden, fascisten. Wakker worden.
http://zaplog.nl/zaplog/article/europee ... sm_verdrag" onclick="window.open(this.href);return false;
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Mypos schreef:
Als ik al zie hoe enorm veel groente ik kan kweken in mijn kleine tuintje........ Met een paar moestuinen kan je in de zomer een hele wijk onderhouden.
Ga hier je licht maar eens opsteken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_voetafdruk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.overpopulationawareness.org/ ... /home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
caius
Technologist

Bericht door caius »

Nog even wat met FYI's

Universiteitsprofessor die het wel begrijpt

Media manipulatie (informeer jezelf, geloof niet meer wat de MSM doet)

Politiemisdragingen in NYC

Noam Chomsky

Hoe het consensus werkt op OWS

Capitalism hits the fan

Network
MAD AS HELL :evil:

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... ontrol.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/algemeen/2643457/vijf- ... ccupy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

(more to come)

I AM NOT MOVING - Short Film - Occupy Wall Street
Global Mind Change
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

doctorwho schreef:
Mypos schreef:
Ga hier je licht maar eens opsteken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_voetafdruk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.overpopulationawareness.org/ ... /home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ach leuke theorie maar dat werkt natuurlijk niet echt in de praktijk. Denk bv alleen al eens aan een vorm van groentes kweken zoals urban farming. Iedereen kan in zijn eigen tuin groentes gaan kweken. Dan klopt die theorie al niet meer aangezien ze er van uit gaan dat je een bepaald stuk grond in een land voor landbouw gebruikt en een ander stuk voor wonen.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

@Mypos en doctorwho,

Willen jullie zo vriendelijk zijn om hier niet verder off-topic te gaan?
Misschien kan de moderatie e.e.a. afsplitsen.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Hier een filmpje van Occupy Amsterdam:

[youtube]=FpFKkxXQZ[/youtube]

Hoe krijg je die filmpjes nou in zijn geheel op het forum?
Laatst gewijzigd door Mypos op 21 okt 2011 15:02, 6 keer totaal gewijzigd.
caius
Technologist

Bericht door caius »

Paar documentaires/animated films
Money as debt http://www.youtube.com/watch?v=Dc3sKwwAaCU" onclick="window.open(this.href);return false;
The secret of oz http://www.youtube.com/watch?v=swkq2E8mswI" onclick="window.open(this.href);return false;
The american dream http://www.youtube.com/watch?v=tGk5ioEXlIM" onclick="window.open(this.href);return false;

@ mypos youtube code gebruiken, alles wat na v? tussen de bbcode plaatsen

Code: Selecteer alles

[youtube]acLW1vFO-2Q[/youtube]
Global Mind Change
Plaats reactie