95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Believer in YHWH
Banned

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Believer in YHWH »

doctorwho schreef:
Believer in YHWH schreef:
Ik sluit ze niet uit. Demonenen bestaan. Je leest niet wat ik schrijf. Je bent bevooroordeeld. Dat is geen vrijdenken dat is bitterheid.
Hoe ziet zo'n demon er uit? Dan ga ik eens een beetje opletten. Zit nu al vaak met vogelgids en verrekijker naar spechten te loeren maar demonen spotten is natuurlijk veel cooler. Is er een easy demon gids, met welk voer kan ik ze lokken en zijn ze ook tam te maken?
Ze zitten het liefste in een lichaam. B.v. dat van jou. Kijk maar eens naar binnen. Als je ergens dwang of drang hebt dat niet te controleren is zou dat een prima bewijs ervoor kunnen zijn. Repeterende zondige patronen b.v.. Die je maar niet kunt laten. B.v. God afwijzen.

De Bijbel noemt dat een slaaf van de zonde zijn.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Vroeger waren christenen ervan overtuigd dat er demonen zaten in mensen waarvan we nu precies weten wat er met hun aan de hand is. Hoe kan je zeker weten dat op de plaats waar je nu demonen verwacht deze daadwerkelijk zitten? Blijkbaar heb jij wel een demon-metertje, maar de christenen destijds niet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Bonjour schreef:Vroeger waren christenen ervan overtuigd dat er demonen zaten in mensen waarvan we nu precies weten wat er met hun aan de hand is. Hoe kan je zeker weten dat op de plaats waar je nu demonen verwacht deze daadwerkelijk zitten? Blijkbaar heb jij wel een demon-metertje, maar de christenen destijds niet.
Simpel, we gooien je in het water. Als je verdrinkt was je demon-vrij en anders niet en gooien we je op de brandstapel. Onze god is een hele moderne, vergevingsgezinde god en hij weet alles van de wet van Archimedes (die bedacht hij op een zonnige namiddag, 2 dagen na creatie).
Believer in YHWH
Banned

Bonjour schreef:Vroeger waren christenen ervan overtuigd dat er demonen zaten in mensen waarvan we nu precies weten wat er met hun aan de hand is. Hoe kan je zeker weten dat op de plaats waar je nu demonen verwacht deze daadwerkelijk zitten? Blijkbaar heb jij wel een demon-metertje, maar de christenen destijds niet.

Jezus had ook zo'n demon metertje.

De demonen ook een Jezus metertje overigens. Ze waren het eerste om te roepen dat Hij de Zoon van God was.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Believer in YHWH
Banned

Samsa schreef:
Simpel, we gooien je in het water. Als je verdrinkt was je demon-vrij en anders niet en gooien we je op de brandstapel. Onze god is een hele moderne, vergevingsgezinde god en hij weet alles van de wet van Archimedes (die bedacht hij op een zonnige namiddag, 2 dagen na creatie).

Voelt het nu lekker Samsa?

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Het trieste is dat het antwoord van Samsa dichter bij de praktijken van destijds komt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

doctorwho schreef:
Ik sluit ze niet uit. Demonenen bestaan. Je leest niet wat ik schrijf. Je bent bevooroordeeld. Dat is geen vrijdenken dat is bitterheid.
Hoe ziet zo'n demon er uit? Dan ga ik eens een beetje opletten. Zit nu al vaak met vogelgids en verrekijker naar spechten te loeren maar demonen spotten is natuurlijk veel cooler. Is er een easy demon gids, met welk voer kan ik ze lokken en zijn ze ook tam te maken?
Ze zitten het liefste in een lichaam. B.v. dat van jou. Kijk maar eens naar binnen. Als je ergens dwang of drang hebt dat niet te controleren is zou dat een prima bewijs ervoor kunnen zijn. Repeterende zondige patronen b.v.. Die je maar niet kunt laten. B.v. God afwijzen.

De Bijbel noemt dat een slaaf van de zonde zijn.
Doctorwho,

Met een verrekijker lukt het dus niet , je hebt een endoscoop nodig.
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Doppelganger schreef:U ziet zaken, waarvoor op zich al geen bewijs is, als bewijs? En in welk realiteit is dat toelaatbaar?
In die van mij. Prijs God daarvoor!
De loftrompet steken over iets dat uw verstandelijke vermogens aantast is geen deugd.
Na 39 jaar atheisme werd ik omarmd door Zijn liefde. Glorie voor Hem.
Dat verklaart een hoop. Mensen die op latere leeftijd bekeerd worden zijn vaak de meest fanatieke en irrationele gelovigen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Believer in YHWH
Banned

Rereformed schreef:
Believer in YHWH schreef: Het is aan God of Hij jou, mij, de Amelikieten of wie dan ook doodt. Dat zal altijd gerechtvaardigd zijn.
...Denken dat jij als mens (met zeer gebrekkige intelligentie en informatie per definitie) de maatstaf bent voor wat God wel en niet mag is zeer hoogmoedig en ten diepste heb je dan geen idee wie God is en wat Hij is.

