Jihad

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Jihad

Bericht door Rereformed »

Chaimae schreef:Hoe kan jij dan nog zeggen dat de djihaad gevaarlijk is als de profeet duidelijke kaders en regels gegeven heeft voor de djihaad? Don't shoot the messenger, maar de splintergroepen die afgedwaald zijn en zich niet vastklampen aan de soenah van de profeet.
De praktijk bewijst dus dat de kaders en regels niet duidelijk genoeg zijn.
Er is niet voor niets een spreekwoord 'Iedere ketter heeft zijn letter'.
Chaimae schreef:Maar dit is voorspeld en dit heeft de profeet al gezegd.
Dat voorspelde Mozes ook al. Daarom weten de joden dat de christenen een valse sekte zijn. En dat voorspelde Jezus ook al, daarom weten de christenen dat Mohammed een valse profeet is.

Kortom: je argumenten zijn niet erg sterk; gebruik je kritisch verstand eens wat meer.
Born OK the first time
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Wat ik er nog aan wilde toevoegen:

Net als Chaimae vind ik het verdomd zo jammer dat er niet veel meer moslims hier hun mening komen geven. Dat het stil is. Zeg dan toch iets terug. Vanuit je hart. Niet vanuit wat je moet terugzeggen. Wegblijven is erger dan discussie of verwarring door andere invalshoeken en samen zoeken naar een uitweg.
Je begint erg goed en netjes totdat je ineens denkt het in te kunnen vullen voor moslims waarom zij niet willen discussieren met jou.
Maar de wegblijvende moslimmensen weten verdomd goed dat wanneer ze hier komen meediscussiëren dat zelftwijfel en verwarring hen zal doen nadenken. Hun identiteit als gelovige zal hier tegengeargumenteerd worden en zowat de grond in worden geboord. En het ergste voor die moslims is, dat ze goed weten dat onze argumenten logisch en juist zijn. En net daarom blijven ze weg. Zeg dan verdomme iets eerlijks terug.
Blijf niet weg of brainwash jezelf niet met te vluchten in een opgedrongen idee uit het verleden.
Goh, je bent een paragnost en denkt namens de moslims te kunnen denken? Knap hoor, Maarten, maar ook erg teleurstellend, want moslims zijn net als andere gemeenschappen een heterogene groep en je kan dus niet namens alle moslims spreken. Bovendien, ken genoeg moslims die discussies aangaan, maar dan moet dat wel met wederzijds respect gebeuren. Ook kan ik je vertellen dat moslims heel sterk in hun geloof staan en echt niet door de eerste de beste zwakke wind laten meewaaien. Ik heb jaren gediscussieerd op FFI en ik ben nog altijd moslima. Ik heb Theologie gedaan in het strenge Kampen en ik werd alleen gesterkt in mijn geloof en was me er alleen maar bewuster van dat de islam de waarheid is. Dus wat lul je nou?
En ik weet het: binnenkort blijft ook onze enige geliefde moslima Chaimae weg. Geliefd omdat we met haar het er tenminste over kunnen hebben.
Ik ben er hoor en ik blijf nog wel even, maar dan wil ik wel tekst en uitleg waarom BFA, mijn beste vriend geband is? En heb niet altijd tijd, normale mensen zijn harde werkers en hebben ook nog kwaliteitstijd voor zichzelf, weet je wel.
Maar het mag niet. Ze mogen niet. Ze mogen niet van elkaar. De ene kijkt toe op de ander zijn of haar geloofstrouw. Geeft iemand onder hen ook maar een teken van afvalligheid wordt ie zo behandeld. En welke moslim(a) waagt zich daaraan?
Ik zou het niet durven. En een vrijzinnige die eerlijk met zichzelf zou zijn, zou ook toegeven dat ie liever eieren voor z'n geld zou kiezen en z'n eigen geloofsgemeenschap trouw zou blijven. Tenzij ie voordien al niet echt tot die gemeenschap behoorde, zodat het makkelijk is er weer uit te stappen.
Die pseudo- ex-moslims, je kent ze wel.
Waar heb je het nou over? Van wie mag ik niet op Internet? Denk je dat ik straf krijg van mijn vader of zo? Wat een verwrongen beeld heeft men toch van moslims.. ongelooflijk dit.
En wij, vrijen, vrijzinnigen - ook dankzij toeval tot die grootpraters behorend - kunnen ons permitteren vrij te denken over hun geloof. Want onze vrijheden worden beschermd door machtigen.
Maar zij - gelovigen - zullen niet door ons worden beschermd wanneer zij door de hunnen als afvalligen worden behandeld. Of die garantie hebben ze niet.

