Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
gerard_m
Superposter

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door gerard_m »

@ Siger:
Je beschrijft een hele andere case, met een heel ander effect (uitzetting i.p.v. moord). De reden van uitzetting was dat mensen aangezet werden om hun religie (islam) te verlaten, hetgeen in Marokko strafbaar is. Ik neem aan dat iedere atheist dit soort religieuze wetten afwijst (en natuurlijk is de handelswijze van zieltjes "kopen" ook waanzin).

@ Piet: ik zie niet zo veel verschil tussen "de schuld geven" of "de schuld bij iemand leggen". Ik vond je vrij duidelijk in je stelling.
PietV schreef:Binnenkort worden er weer een paar zendelingen omgebracht. Het ach en wee gaat dan weer beginnen (ook op het cip). Hun eigen schuld en laten we vooral geen traan laten voor mensen die wroeten in iemands achtertuin om daar zieltjes te vangen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Oh, wat leuk. Ik deed één bijdrage op de Cip site, en mij wordt nu Gods zegen toegewenst. Mijn dag kan niet meer kapot.

Nieuwsbericht op Cip: "Seks is bedoeld als een geheim wat je deelt met één man en één vrouw"

Rereformed: "Daar dachten Mozes, -Gods woordvoerder-, en David, -de man naar Gods hart-, toch heel anders over."

Christelijke reaktie:
Beste Rereformed, Hij die voor jou een hoge prijs betaalde omdat je een zondaar bent, dacht er anders over dan Mozes en David en jij.

Misschien kan Hij jou op andere gedachten brengen?

Of blijf je liever jezelf voor de gek houden?

God Zegene je
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:

In de nieuwe reglementen schreef men dat je niet meer op elkaar mocht reageren. Is dat verandert? Zo, niet dan denk ik dat deze persoon een ban wacht.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

ik heb deze week een heftig gesprek met 2 mensen gehad over weigerambtenaren. Het eind van het liedje was dat ik krom dacht en dat er met mij niet te praten viel.

Want zeiden ze : Die homo's die zo nodig moeten trouwen beletten een christen zijn werk te doen.

Groet kristel
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

vuurdoorn schreef:
ik heb deze week een heftig gesprek met 2 mensen gehad over weigerambtenaren. Het eind van het liedje was dat ik krom dacht en dat er met mij niet te praten viel.

Want zeiden ze : Die homo's die zo nodig moeten trouwen beletten een christen zijn werk te doen.

Groet kristel
Ik ga ook maar eens kijken. Er wordt dus weer gediscussieerd. Wat voor werk doet een christen dan. Het loket sluiten als twee mensen van hetzelfde geslacht voor hem staan. Tenminste als ik deze gang van zaken bestudeer. Het doet me altijd denken aan teksten uit Deuteronomium. Ik ben altijd diep gelukkig dat hedendaagse gelovigen hier geen aandacht meer aan schenken. En gewoon gaan straten zonder dat ze tijdens het werk met stenen naar vrouwen gooien die niet als maagd het huwelijk in zijn gegaan. Dat kan een ambtenaar van de burgerlijke stand ook doen. Gewoon je werk; leuk toespraakje en het overhandigen van een pen. En daarna terug naar de koffiekamer om uit te rusten van deze zware inspanning.
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Ik ga ook maar eens kijken. Er wordt dus weer gediscussieerd.
Dit gesprek was met mijn ouders. Naar aanleiding van een krantenartikel in de krant over weigerambtenaren in Staphorst waar ze dicht bij wonen.

En hun gedachtengang raakt me behoorlijk.
siger

Bericht door siger »

Je moet het zo zien, dat ambtenaren het volste recht (en misschien wel de ethische plicht) hebben, te weigeren hun werk te doen en dus impliciet hun betrekking op te zeggen. Want die christenen blijven wel liederen zingen terwijl ze door leeuwen verscheurd worden, maar hun wedde opgeven door ontslag te nemen als ze hun taak in geweten niet kunnen uitvoeren, dat vinden ze dan weer een onaanvaardbaar offer.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

vuurdoorn schreef:
Dit gesprek was met mijn ouders. Naar aanleiding van een krantenartikel in de krant over weigerambtenaren in Staphorst waar ze dicht bij wonen.

