Verkeersboetes zijn absurd hoog.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Verkeersboetes zijn absurd hoog.

Bericht door Blues-Bob »

Jagang schreef:
Blues-Bob schreef:@ Jajang en Jorden
Toch even een reactie zodat jullie weten dat ik het doorgelezen heb! Ik ben het volledig eens met jullie. Geen kritische vragen meer in mijn hoofd :D Biertje? :D
Je kan het m.i. niet eens zijn met mijn stelling dat overtredingen qua strafmaat onder misdrijven moeten blijven, en het tegelijkertijd eens zijn met een inkomensafhankelijke boeteregeling.

Met de laatste loop je namelijk wederom het risico dat overtredingen zwaarder worden bestraft dan bepaalde misdrijven.
Ik meen Jorden reeds betoogd had dat de boetes eigenlijk nooit omhoog hoeven. Kortom een geschikt maximum stellen.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:
Jagang schreef:
Blues-Bob schreef:Ik meen Jorden reeds betoogd had dat de boetes eigenlijk nooit omhoog hoeven. Kortom een geschikt maximum stellen.

Groet,

Bob
Er is geen constant geschikt maximum wanneer het inkomensafhankelijk is.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Jagang schreef: Er is geen constant geschikt maximum wanneer het inkomensafhankelijk is.
Waarom niet? Het verband hoeft toch niet lineair/evenredig te zijn? Althans dat heb ik niet betoogd.

Groet,

Bob
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:
Jagang schreef: Er is geen constant geschikt maximum wanneer het inkomensafhankelijk is.
Waarom niet? Het verband hoeft toch niet lineair/evenredig te zijn? Althans dat heb ik niet betoogd.

Groet,

Bob
Wat bedoel je?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Jagang schreef:Wat bedoel je?
Denk aan de volgende formule:

Boete = maximale boete + administratieve kosten - maximale boete * inkomenscorrectie

Waarbij de inkomenscorrectie nooit hoger is dan 0,9.

Groet,

Bob
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

lanier schreef:Een woordvoerder van de ANPV zegt dat agenten zich schamen voor het uitschrijven van sommige bekeuringen. ''Die verhouding levert veel onvrede op onder collega's'',
En daarom zijn er ook agenten die vaker kiezen voor een waarschuwing.
Heb ik al vaker buiten diensttijd van agenten gehoord.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Mijn vader deed laatst onder het optrekken na de auto starten zijn veiligheidsriem om. Hij was nog niet eens van de parkeerplek af en kreeg voor dit levensgevaarlijke verkeersdrag een boete van maar liefst 90 €.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Knutselsmurf
Forum fan

maartje schreef:Mijn vader deed laatst onder het optrekken na de auto starten zijn veiligheidsriem om.
Tijdens het rijden moet hij zijn aandacht bij de weg houden.
Ook bij 20 km/h kun je een kind onder de wielen krijgen
als die plotseling van achter een geparkeerde auto vandaan komt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Punt is natuurlijk dat er een verschil is tussen een drukgeparkeerde smalle kinderijke straat en een eenzame landweg.
Bij de eerste zou ik me misschien er nog iets bij kunnen voorstellen, bij de tweede is het alleen maar bonnenquota opvoeren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:Een boete is, zeg maar, een boetedoening. Het is niets van A. Hein voor een prijzenslag. Om het alleen bij het autoverkeer te houden: ofwel breng je mensen in gevaar, en daar moeten gevoelige straffen op staan. Ofwel ben je geen gevaar, en dan mogen er geen straffen op staan. Lijkt me een gezond principe.
Ik werk als vrijwilliger.
Laatst bracht ik wat gereedschap naar binnen en dan pak ik gelijk de parkeerkaart die we daar hebben.
Binnen gekomen hield iemand me aan de praat zodat ik vergat direct de kaart in mijn auto te leggen.
Resultaat, 64 euro boete.
Nog naar het kantoor gegaan, met de kaart, daar zei men dat men in zulke gevallen wel bereid was coulance te betrachten.
Moest ik maar een kopie van de kaart en de bekeuring opsturen.
Gedaan, en geschreven dat het wel sneu is om je in te zetten - belangeloos - voor de gemeenschap en dan nog een bekeuring te krijgen, het is ten slotte geen door rood licht rijden.
Nada, ik kreeg een voorgekookt antwoord dat ik als ik een visiterskaart ophaalde maar een klein kaartje moest kopen om de tijd te overbruggen. :evil:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Knutselsmurf
Forum fan