Een religie kan een dictatuur worden, zoals elke mens voor een ander een dictator kan worden.
Wie is wij en wanneer ben je vrijzinnig? Sorry Maarten, maar je hele reactie staat bol van de zelfarrogantie, typisch iets Europeeans. Niet om gemeen te doen, maar Europeanen denken het altijd beter te weten en denken dat hun norm ook de algemende geldende norm is. Dat is natuurlijk niet zo en jullie norm is niet beter dan de arabische norm bijvoorbeeld. Hou daar eens mee op, want inderdaad met zo iemand als jij valt er geen land te bezeilen. Bah.
“0 gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die
voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Reformerd, ja als we zo gaan redeneren dan kan je ook zeggen dat er geen wetten meer nodig zijn want die zullen toch wel overtreed worden. Kortom, een non-argument van jou.

Moslims vrezen de Heer en denken wel tien keer voor ze een zware regel overtreden, bovendien zijn de hudood en qisaas regels niet mals.
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Waarom is BFA geband, Reformed? Mij is overigens verteld dat je net een moderator bent geworden en daarom nog niet zo goed weet hoe je met je nieuwe 'eerwaardige' positie dient om te gaan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Chaimae schreef:Reformerd, ja als we zo gaan redeneren dan kan je ook zeggen dat er geen wetten meer nodig zijn want die zullen toch wel overtreed worden. Kortom, een non-argument van jou. Moslims vrezen de Heer en denken wel tien keer voor ze een zware regel overtreden
Alweer maak je een denkfout. Wanneer die wetten namelijk worden overtreden weet de overtreder dat (indien deze persoon van de wetten op de hoogte is). Wetten worden zo opgesteld dat er geen mogelijkheid is tot verkeerde interpretatie.
Maar bij jouw moslimreligie staat het er heel anders voor. De mensen die geweld plegen denken dat ze hun godsdienst op de juiste manier interpreteren.

PS, ik heb je er al eens op gewezen dat forummers op dit forum dienen te worden aangesproken op hun gebruikersnaam. Indien mijn naam te moeilijk voor je is graag wat oefenen.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Chaimae, het waarom kun je in het inmiddels gesloten topic nalezen.
Verder is 'van horen zeggen' nu niet direct betrouwbaar.
Rereformed is al een hele poos moderator, meer dan een jaar op dit forum als ik me niet sterk vergis.

Verder dient hier kritiek op de mods per definitie per PB afgehandeld te worden.
Neem dit ter harte.
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Oh natuurlijk, de Nederlandse wetten zijn statisch en laten geen ruimte over voor interpretatie? Wie heeft jou dat wijsgemaakt en wat denk je mij wijs te maken? Ik weet zelf heel goed dat de Nederlandse wetten veel ruimte over laten en er altijd wel mazen in te vinden zijn. Waarom lieg je nou?

En wat een mierenneukerij van jou. Zal je dan in het vervolg ook iedereen ( je moet wel consequent zijn he) die mijn naam verkeerd spelt even aanspreken?
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Jim schreef:Chaimae, het waarom kun je in het inmiddels gesloten topic nalezen.
Verder is 'van horen zeggen' nu niet direct betrouwbaar.
Rereformed is al een hele poos moderator, meer dan een jaar op dit forum als ik me niet sterk vergis.

