discussie met gelovigen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Daarop geef jij aan dat jij dat niet zo bedoeld hebt. Maar hoe kan ik dat ruiken?
o,waar staat dat dan, ik heb gezegd dat de soep niet zo heet gegeten word als hij opgediend word, daar word in de regel wat anders mee bedoeld, tja het valt allemaal niet mee he.
Geloof verzet bergen onzin.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

afgestompt dier schreef:
Daarop geef jij aan dat jij dat niet zo bedoeld hebt. Maar hoe kan ik dat ruiken?
o,waar staat dat dan, ik heb gezegd dat de soep niet zo heet gegeten word als hij opgediend word, daar word in de regel wat anders mee bedoeld, tja het valt allemaal niet mee he.
Wanneer ik reageer op een zin in jouw bericht, die ik letterlijk opvat, en jij reageert daarop dat de soep niet zo heet gegeten wordt (zonder er verder op in te gaan), dan mag ik idd veronderstellen dat jij het kennelijk niet zo letterlijk bedoeld had, maar -waarschijnlijk- milder (?).

Overigens, was deze ene regel het enige waar je iets op te zeggen had? Niets over mijn vragen waarmee ik je niet gerespecteerd zou hebben? Niets over jouw respecteren van mijn mening? Niets over jouw 'argumenten'?

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Bart
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door Bart »

Op een één of andere manier moeten straatevangelisten mij altijd hebben (een wanhopige poging van God? :lol: ). Ze komen dan vaak met de vraag: “Wat betekent God voor jou?” Dan vraag ik altijd heel naïeve terug: “Welke God?” Dan staan ze vaak even raar te kijken om vervolgens een heel verhaal over mijn zonden af te steken en mij ervan proberen te overtuigen dat ik Jezus nodig heb als redder. Als ik tijd heb ga ik daar wel op in, maar mijn vriendin heeft nooit zo’n zin om op straat een discussie aan te gaan. Soms ga ik er dus wel op in. Ik zeg dan altijd dat ik niet zondig, hoe kun je immers fouten maken tegen een God (=zondigen) die niet bestaat? Dan komen de standaardargumenten waarom de christelijke God de enige echte is, waarna ik probeer uit te leggen dat die argumenten niet houdbaar zijn. De laatst poging is altijd iets in de trant van: “geloof het nou maar, voor de zekerheid, anders zal God over je oordelen en loopt het niet best voor je af.” Nadat ik dan verteld heb dat ik niet in een ziel geloof die door God geoordeeld kan worden na mijn lichamelijke dood, geven ze het meestal op.

Maar de laatste keer was anders. Een aardige jongen voor het Binnenhof in Den Haag begon een heel verhaal te vertellen over zijn drugsverleden, homoverleden en ongelukkige jeugd, waarvan Jezus hem verlost had. Ik ga dan niet proberen die jongen aan zijn verstand te brengen dat God niet bestaat, hij had letterlijk zijn leven aan te danken aan zijn geloof. Ik heb een tijd met hem gepraat over zijn verleden en hem proberen uit te leggen dat homoseksualiteit aangeboren is en hij zich daar niet schuldig over hoefde te voelen (ook al staat in de bijbel dat het een gruwel in Gods ogen is). Ik denk namelijk niet dat je van homoseksualiteit kan ‘genezen’, zoals hij meende te zijn. Hopelijk denkt hij terug aan wat ik gezegd heb als die gevoelens ooit weer terugkomen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

overigens is het ronduitforum gehackt

http://www.ronduit.nl (klik discussie)

dit zijn de daders
http://forum.fok.nl/topic/836484
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Hacken is nooit leuk, maar toch vreemd dat ik dit wel leuk vind :wink:

Ik wou dat zoiets ook eens lukte bij Marokko.nl 8)
Skel

Bericht door Skel »

Vraag me af hoe leuk iedereen het vindt als het hier zou gebeuren :?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Skel schreef:Vraag me af hoe leuk iedereen het vindt als het hier zou gebeuren :?
niet leuk, maar ze wisten zelf al dat mmbob zo lek is als een mandje.
Ik hoop dat je backups hebben, ik was net zo leuk in debat met davidd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Skel

Bericht door Skel »

Hmmz jah, er is in principe niks weg, kwestie van verwijderen van de onzin en doorgaan met waar iedereen gebleven is.
Op het moment zijn die crackers weer bezig (geweest) hebben bergje topics gelockt etc etc... vraag me af wanneer het weeer op orde is en of ze door gaan met dat mmbob...
Overschakelen naar een beter board zou zoieso zorgen voor de archievering van het huidige forum. Want volgens mij kan je tenzij je niks te doen hebt nooit het ene type board zonder al te veel handelingen volledig converteren.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Forums hacken is compensatiedrang voor het niet hebben van een leuke vriendin (of, voor die enkeling, vriend) of een veel te klein pikkie. Absolute l005ertje5 die het verkeerde gaatje opzoeken en nu denken dat ze stoer zijn.

