Uncle Rat schreef:
We hebben geen meningsverschil over wat veel is. Ik weet niet wat jij veel vindt en jij weet niet wat ik veel vind.
We stellen evident verschillende voorwaarden wanneer het interpretatie betreft. Dus er is een wezenlijk verschil in afweging wat "veel" is. Los van het exacte getal, denk ik dat ik andere voorwaarden stel aan interpretatie van die cijfers. Ik ben bang dat je de klemtóón ánders legt.
Waar je hieronder het volgende beweert:
Uncle Rat schreef:
Blues-Bob schreef:Wees eens concreet nu, wat zegt het als 25% van de bekeerlingen het zelf wijdt aan eerdere problematiek?
Wijt.
Dat er blijkbaar een relatie is tussen psychosomatische problemen en bekering, maar niet in alle gevallen.
En 50%?
Dat er blijkbaar een relatie is tussen psychosomatische problemen en bekering, maar niet in alle gevallen.
en 100%?
Hoe interpreteer jij die cijfers?
Vind ik dat je dat niet zondermeer kunt stellen. Maar ik heb het vermoeden dat dit niet alleen met interpretatie te maken heeft maar ook met begripshantering. Begripshantering is echter niet het probleem wat ik met je wilde bespreken. Interpretatie komen we vooralsnog niet over uit en dat zie ik ook niet meer gebeuren.
Blues-Bob schreef:
Een relatie tussen psychosomatische problemen en bekering blijkt uit de verhalen van de spijtoptanten, bekeerlingen en hun omgeving. Dat toont aan dat er een relatie is. Behalve als je die verhalen niet gelooft.
Dus als er bekeerlingen zijn die hun omslag toekennen aan goddelijke interventie die ze ervaren hebben, mogen we de ervaring van goddelijke interventie opschrijven als reeele oorzaak? Naar mijn smaak niet.
Als ik mijn favoriete fantasieheld mag aanhalen:
http://www.youtube.com/watch?v=nNOExDrs ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat de bewering van misslovely niet per se onjuist is.
Eensch, prematuur is het wel.
Groet,
Bob