Verder dient hier kritiek op de mods per definitie per PB afgehandeld te worden.
Neem dit ter harte.
Dan zal ik een kijkje nemen. :)
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Chaimae: En de profeet heeft na zijn dood nog wel streng gewaarschuwd en gezegd
Da's knap. =D>
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Chaimae schreef:Waarom is BFA geband, Reformed? Mij is overigens verteld dat je net een moderator bent geworden en daarom nog niet zo goed weet hoe je met je nieuwe 'eerwaardige' positie dient om te gaan.
Je kunt het allemaal nalezen in één topic vanaf hier:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 62#p282562" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt daar ook je eigen mening vormen aangaande mijn moderatorkwaliteiten.

Een moderator ben ik geloof ik ongeveer een jaar. Ik herinner het me niet goed meer wanneer ik ervoor gevraagd werd. Maar als freethinkerforummer was ik het 49ste lid dat zich aanmeldde en heb ik het al 7 jaar lang volgehouden hier dagelijks te zijn (met uitzondering van een half jaar waarin ik de behoefte voelde voor mezelf te bewijzen dat ik ook zonder kon), op Fenomeen en PietV na langer dan welke andere forummer ook die hier regelmatig bijdragen levert. En ik geloof dat er maar drie forummers zijn die meer bijdragen hebben geleverd op Freethinker (alledrie niet meer aktief hier). Maar zoals meneer Stahl je kan vertellen zijn de teksten van Rereformed altijd tenminste twee maal zo lang. :lol: Wat ik wil zeggen is dit: ik ken dit forum van binnen en van buiten en je zult ook lang moeten zoeken voor je iemand tegenkomt die meer liefde heeft voor dit forum dan ik. Rereformed is van plan op zijn sterfdag nog hier een bericht achter te laten. 't Is maar dat je het weet.

PS mijn naam is nog steeds verkeerd geschreven. probeer er nu eens goed op te oefenen.
Born OK the first time
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Chaimae,

Kijk, je bent niet de eerste die hier komt roepen dat 'haar' versie van islam de ware versie is. Inmiddels hebben we al zo'n 20 niet-compatibele ware versies mogen aanhoren. Heb je enig idee hoe zoiets eruit ziet voor een buitenstaander?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Chaimae schreef:
En wij, vrijen, vrijzinnigen - ook dankzij toeval tot die grootpraters behorend - kunnen ons permitteren vrij te denken over hun geloof. Want onze vrijheden worden beschermd door machtigen.
Maar zij - gelovigen - zullen niet door ons worden beschermd wanneer zij door de hunnen als afvalligen worden behandeld. Of die garantie hebben ze niet.

Een religie kan een dictatuur worden, zoals elke mens voor een ander een dictator kan worden.
Wie is wij en wanneer ben je vrijzinnig? Sorry Maarten, maar je hele reactie staat bol van de zelfarrogantie, typisch iets Europeeans. Niet om gemeen te doen, maar Europeanen denken het altijd beter te weten en denken dat hun norm ook de algemende geldende norm is. Dat is natuurlijk niet zo en jullie norm is niet beter dan de arabische norm bijvoorbeeld. Hou daar eens mee op, want inderdaad met zo iemand als jij valt er geen land te bezeilen. Bah.
Ben je wel zelf eens in Arabie geweest?
Over zelfarrogantie gesproken. :D
Perzen zijn veel aardiger.

Vereenzelvig de arabische cultuur niet met de moslim cultuur.
Er zijn ook nog: Surinaamse, indiase, koerdische, turkse, bosnische, perzische, en indonesische moslims, (om er maar een paar te noemen).
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 16 jul 2011 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maartenn schreef:Wat ik er nog aan wilde toevoegen:

Net als Chaimae vind ik het verdomd zo jammer dat er niet veel meer moslims hier hun mening komen geven. Dat het stil is. Zeg dan toch iets terug. Vanuit je hart. Niet vanuit wat je moet terugzeggen. Wegblijven is erger dan discussie of verwarring door andere invalshoeken en samen zoeken naar een uitweg.