Desondanks hebben ze nog enig gevoel voor humor gezien de achtergelaten boodschap.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

'Humor' die ten koste gaat van anderen vind ik niet grappig.

Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

doeidoei
Frodo
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Frodo schreef:'Humor' die ten koste gaat van anderen vind ik niet grappig.
Wat een nobel streven. Nooit over moppen gelachen die als onderwerp domme blondjes en Belgen, religie, verstrooide proffen, megalomane presidenten, fascistische dictators en andere stereotypen ging, zeker...?
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

cymric schreef:
Frodo schreef:'Humor' die ten koste gaat van anderen vind ik niet grappig.
Wat een nobel streven. Nooit over moppen gelachen die als onderwerp domme blondjes en Belgen, religie, verstrooide proffen, megalomane presidenten, fascistische dictators en andere stereotypen ging, zeker...?
Gaat het gesproken woord ten koste van anderen? Ik zou niet weten hoe. Is tegen jou vroeger nooit gezegd: "schelden doet niet zeer, slaan des te meer"?

Een site van anderen hacken en daar dingen veranderen (al dan niet repareerbaar) is wel iets ten koste van anderen doen.

doeidoei
Frodo
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Een site van anderen hacken en daar dingen veranderen (al dan niet repareerbaar) is wel iets ten koste van anderen doen.
Of je dat nu graag hebt of niet er is een permanente informatie-oorlog aan de gang op het internet met alle lage streken en denkbare oplichterijen en technieken ..
Naif met het vingertje zwaaien en moraliseren helpt heus niet ....
Net zoals de muziekindustrie het kopieeren kan verhinderen van de door hun exploitatie , oplichting en uitbuiting samengestolen en uitgemolken koopwaar .
Om maar te zwijgen van de sexsites- spam die af en toe de boel te pas en te onpas overspoelen ...
Vergeet het ...
Het is de anarchie en worstelen vrije stijl "catch as catch can"
Hou er terdege rekening mee of blijf lekker thuis humorloos droogstoppelen en kniezen..... zonder verbinding ...
Er is een "reele" en een "echte " digitale wereld ( infosfeer) daarbuiten weet je , ?
Dag SIMS ....

Oeioeioei
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Frodo schreef:
cymric schreef:Wat een nobel streven. Nooit over moppen gelachen die als onderwerp domme blondjes en Belgen, religie, verstrooide proffen, megalomane presidenten, fascistische dictators en andere stereotypen ging, zeker...?
Gaat het gesproken woord ten koste van anderen? Ik zou niet weten hoe. Is tegen jou vroeger nooit gezegd: "schelden doet niet zeer, slaan des te meer"?
Dan snap ik niet waarom je een probleem had met wat ik als 'humor' betitelde. Ik had het uitsluitend en alleen over de achtergelaten boodschap, niet over het hacken an sich, dat ik hopelijk in niet-mis-te-verstane taal heb veroordeeld.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Tsjok45 schreef:Of je dat nu graag hebt of niet er is een permanente informatie-oorlog aan de gang op het internet met alle lage streken en denkbare oplichterijen en technieken .. Naif met het vingertje zwaaien en moraliseren helpt heus niet....
Ik heb geen illusie dat ik er iets aan kan veranderen. Niettemin geef ik gewoon mijn mening. Als dat al meteen 'met het vingertje zwaaien' of 'moraliseren' moet heten? Ik zeg gewoon dat ik het niet grappig vind.

Vind jij het misschien wel grappig? En kun je mij er de humor van uitleggen?
Tsjok45 schreef:Net zoals de muziekindustrie het kopieeren kan verhinderen van de door hun exploitatie , oplichting en uitbuiting samengestolen en uitgemolken koopwaar . Om maar te zwijgen van de sexsites- spam die af en toe de boel te pas en te onpas overspoelen ... Vergeet het ...
Het lijkt nu net alsof je suggereert dat wanneer je ergens niets aan kan veranderen, dat je er dan maar geen mening over moet (mag?) hebben.
Tsjok45 schreef:Het is de anarchie en worstelen vrije stijl "catch as catch can"
Hou er terdege rekening mee of blijf lekker thuis humorloos droogstoppelen en kniezen..... zonder verbinding ... Er is een "reele" en een "echte " digitale wereld ( infosfeer) daarbuiten weet je , ? Dag SIMS ....
Ik laat me niet 'wegjagen'. Hou er dus rekening mee dat ik mijn mening zal blijven geven.

doeidoei
Frodo
Plaats reactie