... ik heb Hem leren kennen als genadig, rechtvaardig, liefdevol ....

Nietzsche zei het ooit al eens: wanneer men het christelijk geloof behandelt moet men handschoenen aantrekken om zich niet te bevuilen.
Nietzsche is dood. Was hij niet voor zijn dood gek geworden? Mooi voorbeeld. Vrijmetselaar ook (als ik zijn foto op wikipedia goed begrijp). Daar staat hij met zijn hand in zijn jas (a la Napoleon).

Believer in YHWH
Banned

Doctorwho,

Met een verrekijker lukt het dus niet , je hebt een endoscoop nodig.[/quote]

Weer een lekker vleselijke reactie. Pas je op dat je het niet geestelijk gaat zien?

Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH,

Van de vele vragen en argumenten die je inmiddels genegeerd hebt, zijn er nog een paar vragen waarop ik graag alsnog een antwoord van je zou willen hebben, aangaande genocide.

Waarom vindt een almachtige god het nodig om mensen te doden om een probleem op te lossen? Een almachtig wezen zou toch zeker wel een betere oplossing kunnen verzinnen dan het vernietigen van zijn eigen schepping? Met inachtneming van het belang dat hij hecht aan vrije wil is zijn handelen zelfs des te meer onlogisch, omdat bijvoorbeeld babies die hij ombrengt die vrije wil nog niet hebben kunnen uitoefenen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Believer in YHWH schreef: Nietzsche is dood. Was hij niet voor zijn dood gek geworden?
Gelukkig heeft hij daarvoor nog geweldige boeken geschreven.
Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:Believer in YHWH,

Van de vele vragen en argumenten die je inmiddels genegeerd hebt, zijn er nog een paar vragen waarop ik graag alsnog een antwoord van je zou willen hebben, aangaande genocide.

Waarom vindt een almachtige god het nodig om mensen te doden om een probleem op te lossen? Een almachtig wezen zou toch zeker wel een betere oplossing kunnen verzinnen dan het vernietigen van zijn eigen schepping? Met inachtneming van het belang dat hij hecht aan vrije wil is zijn handelen zelfs des te meer onlogisch, omdat bijvoorbeeld babies die hij ombrengt die vrije wil nog niet hebben kunnen uitoefenen.

Je vraagt me naar iets waar ik geen zekerheid over heb. Kan alleen maar gissen.
Uitoefenen van een vrije wil is niet nodig om in zonde geboren te zijn.

Ik geloof overigens dat God met kinderen genadig om zal gaan. Maar dat kan ik niet bewijzen uit externe bronnen. De Bijbel geeft wel aan dat Hij mensen zal oordelen naar de mate waarin men licht heeft gehad.

Ken je het evangelie en wijs je het af. Zwaarste categorie.

Ben je volwassen ken je de schepping en erken je God niet (zonder het evangelie persé ooit gehoord te hebben)
Middel categorie

Ben je baby. Laagste categorie.

Zo iets. Maar dat is niet aan mij maar aan Hem. En Zijn oordelen zijn rechtvaardig. Daar geloof ik in en vertrouw ik op.

Believer in YHWH
Banned

Destinesia schreef:
Believer in YHWH schreef: Nietzsche is dood. Was hij niet voor zijn dood gek geworden?
Gelukkig heeft hij daarvoor nog geweldige boeken geschreven.

Heb je daar extern onafhankelijk bewijs voor?

En bedoel je voor zijn dood of voor zijn waanzinnig worden?
En hoe weet je dat die boeken niet het product van die waanzinnigheid waren?

Hoe weet je overigens dat hij zelf die boeken heeft geschreven?
Of kun je bepalen dat ze prachtig zijn. Lijkt me emotionele uitspraak? Op zijn best persoonlijk gekleurd.

Een ding weten we zeker.

God zegt:

Nietzsche is dood........

En God leeft.
Laatst gewijzigd door Believer in YHWH op 17 jun 2011 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:Je vraagt me naar iets waar ik geen zekerheid over heb. Kan alleen maar gissen.
Uitoefenen van een vrije wil is niet nodig om in zonde geboren te zijn.

Ik geloof overigens dat God met kinderen genadig om zal gaan. Maar dat kan ik niet bewijzen uit externe bronnen. De Bijbel geeft wel aan dat Hij mensen zal oordelen naar de mate waarin men licht heeft gehad.

Ken je het evangelie en wijs je het af. Zwaarste categorie.

Ben je volwassen ken je de schepping en erken je God niet (zonder het evangelie persé ooit gehoord te hebben)
Middel categorie

Ben je baby. Laagste categorie.

Zo iets. Maar dat is niet aan mij maar aan Hem. En Zijn oordelen zijn rechtvaardig. Daar geloof ik in en vertrouw ik op.
Maar dan heb je het over Gods oordeel na iemands dood, waarmee je het belangrijkste onderdeel van mijn vraag onbeantwoord laat, namelijk: Waarom kiest een almachtige god voor een gewelddadige oplossing van een probleem, terwijl een almachtige god net zo makkelijk voor een niet-gewelddadige oplossing zou kunnen kiezen?
Gesloten