Maar de wegblijvende moslimmensen weten verdomd goed dat wanneer ze hier komen meediscussiëren dat zelftwijfel en verwarring hen zal doen nadenken. Hun identiteit als gelovige zal hier tegengeargumenteerd worden en zowat de grond in worden geboord. En het ergste voor die moslims is, dat ze goed weten dat onze argumenten logisch en juist zijn. En net daarom blijven ze weg. Zeg dan verdomme iets eerlijks terug.
Blijf niet weg of brainwash jezelf niet met te vluchten in een opgedrongen idee uit het verleden.

En ik weet het: binnenkort blijft ook onze enige geliefde moslima Chaimae weg. Geliefd omdat we met haar het er tenminste over kunnen hebben.

Maar het mag niet. Ze mogen niet. Ze mogen niet van elkaar. De ene kijkt toe op de ander zijn of haar geloofstrouw. Geeft iemand onder hen ook maar een teken van afvalligheid wordt ie zo behandeld. En welke moslim(a) waagt zich daaraan?
Ik zou het niet durven. En een vrijzinnige die eerlijk met zichzelf zou zijn, zou ook toegeven dat ie liever eieren voor z'n geld zou kiezen en z'n eigen geloofsgemeenschap trouw zou blijven. Tenzij ie voordien al niet echt tot die gemeenschap behoorde, zodat het makkelijk is er weer uit te stappen.
Die pseudo- ex-moslims, je kent ze wel.

Fel en recht uit het hart lijkt dit stukje.
Ik heb geboeid zitten lezen.
Veel inzicht.
Jammer genoeg heb je, zeker op punten hier geschreven, gelijk.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maartenn
Banned

Bericht door Maartenn »

Chaimae schreef: Je begint erg goed
Tof dat je het begin goed vindt.
totdat je ineens denkt het in te kunnen vullen voor moslims waarom zij niet willen discussieren met jou.
Ik vul niks in hoor. De Islam is duidelijk. En wie als moslim niet denkt wat Islam zegt, is geen moslim. Er is maar één islam en geen 'heterogene islam' zoals jij beweert. De Koran is duidelijk en eenduidig.
Het is dus perfect invulbaar wat moslims denken, doen en niet mogen doen tgv hun godsdienst (hun moslimzijn). Wie anders doet dan in Koran en hadith staat is geen moslim. Heterogeniteit is niet aan de orde mbt moslimzijn.
Tuurlijk is er verder wel heterogeniteit op vlak van nationaliteit, geslacht, leeftijd enz. Maar dat gaat niet over 'moslimzijn'.
Goh, je bent een paragnost en denkt namens de moslims te kunnen denken? Knap hoor, Maarten, maar ook erg teleurstellend, want moslims zijn net als andere gemeenschappen een heterogene groep en je kan dus niet namens alle moslims spreken.
Wat Islam is kan iedereen lezen in de Koran en hadith. Helderziendheid is daar niet voor nodig. Zo kan je makkelijk zien wat moslims denken en begrijp je ook waarom ze niet willen discussiëren.
Als ' moslimzijn' heterogeniteit betekent is islam heterogeen en kan het vanalles betekenen en betekent het dus eigenlijk niks. Want elke moslim heeft dan een eigen verhaal dat ie etiketteert met het holle begrip 'Islam'. Wat betekent het etiket 'moslim' dan nog als het vanalles kan betekenen en je nooit kan invullen wat het zou kunnen zijn.

