Marinus schreef:Het is trouwens altijd weer grappig als men beweert dat het verbod op varkensvlees de wetenschap ver vooruit was. Er wordt dan vooral verwezen naar parasieten. Dat parasieten ook voorkomen in halal-diertjes (lintwormen loop je hier eerder op van rundvlees dan van varkensvlees) en dat je met goed verhitten iedere parasiet doodt wordt straal genegeerd.
daarom is in ons land verplicht om je huisvee te ontwormen voor verkoop en moet het aantoonbaar zijn
dat is ook 1 van de vele redenen dat zoveel boeren over de kop gaan,want een veearts is eeeeerrrug duur
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
Kiwi schreef:Dat zie ik trouwens wel als hét grote voordeel, mocht de islamisering van NL nog doorgaan: De honden verdwijnen daarmee uit het straatbeeld en daarmee ook alle hondenpoep.
Hondenbezitters krijgen van mij nog 1 kans: Ruim die troep van je trouwe viervoeter op, of ik ga voortaan stemmen op een islamitische partij (of de PvdA bij gebrek aan de eerste).
als wij hondenbezitters nou ook nog s wat meer ruimte krijgen om de hondjes te laten lopen waar ze wel mogen poepen
en als paarden bezitter wil ik dat wandelaars met of zonder hond van de ruiterpaden afgaan ,want als mijn Faahmpje in galop aankomt rennen is het geen fijn idee dat er dan mensen zijn die gillend opzij springen omdat ze zo groot zou zijn
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
BadAssChick schreef:...als mijn Faahmpje in galop aankomt rennen is het geen fijn idee dat er dan mensen zijn die gillend opzij springen omdat ze zo groot zou zijn
Badasschick,
Zo doe je je naam wel eer aan. Wil je die brave mensen een hartaanval bezorgen?
Paard mag je dan als moslim wel weer eten (om toch een beetje on-topic te blijven) . Ik had overigens begrepen dat je als Moslim wel zaken mag eten waar varken inzit, wanneer het maar weinig en onherkenbaar is. Maar ik ben geen Moslim en eigenlijk kan het me dus ook niet zoveel schelen.
Waar moet dat heen, hoe zal dat gaan?
Waar komt al die rotzooi toch vandaan?
(Barend Servet)
BadAssChick schreef:...als mijn Faahmpje in galop aankomt rennen is het geen fijn idee dat er dan mensen zijn die gillend opzij springen omdat ze zo groot zou zijn
Badasschick,
Zo doe je je naam wel eer aan. Wil je die brave mensen een hartaanval bezorgen?
dan moeten ze niet op het ruiterpad komen ,want fahma is dan heel moeiljk in te houden,eenmaal in galop blijft ze doorgaan,maar op stal is het een schatje hoor ,knuffelig enzo
GetBigFast schreef:Zoals iedereen vast wel weet mogen moslims geen varken eten. Betekend dit alleen het vlees van de varkers, vlees en organen? Of mag er helemaal niks van het varken worden gegeten?
Heeft iemand hier een antwoord op?
zelfs geen spullen die gemaakt zijn van varkensleer.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
misslovely schreef:Tja, ze zien het varken helemaal als haram, terwijl het enkel maar verboden is om het vlees te eten.
Zelfs een varken aanraken mag, achteraf je handen wassen en klaar....
en als ze afbeeldingen overal weg halen, hoe kunnen kinderen nog weten wat een varken is???
Ze overdrijven zo keihard....
ZE overdrijven keihard? Saudie Arabie is niet de gehele islamitische wereld.
ook honden worden helemaal als haram gezien. Terwijl je een hond zelfs mag aanraken.. Kom je in contact met speeksel, dan moet je je handen wassen. 1 x met zand, 7x met water.
Ikzelf denk dat het speeksel van een hond als onrein wordt gezien omdat er in de tijd van de profeet veel hondsdolheid heerste. Bewijzen heb ik daar niet van.
Maar honden zien er wel van af omdat ze vaak worden mishandeld door moslims, enkel maar omdat het een hond is.
Honden worden vaak mishandeld door moslims? Hoe kom je daar nou bij? In mijn geboortedorp in Turkije heeft 1 op de 10 gezinnen een grote hond en ze worden prima behandeld.
Over gelatine bestaan er wel verschillende meningen. Sommige van die 'grote' geleerden staan het eten van gelatine wel toe om dat er niets meer van het varken er in terug te vinden is.
Mag een moslim wel zeggen: "zo, dat varkentje heb ik ook weer gewassen"?
Volgens mij is het aan de moslim zelf om te zien hoe strikt hij / zij bereid is zich te houden aan opvattingen van lang geleden. Ik heb een keer met een moslim teamgenoot bij mij thuis tijdens mijn studenten tijd friet gebakken. Ik zei hem dat ik niet wist of er varkensvet in het frituurvet zat, en dat er varkenvleesin de frituurpan bereid kon zijn. Dat kon hem niet deren, maar bedankte me vriendelijk voor de waarschuwing. Hij zei me dat het wel wat vaag was wat nu precies wel en niet kon en dat hij dacht dat het meer een traditie is van vroeger, omdat de hygiene toen wat minder was voor varkens (als vee) dan dat het een 'bevel" van god was. Ook ken ik een meisje wat in een hinduistisch (of hoe schrijf je dat) gezin is opgevoed. Zelf is ze niet een overtuigd hindu meer, maar eet nog altijd geen rund. Kortom, volgens mij is het religieus geloven meestal gewoon wat doen, zoals het je uitkomt. Wel zag ik dat in de Albert Heijn de shoarma van varkens afkomstig kan zijn... Staat overigens keurig op de verpakking vermeld, maar ik moest er wel om gniffelen.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.