Vertel eens, welke gevolgtrekking uit welke waarneming? Daar moet je misschien een aparte draad over openen. Want zie je, sinds de eerste Jehovah's Getuige aan mijn huisdeur kwam ruim 30 jaar geleden hoor ik dit. Steevast, zonder uitzondering, blijkt of de waarneming uit de duim gezogen of de waarneming irrelevant of de gevolgtrekking gebaseerd op een drogredenering. Aldus hebben dergelijke gelovigen sterk bijgedragen aan mijn atheïsme.Roald schreef:God is een gevolgtrekking uit waarneming.
Jij bent evenmin een uitzondering met je halsstarrig verkeerde toepassing van de ART.
Spreek voor jezelf. Ik heb daar nooit enig probleem mee gehad. Mijn zoon ook niet en die was 13 toen hij over dit onderwerp begon na te denken. Dat jij gebrek aan voorstellingsvermogen hebt betekent niet dat anderen dat ook hebben.Roald schreef:We kunnen ons niet voorstellen dat iets kan bestaan zonder dat het door iemand gemaakt is inderdaad.
Dit is leuterkoek. Lanier heeft nooit beweerd dat er een toestand voor dat oneindig dichte punt was. Hij heeft ook nooit beweerd dat er iets ten Noorden van de geografische Noordpool bestaat. Je begrijpt dat ik de rest niet meer hoef te lezen. Begin ik toch te denken dat Lanier gelijk heeft en je niet doorhebt wat de Oerknal is of kan zijn.Roald schreef:Lanier noemt de singulariteit de toestand voor dit oneindig dichte punt. Dat is in feite het iets (singulariteit) dat er voor dat oneindig dichte punt altijd was, en het iets (singulariteit) dat dat oneindig dichte punt heeft veroorzaakt en het iets (singulariteit) dat heeft veroorzaakt dat dat oneindig dichte punt is gaan uitdijen.
Een terechte vraag. Alleen hanteer je zoals zoveel gelovigen die wetenschap voor hun karretje proberen te spannen een verkeerde betekenis van het begrip bewijs.Roald schreef:ik heb jou eerder al gevraagd die singulariteit te bewijzen.
De Algemene Relativiteits Theorie beschrijft correct een lange, lange reeks van verschijnselen, van snelheid 0 tot en met de lichtsnelheid, van schaal pakweg 1mm (deze moet men niet absoluut nemen; op 0,1 mm voldoet de ART ook nog heel aardig) tot en met de afmetingen van het universum.
Waarneming: het heelal dijt uit.
Combineer deze twee en je komt uit bij de singulariteit genaamd Oerknal.
Als je dat geen bewijs noemt is dat best. Er is in dat geval ook geen bewijs dat je naar beneden zult vallen als je morgen van het dak af springt.