En hun gedachtengang raakt me behoorlijk.
Okee, dan hebben we elkaar verkeerd begrepen. Dacht dat het op CIP stond. Het raakt mij ook. Net als een minister die meevaart met de gay parade en niet in staat is om iets fatsoenlijks te regelen voor homoseksuele jongeren in het onderwijs. De scholen moeten het zelf maar doen. Terwijl dit in sommige scholengemeenschappen een groot taboe is. Suïcidale gedachten vaker voorkomen in deze groep. Dan verwacht je toch een krachtig politieke reactie met een duidelijke richtlijn. Waar het onderwijs aan moet voldoen. Geen getreuzel.
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Suïcidale gedachten vaker voorkomen in deze groep.
Schijnt zelfs 5x zo hoog te zijn!

Mijn buurman is onlangs zeer plotseling overleden. Zijn zoon heeft al 2 jaar een fijne relatie met zijn vriend.

Op de rouwkaart werd zijn naam niet genoemd, want dat zou zoveel problemen opleveren. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden!

Groet kristel
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik snap niet waar dat soort christenen het gore lef vandaan haalt. Misschien heeft de bijbel wat te zeggen over het kerkelijk huwelijk, en daar mogen ze wat mij betreft iedereen op wat voor grond dan ook voor weigeren. Ik snap überhaupt niet waarom een zich zelf respecterende holebi zelfs maar in de buurt van een kerk zou willen trouwen.

Het burgerlijk huwelijk daarentegen is een seculier instituut, zoiets als een rijbewijs zeg maar, maar dan zonder lessen en examens. nichten en potten daarvoor weigeren is zo steekhoudend als blonde vrouwen weigeren voor een rijbewijs en negers weigeren voor een bewijs van goed gedrag.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Je kan tijdelijk op elkaar reageren, de redactie is op vakantie :D

Kijk maar hoe er hier gereageerd wordt.....(op mij : Willem)

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23984" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Rereformed schreef: Nieuwsbericht op Cip: "Seks is bedoeld als een geheim wat je deelt met één man en één vrouw"
zo zo, triootje? :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

biemer schreef:Je kan tijdelijk op elkaar reageren, de redactie is op vakantie :D

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23984" onclick="window.open(this.href);return false;

wat ik nog het meest walgeljk vind is dat in de reacties staat dat degene die geen wonder krijgen het te danken hebben aan hun zonde, en dan bedoel ik zoals ze reageren op biemer z,n reactie

dus hongerende kindjes hebben zonden begaan en verdienen geen wonder van God op Cip.nl
hoe walgelijke reactie
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:Je kan tijdelijk op elkaar reageren, de redactie is op vakantie :D

De lust om te reageren zinkt direct als ik de reacties lees. Het wonder heeft weer plaatsgevonden. Met dank aan het gebed. Er gaan dagelijks mensen dood door verdrinking en er worden dagelijks mensen gered. Een god met een goed humeur, die op grond van smeekbeden besluit om uitstel van executie te verlenen. Wat ik nog mis is een goed verhaal over reanimatie mogelijkheden bij verdrinkingen. Kinderen en afkoeling. Een goedkope manier om je geloof te promoten.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

PietV. schreef:

De lust om te reageren zinkt direct als ik de reacties lees. Het wonder heeft weer plaatsgevonden. Met dank aan het gebed. Er gaan dagelijks mensen dood door verdrinking en er worden dagelijks mensen gered. Een god met een goed humeur, die op grond van smeekbeden besluit om uitstel van executie te verlenen. Wat ik nog mis is een goed verhaal over reanimatie mogelijkheden bij verdrinkingen. Kinderen en afkoeling. Een goedkope manier om je geloof te promoten.

ja en dan wordt nog niet eens iedereen gered , dan krijg ik toch het idee dat er boven iene miene mutte wordt gespeeld
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie