siger schreef:Uncle Rat schreef:Jij schreef: "(sociale zekerheid moet zo geregeld zijn dat ze geen reden tot migratie vormt)."
Zie boven.
Met andere woorden:....
Geen
"met andere woorden" of
"feitelijk zeg je ...". Ik denk altijd even na voor ik iets opschrijf, en dat is het dan. Lees eens iets over stropoppen.
Leg dan maar eens uit waarin het verschil zit tussen jouw formulering en die van mij. Als het een stropop is moet je toch gemakkelijk kunnen laten zien waar het verschil zit.
Ik zal je helpen: jouw formulering was een loze, ondoordachte kreet en mijn formulering toonde aan dat het een loze kreet was.
siger schreef:Ik zeg nog eens: sociale zekerheid moet zo georganiseerd zijn dat ze geen reden is om te immigreren. Ik neem aan dat daar allerhande formules voor bedacht kunnen worden, en dat jij er niet speciaal een moet uitvinden waar jij dan weer mee kan aantonen wat je graag wil.
Met andere woorden: je roept iets vaags omdat je bang bent dat ik er doorheen prik als je iets concreets zegt.
Welk een angst. Het lijkt me inderdaad niet prettig discussiëren zo.
siger schreef:Wat we nu doen is mensen lokken met sociale voordelen en ze dan weer wegjagen. Dubbele kost en overbodige miserie.
Klopt. Moeten we niet doen. Toch maar de grenzen sluiten dan?
siger schreef:Samengevat: het zal na al je sissers toch wel duidelijk zijn dat het een rabiate leugen is dat ik ooit op FFT beweerd heb dat "kansloze immigranten buiten Europa gehouden moesten worden, terwijl alleen de verrijkende immigranten toegelaten mochten worden".
Sterker nog: je beweert het hierboven opnieuw.
"sociale zekerheid moet zo georganiseerd zijn dat ze geen reden is om te immigreren"
Wie komen er op de sociale zekerheid af en wie komen er automatisch in terecht? De kanslozen. En die wil jij buiten houden.
Wie komen er niet op de sociale zekerheid af en wie zullen er - als het mee zit - niet in terecht komen? De kansrijken. En die mogen er van jou in.
Met een rampzalige braindrain van de arme landen tot gevolg.
Spartel gerust verder.