Jesus camps in Nederland

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
a.r.

Re: Jesus camps in Nederland

Bericht door a.r. »

Gewoon doorzwemmen tegen de stroom in, worden we steeds sterker van! :wink:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

a.r. schreef:Gewoon doorzwemmen tegen de stroom in, worden we steeds sterker van! :wink:
Heb even jouw links aan geklikt. Stille argumenten onderin beeld. De eerste is al een studie op zich. De kinderen leken wel gedrogeerd.

En deze doe ik erbij speciaal voor Gerardm :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=LatoXQaR ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Wg3m3t87 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

You make my day :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Zij er van dat soort voorbeelden beschikbaar ten aanzien van de Jesus Camps in Nederland?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

GayaH schreef:*
Zij er van dat soort voorbeelden beschikbaar ten aanzien van de Jesus Camps in Nederland?
Er wordt schijnbaar weinig gefilmd in Nederlandse kampen. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Als we ze ooit tegenkomen dan is het een reden te meer, om de theoretische bezwaren om te zetten in "kamervragen". De filmpjes van Arabische kinderen waren niet direct gekoppeld aan een kamp. Het laat slechts de sporen zien van indoctrinatie. Zal vanavond even op "god voor de dommen" kijken. Die hebben een behoorlijke collectie van filmpjes. Of daar wat tussen zit.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Hoogste tijd voor infiltratie door under-cover-jounalisten!
PietV. schreef:<< >>
Er wordt schijnbaar weinig gefilmd in Nederlandse kampen.
<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

GayaH schreef:*
Hoogste tijd voor infiltratie door under-cover-jounalisten!

Uppercover dit keer. Kwam nog wat oud nieuws tegen. De desbetreffende persoon zal wel geen kampen meer organiseren. De diepere achtergronden zijn mij verder niet bekend.

his-little-ponycamp.
De stichting Baruch, o.l.v. Guus Hoddenbagh (79) blijkt onder het mom van pony-zomerkampen de ruitertjes dusdanig te indoctrineren met christen-fundamentalistische ideeën, dat sommige kinderen daar ernstige psychische schade aan overhouden, een aantal verbreekt zelfs het contact met hun ouders.
a.r.

Bericht door a.r. »

Geen Jesus camp, maar wel kinderevangelisatie! Kwam dit toevallig tegen op de site van het Nederlands Dagblad en er wordt heel hard aan de weg getimmerd door de makers er van, zo ontdekte ik via Google!

http://www.tienerbijbel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hetkontaktveluwsnieuwsblad.n ... 67943.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Vink presenteert Tienerbijbel
30-08-2011 00:00
0 reacties
ERMELO - Deze maand wordt de gloednieuwe Tienerbijbel gelanceerd. Een uniek boek voor een bijzondere doelgroep, rijk geïllustreerd en prachtig uitgevoerd. De Ermelose boekhandel Riemer & Walinga heeft een primeur. Schrijver, spreker en tekenaar Willem de Vink geeft er op dinsdagavond 13 september de eerste presentatie.

Dat belooft een boeiende avond te worden voor iedereen die geïnteresseerd is in de Bijbel en hoe je die overdraagt aan tieners.

Over de tienerbijbel
De meeste mensen nemen in hun tienerjaren beslissingen voor de rest van het leven. De Tienerbijbel wil lezers helpen en stimuleren om de Bijbel te gaan lezen. De inhoud is dan ook niet moraliserend, maar inspirerend. De verhalen zijn in begrijpelijke taal naverteld, terwijl ook de verbanden worden meegenomen.
Moderne tieners worden aangesproken door begrippen als geheime krachten en symboliek. In de Tienerbijbel zit daarom een diepere laag verborgen, die de grote lijn van de Bijbel weergeeft. De illustraties versterken deze opzet. Ze zijn gemaakt door Arjan Wilschut, Timo Visser en Willem de Vink en sluiten aan op de tekenfilm- en gamecultuur waarmee jongeren opgroeien. Daarnaast biedt het boek veel extra informatie.

Willem de Vink is gewend om zijn publiek op boeiende wijze de Bijbelverhalen in te leiden, zowel op papier als in voordrachten. Hij zal in deze presentatie kort de achtergronden van de Tienerbijbel schetsen. Daarna zal hij specifiek ingaan op het communiceren met tieners en enkele voorbeelden geven van de manier waarop hij de Bijbel aan hen overdraagt. Willem de Vink is bekend van zijn stripboek 'Jezus Messias' dat al in 56 talen werd uitgebracht, zijn dagboek 'Goede Genade' die aan z'n zesde herdruk toe is en hij is oprichter van de HQ School voor Bijbel en Kunst.

De presentatie wordt gegeven in boekhandel Riemer & Walinga, Ermelo. Inloop vanaf 19.30 uur, start 20.00 uur. Graag van te voren even opgeven via mail:elise@riemer-walinga.nl.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Nog een staaltje evangelisatiedrang.
Bijbel in straattaal

Hoe bereik je jongeren uit de straatcultuur met het Evangelie? Misschien wel met de 'straatbijbel'. Daniel de Wolf – voorganger van Thugz Church ('kerk voor tuig') in een achterstandswijk in Rotterdam – hervertelt in een nieuw boek het bijbelboek Matteüs. Volgens de uitgeverij is het boek "zeer geschikt om ingezet te worden door commissies en kerken met een evangelisatiedoelstelling".

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24329

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Wat heeft dit met de vermeende misstanden in Jezus camps te maken?

