Surrended en zijn twee vrouwen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Surrended en zijn twee vrouwen

Bericht door Jinny »

Niet alleen in de koran, ook de bijbel, waar de koran (dan toch gedeeltelijk) op gebaseerd is kan er ook wat van.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Eindeloos gelul... elke keer dat selectief hadiths knippen en plakken als het uitkomt.... en het ergste is dat.. meestal plak je ze niet eens maar zeg je alleen dat je ze nog gaat opzoeken (natuurlijk komen ze nooit meer, net als die hadith van Tabari die je nog steeds niet hebt gevonden).

Er gaan tientallen hadiths over wie naar de hel gaat, onder welke voorwaarden, dat moslims sowieso maar tijdelijk gaat, etc. etc. Die laat je weer weg en je geeft ons een hadith over 2 vrouwen waarbij je eigenlijk niet eens realiseert hoe vreselijk dit is... Allah stuurt een vrouw naar de hel om wat voor waardeloze reden?!? Omdat ze niet menselijk genoeg is? Dat mens is neurotisch haar best aan het doen ws. uit pure angst en als beloning wordt ze eeuwig in een brandende put gegooid.. dat is gewoon op het psychopatische af..
Khayyam

Bericht door Khayyam »

Iemand zei bronnen? Iemand zei hadiths? Sahih-e Bukhari/Muslim wordt gezien als de STERKTE hadiths (woorden van Muhammad) die er zijn.
Met andere woorden, de PRIMAIRE bron van Islam is de Koran, en de secundaire bronnen zijn Sahih-i Bukhari/Muslim.

Het vreemde is dat de Moslims de Koran uitsluitend in het Arabisch lezen(anders krijg je weinig"sevap" punten), - het is niet uitzonderlijk dat er Moslims zijn die wellicht de Koran 10x hebben uitgelezen maar nog steeds niet weten wat ze lezen..

Het wordt erger bij de Sahih-i Buhari/Muslim: De meeste Moslims weten geeneens hoe dit eruit ziet, - laat staan dat ze erin lezen. Ik denk dat er heel weinig Moslims zijn die deze (secundaire!) bronnen hebben gelezen.
In feit, ik weet dat Moslims afgeraden worden de Koran en (vooral) hadiths te lezen: Het zou zogenaamd uitleg nodig hebben, niet iedereen kan het begrijpen(Ook in iemand's moedertaal dus!)
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Khayyam schreef:Iemand zei bronnen? Iemand zei hadiths? Sahih-e Bukhari/Muslim wordt gezien als de STERKTE hadiths (woorden van Muhammad) die er zijn.
Met andere woorden, de PRIMAIRE bron van Islam is de Koran, en de secundaire bronnen zijn Sahih-i Bukhari/Muslim.

Het vreemde is dat de Moslims de Koran uitsluitend in het Arabisch lezen(anders krijg je weinig"sevap" punten), - het is niet uitzonderlijk dat er Moslims zijn die wellicht de Koran 10x hebben uitgelezen maar nog steeds niet weten wat ze lezen..

Het wordt erger bij de Sahih-i Buhari/Muslim: De meeste Moslims weten geeneens hoe dit eruit ziet, - laat staan dat ze erin lezen. Ik denk dat er heel weinig Moslims zijn die deze (secundaire!) bronnen hebben gelezen.
In feit, ik weet dat Moslims afgeraden worden de Koran en (vooral) hadiths te lezen: Het zou zogenaamd uitleg nodig hebben, niet iedereen kan het begrijpen(Ook in iemand's moedertaal dus!)
De regel bij Surrendered is heel makkelijk: hij googlet ze gewoon en als ze hem aanstaan dan zijn ze goed, en anders dan zijn ze niet goed.

Kind kan de was doen.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Ik vraag me af hoe de vrouwen dat üerhaupt doen allemaal. Ik werd al neurotisch van 6 keer per dag een baby voeden. Je zal er een aan de borst hebben en dan nog een stel aan je rokken. Waar haal je dan in godsnaam de tijd vandaan om nog eens vijf keer per dag te bidden. Geen wonder dat ze allemaal naar de hel gaan. Je hele vruchtbare stadium is het je niet eens gegund om de hemel te kunnen verdienen. En dat heet dan ondankbaarheid!!! Ik snap werkelijk niet hoe mensen daar allemaal in kunnen trappen.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Plaats reactie