Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
a.r.

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door a.r. »

Ik kon het niet laten! :wink:
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23923" onclick="window.open(this.href);return false;
Als vrijwel ongeschoold maar zeer kritisch denkend en belezen mens en in het bijzonder daardoor uitgesproken atheïst, kan ik niet anders, dan het volkomen eens zijn met de conclusie's.
Tip voor de religie aanhangers, lees eens een goed boek!

Met vriendelijke groet
a.r., realiteitszinland | 13-8-2011 23:36:30

en kreeg er plotseling zin in: :lol:
Iedere dag sterven er duizenden mensen, christenen, moslims, atheïsten, hindoes, joden, boeddhisten, mannen, vrouwen, kinderen, door ongelukken, rampen, ziektes, oorlogen en hongersnoden....vele mensen zetten zich bezoldigd of onbezoldigd in om anderen te helpen, daar is geen enkele religie voor nodig maar gewoon medemenselijkheid ....en toch sterven er iedere dag zovelen....en dan toch Halleluja roepen als er één christelijk 12 jarig kind door artsen/hulpverleners gereanimeerd kan worden. Wat een intellectuele oneerlijkheid en geestelijke armoede is religie toch!
a.r., realiteitszinland | 13-8-2011 23:57:59
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail. ... 7#reacties" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien Jeffrey Schipper of andere christenen menen dat zij met dit kulverhaaltje een goed punt hebben dan zijn zij natuurlijk van harte welkom op http://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
a.r., realiteitszinland | 14-8-2011 0:29:22
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

biemer schreef:Je kan tijdelijk op elkaar reageren, de redactie is op vakantie :D

Kijk maar hoe er hier gereageerd wordt.....(op mij : Willem)

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23984" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer horen we dat een jongen die beide benen kwijt is door gebed nieuwe krijgt?

Mag ik raden? Nooit misschien. :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

"Volgens brandweercommandant Brundage is Dale een wonder. Hij had niet meer dan 1% kans om te overleven, zegt hij. "Meestal komen mensen die zo lang onder water zijn geweest dood aan land."
Hij had dus 1% kans om te overleven. Dat is een kleine overlevingskans, maar niet onmogelijk. De term "wonder" lijkt me dus meer in overdrachtelijke zin bedoelt, dan dat het duidt op bovennatuurlijk ingrijpen. Dat is simpelweg niet nodig om dit te verklaren.

Ik ook dan maar.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Pilletje tegen de honger tijdens ramadan:

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24037" onclick="window.open(this.href);return false;

Cokkie : De Christen fundamentalist.....
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24048" onclick="window.open(this.href);return false;
Zarayda leest de Bijbel niet meer

BNN-presentator Zarayda Groenhart, bekend van het programma 'Spuiten en Slikken', las vroeger veel in de Bijbel. Zarayda’s ouders zijn gescheiden. Haar moeder nam haar mee naar de Evangelische Broeder Gemeenschap. Daar hoorde ze "donderpreken". Dat ze de Bijbel niet meer leest heeft te maken met een traumatische seksuele ervaring, schrijft de Volkskrant. "Op een dag sloeg ik in mijn wanhoop de bijbel open en kwam ik een verhaal tegen over verkrachting. De kern was dat die vrouw het moest verzwijgen, omdat ze anders iedereen in haar omgeving te schande zou maken. Daar spuug ik op. Ik heb nog wel spirituele gevoelens, maar dat moment was mijn afscheid van godsdienst, van de cultuur van het geloof."
cokkie schreef: Dat meisje heeft de Bijbel dus nooit helemaal gelezen anders zou ze de contexten kennen.
Verder heeft zij nooit echt een relatie met de Heer Jezus gehad.
De overbekende dooddoener. Wordt hier ook met regelmaat geopperd. Onzinnige teksten moet je in een groter verband lezen, en zinnige teksten moet je op de deur van je wc plakken. En lukt het dan nog niet, dan heb je een mislukte relatie met een joodse zwerver.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Dat is nog een van de mildste reacties. :?
Het lijkt erop dat Zarayda die verkrachting maar als excuus gebruikt om haar eigen wil te kunnen doen want je kunt een bijbelverhaal niet de schuld geven van je eigen afvalligheid. Dat verhaal maakt juist duidelijk dat die verkrachting beslist tegen Gods wil was. En dat wist ze best. Maar ze liet een bepaalde gedachte toe om afvallig te kunnen worden zodat ze een werelds leven kon gaan leiden. Dat overkomt velen. Maar gelukkig is het nog steeds mogelijk om terug te keren op de smalle weg.
:evil: :evil:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Hiëronymus schreef:Dat is nog een van de mildste reacties. :?
Het lijkt erop dat Zarayda die verkrachting maar als excuus gebruikt om haar eigen wil te kunnen doen want je kunt een bijbelverhaal niet de schuld geven van je eigen afvalligheid. Dat verhaal maakt juist duidelijk dat die verkrachting beslist tegen Gods wil was. En dat wist ze best. Maar ze liet een bepaalde gedachte toe om afvallig te kunnen worden zodat ze een werelds leven kon gaan leiden. Dat overkomt velen. Maar gelukkig is het nog steeds mogelijk om terug te keren op de smalle weg:evil: :evil:
De smalle weg en brede weg. Wij hebben de poster ook besproken. Dit is inderdaad een nogal "milde" reactie.
Het ligt nooit aan het boek; maar aan degene die hier een weerzin tegen ontwikkelt. In Gordon zoekt Jahwe ging het daar ook over. Gordon vertelde dat hij de Bijbel niets vond. Weerzinwekkend. Want zijn geaardheid werd veroordeelt en nog erger praktiserende homo's moesten maar vermoord worden. Hetzelfde laken een pak. Deze teksten moest je maar laten liggen.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Een christen vertelt hier dat ie een Christelijk 'pretpark' wil oprichten. Hij vraagt naar een naam voor dit park.

