Inderdaad, dat is heel erg jammer. Mensen zien het meteen als een aanval, terwijl het juist een poging is om een discussie gaande te brengen. Ontkenning en koppigheid stagneert alleen maar het gesprek.BadAssChick schreef:en je loopt iedere keer tegen een muur van ontkenning en koppigheid aan ,alsof ze bang voor het redelijk verstand zijnGreen_Eyes schreef:Dat heb ik inderdaad al ondervonden. Het is jammer dat de moslims die ik tot heden gesproken heb over dit topic, weigeren inhoudelijk te reageren. Het is niet mijn doel iemands geloof onderuit te halen, maar ik wil het wel graag begrijpen, dan wel bespreekbaar maken wat ik zie als een leemte.gerard_m schreef:Daar heb je gelijk in en daar zal iedereen op dit forum het wel mee eens zijn...
Probleem is dat de "wetenschap" over de 'raged' afkomstig is van Allah, en de moderne inzichten uit de geneeskunde het daar per definitie tegen afleggen. Een mens kan niet meer weten dan Allah. Elk voorstel om de wetten die uit deze "wetenschap" voortkomen te moderniseren, zal hierop stuiten. Je gaat vernieuwing (bid3a) aanbrengen in goddelijke wetten. Dit is zelfs een tamelijk riskante poging omdat hardliners uit de islam vaak niet zo van de open dialoog zijn.
Over de 'raged'
Moderator: Moderators
-
Green_Eyes
Re: Over de 'raged'
Ik vind zo'n reactie best begrijpelijk. Die poging tot discussie is het probleem.... je veroorzaakt daarmee een "innerlijk conflict":Inderdaad, dat is heel erg jammer. Mensen zien het meteen als een aanval, terwijl het juist een poging is om een discussie gaande te brengen. Ontkenning en koppigheid stagneert alleen maar het gesprek.
- Allah zegt A (hij is alwetend, dus is het waar)
- maar de logica / wetenschap zegt het omgekeerde van A
Als moslim moet je óf de logica afwijzen, óf Allah afwijzen. Beide zijn geen aantrekkelijke opties.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Waar komt de wijsheid van langdurige zwangerschappen vandaan? Als het in het islamitisch recht staat, moet het een basis hebben in Koran, hadith en/of soenah.
De Koran is onaantastbaar. Maar de ahadith en soenah toch niet?
Er zijn meer ahadith verworpen in de geschiedenis, dan er overgebleven zijn.
Een hadith in strijd met de Koran is onjuist. Wellicht kan dat uitgebreid worden met een hadith in strijd met de wetenschap.
Sur heeft daar vast een menig over, maar die zien we al een tijd niet meer.
Een hadith in strijd met de Koran is onjuist. Wellicht kan dat uitgebreid worden met een hadith in strijd met de wetenschap.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
-
appelfflap
- Banned
iki ou graag eventjes uit die allah discussie willen stappen en vraag me eigenlijk af WAAROM moslimgemeenschappen dit soort constructies bedacht hebben.
dat men het aan allah toeschrijft dient enkel om de constructie te legitimeren maar ik zou toch menen dat ook de bedenkers wisten dat een vrouw geen jaren met een "ingeslapen" vrucht kan rondlopen.
hoe verging het bvb onechtelijke kinderen VOOR deze constructie bestond?
en een vrouw met wettelijk kind heeft het ALTIJD beter, maatschappelijk gezien, dan een moeder met een bastaardzoon en da's in bijna alle maatschappijen zo.
dat men het aan allah toeschrijft dient enkel om de constructie te legitimeren maar ik zou toch menen dat ook de bedenkers wisten dat een vrouw geen jaren met een "ingeslapen" vrucht kan rondlopen.
hoe verging het bvb onechtelijke kinderen VOOR deze constructie bestond?
en een vrouw met wettelijk kind heeft het ALTIJD beter, maatschappelijk gezien, dan een moeder met een bastaardzoon en da's in bijna alle maatschappijen zo.
Een hadith kan worden verworpen als de keten van overlevering onduidelijk is. In dat geval is niet zeker dat de uitspraak echt van "de profeet" komt. Het criterium is dus: denken we zeker te weten dat Mohammed het gezegd heeft?Vilaine schreef:De Koran is onaantastbaar. Maar de ahadith en soenah toch niet?
Als de keten betrouwbaar is maar de inhoud wetenschappelijk onjuist is, betekent dit dat de boodschapper van Allah "uit zijn nek heeft gekletst" of Allah het verkeerd heeft ingefluisterd. Dit lijkt me lastig te accepteren voor een moslim.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
Green_Eyes
Hallo Vilaine,Vilaine schreef:Waar komt de wijsheid van langdurige zwangerschappen vandaan? Als het in het islamitisch recht staat, moet het een basis hebben in Koran, hadith en/of soenah.
Naar aanleiding van uw vraag naar de afkomst van langdurige zwangerschappen, wil ik de volgende link met u delen:
http://choosebabygender.org/muhammad-li ... am-4-years
Het feit dat er kan/zal moeten worden afgeweken van de soenah, neemt echter nog niet mijn verbazing weg over het bestaan (hebben) van deze figuur. Dát is waar voor mij ook de crux ligt.
- misslovely
- Geregelde verschijning
Ja mohammed heeft bestaan, maar dit onderwerp is maar nog eens een bewijs dat de hele islam zo fake als wat is... en ik zeg dit als bekeerlinge hé. Niet dat ik nog bezig ben met de islam.
Het gaat dus om een overlevering met een dubieuze overdrachtslijn en het gaat niet eens om uitspraken van Mohammed. Het zou een prima onderwerp om met moslims (of onder moslims) te bediscussiëren.Naar aanleiding van uw vraag naar de afkomst van langdurige zwangerschappen, wil ik de volgende link met u delen:
http://choosebabygender.org/muhammad-li ... am-4-years" onclick="window.open(this.href);return false;
Het feit dat ze boos worden, lijkt me een teken van zwakte en onzekerheid. Bang iets verkeerds te zeggen en als ongelovige bestempeld te worden.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- misslovely
- Geregelde verschijning
Ik vermoed dat veel moslims over dit onderwerp niets weten en er nog nooit van gehoord hebben....
- misslovely
- Geregelde verschijning
zal wellicht ook wel bewust zijn omdat het over iets gaat dat helemaal niet mogelijk is, en wil dus zeggen dat er een fout in de islam zit.misslovely schreef:Ik vermoed dat veel moslims over dit onderwerp niets weten en er nog nooit van gehoord hebben....