Indrukwekkende Marine Le Pen bij KRO

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nihat
Forum fan

Indrukwekkende Marine Le Pen bij KRO

Bericht door nihat »

Gisteravond viel ik midden in de uitzending Oog in Oog van de KRO. De gast van de avond was Marine Le Pen.
De huidige voorzitter van het Front National in Frankrijk. Wat een verademing om deze vrouw te horen spreken. Recht uit het hart en ik betrapte me zelf er op dat ik het steeds begrip had voor haar standpunten en mening.De vragensteller wel weer van het Nederlandse niveau, kwam niet verder dan proberen het FN en haar voorzitter het stempel extreem rechts op te drukken en steeds maar proberen om een vergelijk te maken tussen mevrouw Le Pen en haar, dat klopt zeker, behoorlijk rechtse vader. Toch verdiend de KRO en dus ook de vragensteller Sven Kockelmann ook wel een pluim,want uiteindelijk kreeg mevrouw Le Pen tijd en ruimte genoeg om goed haar mening en visie uit te mogen leggen en is er ook, naar mijn mening niet te veel geknipt in de montage. Ook als Sven Kockelmann soms in het nauw kwam door Le Pen, is gewoon te zien. Dus bij deze compliment voor de KRO.
Vooral haar standpunt jegens de islam is een prima voorbeeld van hoe het ook kan en moet volgens mij.
Juist hier is er een levensgroot verschil tussen de PVV en het FN. En dan kan ik alleen maar zeggen, wat een verademing is het FN en haar voorzitter dan.

http://ooginoog.kro.nl/seizoenen/2011/a ... 1-06-2011/
cipafvallige

Re: Indrukwekkende Marine Le Pen bij KRO

Bericht door cipafvallige »

Ik heb nog minder gezien dus ik ga niet volledig mee met je verhaal omdat ik het gewoon niet gezien heb. Wat ik heb gezien echter vond ik ook heel boeiend alleen weet ik niet of het waar is wat ze zei over de werkloosheid? Dat is dan vaak het nadeel bij zo'n uitzending. Wanneer het echter waar is dan heeft ze groot gelijk dat ze uit de EU wil. Nu moet ik bekennen dat ik daar zelf ook geen voorstander van ben dus objectief ben ik niet. Mw. Le Pen is niet op haar mondje gevallen en laat het kaas niet van het brood eten. Ik denk dat Sven op den duur wel inzag dat ze hem overvleugelde. Het taal probleem heeft misschien daar wel en rol in gespeeld maar ik spreek zelf geen frans dus dat kan ik moeilijk beoordelen.
Onsympathiek is mw. Le Pen zeker niet maar ja wat laat ze zien en wat laat ze verborgen? Overigens geld dat voor de meeste politici dus daar staat zij niet alleen.
Goed programma en ik ben niet bezorgd dat als zij president zou worden dat het dan donker gaat worden in Europa. Wel misschien voor de Unie maar die is steeds meer aan het bewijzen dat het een kind met een waterhoofd is. Opheffen dat gedoe en landen steunen die steun verdienen maar geen landen die het zelf willens etens verknoeien. Ik doel op Griekenland dat nu kapitalen kost, wat opgebracht moet worden door ons en onze zwakke in de samenleving. Zij het mooie weer en wij de rekening kan niet de bedoeling zijn van de Unie. Stekker eruit en bezig zijn met de geneesbare patiënten.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ik heb vooral de indruk dat de interviewer het Frans onvoldoende machtig was om haar het vuur aan de schenen te kunnen leggen.
nihat
Forum fan

Bericht door nihat »

appelfflap schreef:ik heb vooral de indruk dat de interviewer het Frans onvoldoende machtig was om haar het vuur aan de schenen te kunnen leggen.
Ik had anderd de indruk dat hij dat juist wel probeerden door steeds over haar vader te beginnen.
En een vraagje aan u. Welke vuur wil u haar dan zo graag aan de schenen leggen? Dat ze opkomt voor de Fransen? Wat is daar mis mee?
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

nihat schreef:
appelfflap schreef:ik heb vooral de indruk dat de interviewer het Frans onvoldoende machtig was om haar het vuur aan de schenen te kunnen leggen.
Ik had anderd de indruk dat hij dat juist wel probeerden door steeds over haar vader te beginnen.
En een vraagje aan u. Welke vuur wil u haar dan zo graag aan de schenen leggen? Dat ze opkomt voor de Fransen? Wat is daar mis mee?
Andere leiders komen ook op voor de Fransen. Ik stoor mij eraan dat ze over een onderwerp haspelt met cijfers, weigert te kijken naar de bron van de journalist, dreigt weg te gaan als de vragen haar niet welgevallen.

Bovenal stoorde ik mij aan de houding die je nu van haar overneemt die de suggestie wekt dat ze voor alle Fransen zou spreken, en dit goedpraat in termen van "afgrond" en andere paniekzaaierij. Ze verkondigt de wensen en mening van een significante groep fransen, maar opkomen voor de belangen van geheel frankrijk en het gehele franse volk doet ze zeker niet, en dat kan ook niemand.

Verder vind ik Le Pen zeer onsympathiek, maar dat is een kwestie van smaak en zegt bar weinig over de inhoud.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
siger

Bericht door siger »

Ik ken deze dame niet, maar het programma van het FN staat me tegen, en daar gaat het tenslotte om.

Zaken als "La famille est la cellule de base de notre société. Elle est le lieu privilégié de l’éducation des enfants et de la transmission des valeurs" en "Nos propositions doivent viser à relancer la natalité française" zijn voldoende om in mij geen supporter te vinden.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

nihat schreef: Ik had anderd de indruk dat hij dat juist wel probeerden door steeds over haar vader te beginnen.
dat was nu net de grote zwakte vd interviewer. uiteraard is zij niet haar pa :)

na een kwartier zijn ze nog over haar pa bezig, dan gaat het 10 minuten over WIlders en de islam en het duurt maar een half uur.
da's geen goed interview als ge echt wil weten waar het FN voor staat.

los daarvan had hij haar uiteraard, mits de nodige voorbereiding, kunnen afslachten als het gaat om uit de Euro/EU stappen of het hele sloganeske gedoe rond zelfbeschikkkingsrecht waar elke econoom een keertje fronst.
Hij had op heel haar natiestaat gedachte kunnen doorvragen. de natiestaat met al die oorlogen in de 19e en 20e eeuw.
Het is natuurlijk beschamend hoe ze zich gedraagt als ze met de neus op de feiten gedrukt wordt, het enige puntje waar de interviewer zich voorbereid had.
het is ook nogal lomp dat ze de Eu de szchuld geeft als bedrijven naar lage loonkostlanden vertrekken :)

nee, ik ben niet onder de indruk en ik hoop dat ze goede adviseurs in huis haalt moest ze de verkiezingen winnen + naar die mannen luisteren
Plaats reactie