Mijn Antwoord:
@ Peter. misschien volgende naam:
Sprookjesland ?
Willem, Dongen | 18-8-2011 16:50:35
Ik vond hem zelf wel grappig, maar zal niet zo ontvangen worden :D

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24085" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Hiëronymus
Ervaren pen

Is trollen werkelijk zo'n grote kunstvorm geworden dat hier besproken dient te worden waar je flauwe grapjes maakt om mensen te pesten?

#-o
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Mmm... ik dacht er op CIP wel gereageerd zou worden, maar Hieronymus je hebt toch geen last van lange tenen ? :)
Hiëronymus
Ervaren pen

Neuh, het verbaast me gewoon dat er op dit forum zoveel gesproken wordt over andere sites. Op de meeste fora zou je daar juist voor verbannen worden. Het trollen van gelovigen doet me een beetje 4channerig aan.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Hiëronymus schreef:Neuh, het verbaast me gewoon dat er op dit forum zoveel gesproken wordt over andere sites. Op de meeste fora zou je daar juist voor verbannen worden. Het trollen van gelovigen doet me een beetje 4channerig aan.
Mij verbaast het wat daar gezegd wordt. En het is inherent aan het beleid wat enkele fora voeren. Zo is er een stortvloed van gebanden van ontdek islam hier terecht gekomen. En wat doen deze. Ze praten over ontdek Islam. Het CIP presteerde het om binnen enkele dagen alle freethinkers te verwijderen. Zonder waarschuwing. En dan kun je verwachten dat de kritiek zich naar hier verplaatst. En wat is er mis mee om rare uitspraken van commentaar te voorzien. Het gebeurd overal en wij zijn geen koorknapen. Die zitten te wachten tot heel Nederland zegt: " Wat een nette, voorbeeldige club mensen en wat zijn ze toch kritiekloos".
Hiëronymus
Ervaren pen

Prima, als dat hier normaal is heb ik niets gezegd. :)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Hiëronymus schreef:Prima, als dat hier normaal is heb ik niets gezegd. :)
Hier vinden geen normale dingen plaats :)
biemer
Ervaren pen

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor

Bericht door biemer »

pfff.....
Hoewel het waar is dat ‘wie God niet gehoorzaamt, de dood zal sterven’, is het een eenzijdige kijk op God. God waarschuwde om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten, omdat dat tot GEVOLG zou hebben dat ze zouden sterven. Als je aan een klein kind zegt dat het niet zijn handje op een gloeiende kookplaat mag leggen, omdat anders dat handje verbrandt en hij doet het toch, dan is dat verbrande handje niet de straf die de moeder het kindje geeft omdat het ongehoorzaam is geweest!De wil van God doen, is voor de mens heil en leven, want Zijn wil is niet willekeurig, maar, zoals de Bijbel zegt: het goede welgevallige en volkomene. Die wil wenst dat een ieder behouden zal worden. Vanuit het reformatorisch denken, is Gods wil willekeur, soevereiniteit en tegelijkertijd een besluit.
Mijn antwoord:

En wat als moeder vantevoren al wist ( want ze is alwetend) dat het kind dit ging doen ??? Dan ben je imo een heeeeele slechte en valse moeder om geen passende maatregelen te nemen.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24223" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie