95 stellingen / vragen aan S.Stahl/Believer in jahwe

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hiëronymus
Ervaren pen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Hiëronymus »

Fishhook schreef:Wat effectiever is?

De aardbeving niet laten ontstaan bij zo een arm christelijk volk. Werden vroeger niet 'alléén' de kwaden gestraft door god?
Is die vraag werkelijk aan mij gesteld? Of is het een retorische vraag voor de bühne.
Jinny

Bericht door Jinny »

Je zou hem als toevallig passant met kennis over god (iets wat ik ten ene male ontbeer) eens kunnen beantwoorden........
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Je zou hem als toevallig passant met kennis over god (iets wat ik ten ene male ontbeer) eens kunnen beantwoorden........
We kunnen hem niet meer medeplichtig stellen. Zijn antwoorden duidden op een groot besef van realiteitszin doorspekt met ongeloof. Ik denk dat B.I.J. hier eerder voor in aanmerking komt. Die ziet "de hand van God" niet alleen in het maken van doelpunten maar ook in overstromingen .
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

PietV. schreef:Ik denk dat B.I.J.
B.I.J heeft een voorkeur voor een engelssprekende Jahweh.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:
Geen probleem lijkt mij; miljarden gebeden op een dag in duizenden talen. De tolken in de hemel draaien overuren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hiëronymus schreef:
Fishhook schreef:Wat effectiever is?

De aardbeving niet laten ontstaan bij zo een arm christelijk volk. Werden vroeger niet 'alléén' de kwaden gestraft door god?
Is die vraag werkelijk aan mij gesteld? Of is het een retorische vraag voor de bühne.
Het laatste.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Believer in YHWH
Banned

Bericht door Believer in YHWH »

PietV. schreef:
Rereformed schreef:
Geen probleem lijkt mij; miljarden gebeden op een dag in duizenden talen. De tolken in de hemel draaien overuren.

Waarom zou ik dat als voorkeur hebben?

Wederom een stelling gebaseerd op niets?
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Believer in YHWH
Banned

PietV. schreef:
Jim schreef:Je zou hem als toevallig passant met kennis over god (iets wat ik ten ene male ontbeer) eens kunnen beantwoorden........
We kunnen hem niet meer medeplichtig stellen. Zijn antwoorden duidden op een groot besef van realiteitszin doorspekt met ongeloof. Ik denk dat B.I.J. hier eerder voor in aanmerking komt. Die ziet "de hand van God" niet alleen in het maken van doelpunten maar ook in overstromingen .

Waar heb ik aangegeven dat de hand van God in doelpunten zichtbaar zou zijn?

Weer een ongefundeerde poging tot diskwalificatie?
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Believer in YHWH
Banned

PietV. schreef:
Believer in YHWH schreef: Kun je de verwijzing even geven? Weet anders niet waar je op doelt.
Volgens ben mij ben je heel goed in staat om dat zelf uit te vogelen. Denk maar aan de tegenstellingen met Petrus, Barnabas. Naast het geklaag van Paulus in zijn brieven denk maar aan 2 Korinthiërs 11of Gal 2: 13 etc. Paulus heeft het over valse broeders, schijnapostelen en bedrieglijke arbeiders etc. De verhouding met de jodenchristenen was slecht.

Paulus reageert daar op mensen die de waarheid verdraaien en daarbij ook anderen proberen naar beneden te sleuren. Dat waren dus geen jodenchristenen maar mensen die zich zo voordeden.

Paulus stond voor de waarheid en benoemde de leugen. Dat mocht toen kennelijk niet en nu nog steeds niet (gezien je reactie).

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:Waarom zou ik dat als voorkeur hebben?
Wederom een stelling gebaseerd op niets?
PietV. kortte je naam af als B.I.J. Ik maakte hem er met een grapje op attent dat het B.I.Y. moet zijn. Niet alles serieus nemen Believer. :wink:
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef: PietV. kortte je naam af als B.I.J. Ik maakte hem er met een grapje op attent dat het B.I.Y. moet zijn. Niet alles serieus nemen Believer. :wink:
@ Lange naam : B.I.Y. En vooral de Bijbel niet. Want daarom worden de schijnwerpers jouw kant op gericht.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

PietV. schreef:
Rereformed schreef: PietV. kortte je naam af als B.I.J. Ik maakte hem er met een grapje op attent dat het B.I.Y. moet zijn. Niet alles serieus nemen Believer. :wink:
@ Lange naam : B.I.Y. En vooral de Bijbel niet. Want daarom worden de schijnwerpers jouw kant op gericht.

maak je niet druk Believer,mijn naam wordt meestal ook afgekort ,

en het effectieve tussen bidden en geld inzamelen is allebei gewoon 0 % ,Haiitie is idd nog steeds chaos en nu willen ze weer geld inzamelen voor de hoorn van afrika ....giro 555 wordt weer goed gespekt maar het geld blijft weer bij de overheden plakken
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

BadAssChick schreef:
en het effectieve tussen bidden en geld inzamelen is allebei gewoon 0 % ,Haiitie is idd nog steeds chaos en nu willen ze weer geld inzamelen voor de hoorn van afrika ....giro 555 wordt weer goed gespekt maar het geld blijft weer bij de overheden plakken
Als ik dan toch moet kiezen dan maar geld. Ik heb me altijd lichtelijk genegeerd voor mensen die op 7000 kilometer afstand in een gebouw gaan zitten met gesloten ogen en allemaal gebeden prevelen om het lot van de slachtoffers van een natuurramp te verlichten. En ook nog met een tevreden gevoel naar huis gaan, want ze hebben hun bijdrage geleverd. Geef dan geld. Okee, een groot deel zal wel verdwijnen bij wapenhandelaars, corrupte functionarissen en de duizenden mensen die van liefdadigheid hun beroep hebben gemaakt. Maar ga niet slijmen bij een denkbeeldig opperwezen, die de dag ervoor nog verantwoordelijk was voor deze ramp.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

hoe kan die denkbeeldig opperwezen verantwoordelijk zijn als die niet bestaat

en ik doe geen van 2en ,ik bid niet en ik geef geen geld ,heeft toch geen nut
zolang als ik me al kan herinneren is er op tv altijd al spotjes geweest van arme kindjes in de meest ellendige omstandigeheden en zat er altijd een gironummer aan vast , tis natuurlijk een manier om geld te vangen ,misschien moest ik het ook maar is proberen zo,n bedelfilmpje te maken ,hopelijk wordt mijn rekening dan ook gespekt
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Believer in YHWH
Banned

BadAssChick schreef:hoe kan die denkbeeldig opperwezen verantwoordelijk zijn als die niet bestaat

en ik doe geen van 2en ,ik bid niet en ik geef geen geld ,heeft toch geen nut
zolang als ik me al kan herinneren is er op tv altijd al spotjes geweest van arme kindjes in de meest ellendige omstandigeheden en zat er altijd een gironummer aan vast , tis natuurlijk een manier om geld te vangen ,misschien moest ik het ook maar is proberen zo,n bedelfilmpje te maken ,hopelijk wordt mijn rekening dan ook gespekt

Vanuit een wereldbeeld zonder God spreek je volledig in lijn met je ideologie.
Me, myself and I. Waarom zou ik omzien naar de naaste. Recht van de sterkste nietwaar?

Zeer lege ideologie produceert zeer lege gedragingen.

Waarom zouden we niet alle geestelijk gehandicapten een spuitje geven? Problemen daarmee BAC?

Of de baby van de buurvrouw verkrachten? Als je er nou lol aan beleeft en er mee weg kan komen.......

Moreel verwerpelijk? Hoezo?

Plaats reactie