Een atheist mag zijn visie uitdragen op een site als deze of een kinderboek uitgeven over atheisme als de waarheid. Er is geen reden waarom een christen dat niet zou mogen, zolang hij geen haat zaait of op een andere manier de wet overtreedt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Jinny

Bericht door Jinny »

Jammer alleen dat de religies per definitie haatzaaiend zijn.
a.r.

Bericht door a.r. »

gerard_m schreef:Wat heeft dit met de vermeende misstanden in Jezus camps te maken?

Een atheist mag zijn visie uitdragen op een site als deze of een kinderboek uitgeven over atheisme als de waarheid. Er is geen reden waarom een christen dat niet zou mogen, zolang hij geen haat zaait of op een andere manier de wet overtreedt.
Het is mi een misstand wanneer je kinderen sprookjes als waarheid voorspiegelt, maar de schrijver van deze "fraaie" tienerbijbel heeft er vast iets "heel moois en spannend's" van gemaakt. :angel12:

En ja hoor, dat klopt, de Lion King valt er bij in het niet!

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -drLkhu4KA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -drLkhu4KA" onclick="window.open(this.href);return false;

De bijbel/het christendom verkondigen is natuurlijk altijd beter dan de koran/ islam verkondigen, toch Gerard? Ik vraag me af wat je zou zeggen wanneer er op eenzelfde manier een tienerkoran uitgegeven zou worden.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

gerard_m schreef:Wat heeft dit met de vermeende misstanden in Jezus camps te maken?
Jesus camps hebben toch net als tienerbijbel en tuigbijbel de bedoeling de groepering waar men zich op richt in te leiden (ik druk me maar even voorzichtig uit) in het christendom? Ziedaar de link. Het gaat trouwens niet om vermeende misstanden in Jesus camps, maar om de misstand dat er Jesus camps zijn.
Een atheist mag zijn visie uitdragen op een site als deze of een kinderboek uitgeven over atheisme als de waarheid.
Atheïsme is niet het uitdragen van een visie, als zijnde de waarheid.
Er is geen reden waarom een christen dat niet zou mogen, zolang hij geen haat zaait of op een andere manier de wet overtreedt.
En daar wringt het schoentje. Wat eeen christen doet of het christendom behelst kunnen heel verschillende zaken zijn. Verspreiding van het christendom gaat veelal inclusief het haatdragende karakter van de religie en wordt in dit land wettelijk toegestaan. Kan ook niet anders jammer genoeg, aangezien het christendom helaas rijkelijk vertegenwoordigd is in de wetgevende macht.
Kinderen slaan mag in dit land niet, ze geestelijk verminken kennelijk wel. De ergste littekens zijn meestal niet met het oog waar te nemen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

a.r. schreef:De bijbel/het christendom verkondigen is natuurlijk altijd beter dan de koran/ islam verkondigen, toch Gerard? Ik vraag me af wat je zou zeggen wanneer er op eenzelfde manier een tienerkoran uitgegeven zou worden.
Dat ligt natuurlijk aan wat er in staat, als je het rationeel bekijkt.
Er ZIJN kinderkorannen, de indoctrinatie van kinderen gaat in de islam minimaal even heftig. Voor zover er verschil is, is het de boodschap zelf en de mate van keuzevrijheid die je krijgt. En ja, dan vind ik de boodschap van de islam inderdaad haatdragender dan die van het christendom. Zie de links van PietV bijvoorbeeld. Weinig kinderen concluderen na het lezen van de bijbel dat de joden of de ongelovigen afgemaakt moeten worden.

Maar laten we voor het gemak eens aannemen dat alle religies even haatdragend zijn. Het valt dan op dat een aantal mensen hier panisch reageren op een kinderbijbel maar niet reageren op een kinderkoran. Dit is niet rationeel, tenzij de bijbel wel haatdragend is en de koran niet. Hoe zou dit verschil in reactie dan komen? Ik heb wel zo mijn vermoedens, maar rationeel is het in elk geval niet.

Je kunt als atheist zeggen dat de boodschap niet klopt, en je ergeren dat kinderen dingen leren die niet kloppen. Maar zulke selectieve reacties begrijp ik echt niet.

@ Kiks:
Er wordt in dit topic alweer gestrooid met belachelijke termen als 'geestelijke verminking' wanneer een kind een kinderbijbel leest. Jongens, get real... Ik heb als kind een kinderbijbel gelezen (net als de sprookjesboeken waarin kinderen door heksen of wolven worden verslonden). Ik vond al die verhalen best spannend trouwens. Maar misschien moet ik eens een psychiater opzoeken en daarna mijn ouders aanklagen wegens geestelijke verminking.
a.r.

Bericht door a.r. »

Kun je dan even een linkje geven naar een kinderkoran, want ik kan het niet vinden. Wel wat door een aantal moslims nogal verguisde kinderboekjes, wát plannetjes daartoe, zo lees ik, en ook dat stel ik te zijnertijd dan graag aan de kaak, maar op dit moment geen kinderkoran (de reden die gegeven wordt is overigens dat de koran niet in simpele woorden uit te leggen is, aldus de moslims die daar over "denken". :wink: )
Natuurlijk is indoctrinatie door islam even erg voor kinderen die in Allah moeten gaan geloven, maar niet erger dan kinderen die in de christelijke god moeten gaan geloven. Ik ken nl geen christelijke kinderen die mij af willen maken maar ook maar ook geen moslimkinderen.
Plaats reactie