Bovendien, ken genoeg moslims die discussies aangaan, maar dan moet dat wel met wederzijds respect gebeuren.
Ja, en een discussie starten met het achterliggende idee dat de ander 'een kufar' is is om te beginnen al totaal respectloos. Zo'n totaal respectloos en idioot uitgangspunt zorgt dat elke eerlijke discussie al bij voorbaat onmogelijk wordt gemaakt door de gelovige in kwestie.
Ook kan ik je vertellen dat moslims heel sterk in hun geloof staan en echt niet door de eerste de beste zwakke wind laten meewaaien.
Je bedoelt dat ze heel sterk in het oog gehouden worden door hun geloofsgemeenschap en bij de minste scheve schaats of verkeerde mening over ' wat geloofd moet worden' tot de orde worden geroepen. Ja, dat is juist.
Ik heb jaren gediscussieerd op FFI en ik ben nog altijd moslima. Ik heb Theologie gedaan in het strenge Kampen en ik werd alleen gesterkt in mijn geloof en was me er alleen maar bewuster van dat de islam de waarheid is. Dus wat lul je nou?
Ja, niet omwille van die theologie, maar omdat op afvalligheid de doodstraf staat in islam. Dus je blijft netjes moslima. Je hebt geen keuze, ookal maak je jezelf wijs van wel. Dat vul ik niet in, dat zegt jouw Islam. (lees de Koran anders maar eens goed wat er staat over afvalligheid)
Ik ben er hoor en ik blijf nog wel even, maar dan wil ik wel tekst en uitleg waarom BFA, mijn beste vriend geband is? En heb niet altijd tijd, normale mensen zijn harde werkers en hebben ook nog kwaliteitstijd voor zichzelf, weet je wel.
BFA moest niet veel van je hebben, las ik.
Waar heb je het nou over? Van wie mag ik niet op Internet? Denk je dat ik straf krijg van mijn vader of zo? Wat een verwrongen beeld heeft men toch van moslims.. ongelooflijk dit.
Daar zeg je zo iets: echte Islamitishe landen moeten niet echt van internet hebben. Wees blij dat je in Europa woont.
So Niet om gemeen te doen, maar Europeanen denken het altijd beter te weten en denken dat hun norm ook de algemende geldende norm is. Dat is natuurlijk niet zo en jullie norm is niet beter dan de arabische norm bijvoorbeeld. Hou daar eens mee op, want inderdaad met zo iemand als jij valt er geen land te bezeilen.
Nu praat je vage taal: wat bedoel je met 'Europese norm' en 'Arabische norm'. Geef daar eens concrete voorbeelden van.
Bedoel je: vrijheid versus onvrijheid? Mensenrechten versus dictatuur?
Welke norm is dan volgens jou de betere? De Europese of Arabische? De vrijheid of de dictatuur?

Chaimae verkiest wellicht niet voor niets Europa boven een Islamitisch land om in te wonen. Ze weet wel waar het beter is om te wonen, ons slimme Chaimae. 8*)
Laatst gewijzigd door Maartenn op 16 jul 2011 14:53, 12 keer totaal gewijzigd.
If I state something as fact that is obviously wrong, please don't hesitate to correct me. I welcome such corrections in an attempt to be as truthful and accurate as possible.
"Gullibility kills" - Carl Sagan
Maartenn
Banned

Bericht door Maartenn »

Mariakat schreef:Fel en recht uit het hart lijkt dit stukje.
Ik heb geboeid zitten lezen.
Veel inzicht.
Jammer genoeg heb je, zeker op punten hier geschreven, gelijk.
Ja Mariakat, ik was even in zo'n toestand waarbij het plots makkelijker
was een aantal dingetjes to the point te verwoorden.
Soms overvalt me dat wel eens. Leuk dat je een aantal dingen erkende.
If I state something as fact that is obviously wrong, please don't hesitate to correct me. I welcome such corrections in an attempt to be as truthful and accurate as possible.
"Gullibility kills" - Carl Sagan
Plaats reactie