Fishhook schreef:het wel sneu is om je in te zetten - belangeloos - voor de gemeenschap
en dan nog een bekeuring te krijgen, het is ten slotte geen door rood licht rijden.
Wat jij wil is dat die ambtenaar op dat moment eventjes Goddelijke eigenschappen heeft.
Maar helaas, hij/zij is ook maar een mens.
God is alwetend en barmhartig, Hij zal jouw in die situatie zeker niet straffen.
Aangezien die ambtenaar niet alwetend is, is de minst slechte oplossing om jou ook een prent te geven.
Want heel veel mensen proberen met allerlei smoesjes de (parkeer)belasting proberen te ontduiken.
Door iedereen te stimuleren om het werk van de belastingambtenaren eenvoudig te houden
besparen we veel belastinggeld, door al die bezwaarschriften blijft er minder geld over voor blauw op straat.

Stel dat die ambtenaar altijd (tijdens diensttijd) zo alwetend als God zou zijn,
dan zou hij/zij veel efficienter kunnen werken, maar dan wordt er weer gezeurt over de privacy.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Knutselsmurf schreef:
Fishhook schreef:het wel sneu is om je in te zetten - belangeloos - voor de gemeenschap
en dan nog een bekeuring te krijgen, het is ten slotte geen door rood licht rijden.
Wat jij wil is dat die ambtenaar op dat moment eventjes Goddelijke eigenschappen heeft.
Maar helaas, hij/zij is ook maar een mens.
God is alwetend en barmhartig, Hij zal jouw in die situatie zeker niet straffen.
Aangezien die ambtenaar niet alwetend is, is de minst slechte oplossing om jou ook een prent te geven.
Want heel veel mensen proberen met allerlei smoesjes de (parkeer)belasting proberen te ontduiken.
Door iedereen te stimuleren om het werk van de belastingambtenaren eenvoudig te houden
besparen we veel belastinggeld, door al die bezwaarschriften blijft er minder geld over voor blauw op straat.

Stel dat die ambtenaar altijd (tijdens diensttijd) zo alwetend als God zou zijn,
dan zou hij/zij veel efficienter kunnen werken, maar dan wordt er weer gezeurt over de privacy.
Het ging mij niet om de bekeurende ambtenaar (is hij trouwens niet dacht ik) maar om clementie van de instantie waar ik de brief (met kopie van de vergunning) naar toe stuurde.
Ze kunnen zien aan wie die vergunning uitgegeven is.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Verkeersboetes zijn te laat in Nederland.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... ring.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Knutselsmurf
Forum fan

MNb schreef:Verkeersboetes zijn te laat in Nederland.
Nee, de pakkans is te laag.
En er worden (relatief) te veel flitsapparaten gebruikt.
Mobile video controle zoals bij Blik op de Weg werkt veel beter.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Volgens mij werkt de democratie hier niet.
Link.
Dit jaar zijn de verkeersboetes met vijftien procent verhoogd. Volgens de vakbond zijn de verhoudingen zoek. "Het verschil tussen een overtreding in het verkeer en een misdrijf is te klein. De boete voor rijden door rood licht is hoger dan die voor een winkeldiefstal."
Hoewel het alweer 3 jaar gelden is dat ik er zelf één kreeg, erger ik met toch aan die extreme bedragen.
Het misdrijf van toen, geflitst, ik reed binnen de bebouwde kom 4 kilometer te hard op een bijna verlaten 8-baansweg.
Schade iets van 16 euro.
Dat was nog geen jaar geleden.
Wat ik vandaag hoorde.
Gaan de politieschoften 380 Euro van je stelen voor onnodig toeteren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie